Karşımdaki insan sevdiğim biri ise tabi ki ne kadar üzülürse üzülsün doğruları söylerim. Kesinlikle saklamam. Çünkü gerçekleri gizlemek ona zarar vermekten başka bir işe yaramayacak. Elimden geldiği kadar doğrularla faydalı olmayı düşünüyorum. Belki kızar, belki küser ama er ya da geç onun için doğruları söylediğimi anlar bana da hak verir. Doğruları Sümen altı etmek, gizlemek, saklamak bir insana yapılacak en büyük kötülük. Bazı insanlar bunu iyilik olarak düşünüyorlar ama bana göre çok büyük bir yanıldı.
Genellikle söylerim. İstisnalar oluyor ama. Bazen gerçekleri inatla görmek ve duymak istemiyorlar ben de bozuntuya vermiyorum. Benim suçum değil kesinlikle. Ben pat pat şeklinde gerçekleri söylerim. Aklımdan ne geçiyor onu derim. Üzülmek ya da gerçekleri kabul ederek devam etmek karşı tarafa kalır. Avuntu için bana da yalan söylenmesinden hiç hoşlanmam. Dürüst olup küfür yesem bana yalandan iltifattan çok daha güzel gelir. Şeffaflık ve samimiyet ancak gerçeklerle mümkündür. Doğru söyleyeni benim köyden kovmazlar asla.
Yalanlarla geçici mutluluk yaşayacağına, doğrularla üzülsün daha doğru olur. O yalanlar elbet gün yüzüne çıkar ve o zaman daha çok can yakar gerek yok böyle atraksyonlara onun için daima gerçekler söylenmeli sonunda göz yaşı olsa bile...
Söylerim fakat doğruyu söyleme şekilleri vardır, sert bir şekilde değilde daha yumuşak bir şekilde söylerim. Eleştiri tarzı söylendiğini zaman benim dahi inadına yapasım geliyor, ki karşımda ki insana bu tavırla yaklaşan biri değilim, özellikle söz konusu sevdiğim insanlarsa...
Söylemişliğim var arkadaşıma Üzüleceğine emin olduğum halde "Şey sen biraz kötü kokuyorsun" demiştim. Eve gidene kadar suratı asık, morali bozuk bir şekilde durmuştu. Birde takmıyor gibi görünüyordu ama içten içe üzüldüğüne eminim. Bir dahada konusunu açmamaya dikkat ediyorum ara sıra açılıyor ama üzülmüyor gibi duruyor kendisi hatta bana 3. Kere konusunu açtığım an bana "Koktuğumu biliyorum" demişliği bile var. Gülümseyerek. Onu böyle kabul ediyorum artık ne yapalım sevmiyor kız parfüm kullanmayı. Yüksek ihtimal doğal kokusunun güzel olduğunu düşünüyor ama bu doğallık değil düpe düz bakımsızlık annemin tabiriyle.
Kişilik & Karakter konusunda 13,6b cevap paylaştı.
Evet söylerim.. Yerine ve duruma göre birini kendine getirmek adına yüzüne gerçekleri haykırırdım.. Saklamak örtbas etmek daha kötü.. Düşünsene o an çocuk gibi avutuyorum ve sonra umutlanıyor ve sonra pufff hayaller toz duman.. Bence gerçekçi olmak lazım.. Hayalperest bir insanım ama bunu gerçek hayattan izole etmek de gerekir.. Keyifli akşamlar..
İnsanın kendini kandırması kadar korkunç bir şey yok. Benim için değerliyse ona doğruları söylerdim ama bunu çok insani bir şekilde yapardım ve silkelemek için de elimden geleni yapardım
Söylerim pembe yalanlarla bir yere kadar devam edebilir en azından doğruyu öğrensin ki kendini ona göre şekillendirsin beklemediği bir an da yıkılmasından iyidir
Söylerim zannedersin. Baya cesur olursun bu soru sorulduğunda. Ama o an söyleyemezsin. Çünkü üzülmesinden korkarsin. Her şeyi öyle dosdoğru söylemezsin.