Beni bilenler dışarıdan sempatik iyi kalpli diye bilir ama düşüncelerime inse insanlar eminim kimse arkadaş olmaya çalışmaz bile
Kaç senedir sevdiğim insan hakkında bile kötü planlar kuruyorum kendime “ne yapıyorsun onu seviyorsun” diyorum ama… bir diğer düşüncem “kendine yalan söyleme onu elde edip sadece üzmek istiyorsun” diyor ve o tarafım ağır basıyor
Bu herkes ama herkes işin böyle oluyor çocukken bile bu düşünceler vardı ama daha az şekilde 12-13 yaşımda baya ağırlaşmışlardı hastaneye yatırılacaktık neredeyse bende ne olduğunu anlamamıştım ama işin içinden güzelce sıyrıldım
Şimdi acaba sıyrılmasamıydım derim bakın bu düşünceler bugün ağır bastı 1-2 gün sonra zayıflarlar ben unuturum ama düşünceler hâlâ gerçek hayatta işler yani nasıl oluyorsa fark etmeden herkes için plan kuruyorum ve istemesem dahi uyguluyorum
Kaç senedir sevdiğim insan hakkında bile kötü planlar kuruyorum kendime “ne yapıyorsun onu seviyorsun” diyorum ama… bir diğer düşüncem “kendine yalan söyleme onu elde edip sadece üzmek istiyorsun” diyor ve o tarafım ağır basıyor
Bu herkes ama herkes işin böyle oluyor çocukken bile bu düşünceler vardı ama daha az şekilde 12-13 yaşımda baya ağırlaşmışlardı hastaneye yatırılacaktık neredeyse bende ne olduğunu anlamamıştım ama işin içinden güzelce sıyrıldım
Şimdi acaba sıyrılmasamıydım derim bakın bu düşünceler bugün ağır bastı 1-2 gün sonra zayıflarlar ben unuturum ama düşünceler hâlâ gerçek hayatta işler yani nasıl oluyorsa fark etmeden herkes için plan kuruyorum ve istemesem dahi uyguluyorum
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
2Cevap
şizofreni belirtisi, lakin eğitim hayatın v. s. olmuş o nedenle biraz kontrolde tutabilmişsin
Evet halüsinasyonlar gördüğümde olmuştu ama halüsinasyon olduğunu fark ettiğimde bunlar kayboldu ne zaman beynim halüsinasyon yaratmak istese bu gerçek değil biliyorum o yüzden beynimin oyunu işe yaramıyor peki sence ayrı yaşarsam sadece iş ev takılırsam durumum değişir mi? Psikoloğa bir iki defa gittim bir hafta hastanede yattım ama hiçkimse beni fark etmedi bende bambaşka biri gibiydim anlamamaları normal geldi bana
bir defa bunun bilinmesi, bir iş düzenin varsa onu bile bitirir, biliyorsundur. bazı iş yerleri düzenli tedavi alanları da problem yapmayabiliyor, ama geneli riskli bulur. anne babayla yaşıyorsan veya evliysen aile hayatı aslında kontrolde kalmana yardımcı olur, ama ailendekiler bu hastalığı bilmiyorsa bilmeleri gerekiyor, bildikleri takdirde bilmeden anormalliğin olması halinde anlayışla karşılayabilirler. bilmemeleri kötü olur. ayrı yaşamak v. s. seni kimseden de bu hastalıktan da kurtarmaya yetmez. bu kalıcı bir şey. lakin şu da var, nefis kontrolünü arttıran yönelimler senin bunu çok çok azaltmana saniyeler içindeki birer kötü düşünceler olarak geçip gitmesine kadar indirger.
Ailem biraz tuhaf hiçbir şeyi kabullenmezler ve sahteler. Nefis kontrolü derken ne anlamda örnek verir misin? Yani aslında aileme bir psikolog bile dese kabullenmezler
doktor raporu olduktan sonra neden inanmasınlar, inanmak zorundalar, halen inanmıyorlarsa en azından yaşanacak olumsuz bir olayda konunun seni bağlayıp hastalığının üzerine gidilmemesi gerektiğini bilmeleri için raporlu bir uyarı yaptığını hatırlatma şansın olur. benim yakın bir tanıdığım aynı hastalığa sahipti ve aşırı inançsız biriydi aynı zamanda, yapmadığı arsızlık kalmıyordu. ailesi kontrol edemiyordu, denemedi doktor tedavi kalmadı. en sonunda bir kesim arkadaşları onu yavaş yavaş bir dini gruba çekti, grubun ise hastalara şifa dağıtma v. s. ilgisi bulunmaz sıradan bir cemaat. hasta burada kendini ve nefsini kontrol etmeye alıştıkça normalleşti, aradan bir yıl geçtiğinden artık pek öyle şeyler düşünmüyorum modundaydı hatta dini güzel halüsinasyonlar görüp mutlu olduğundan bahsediyordu, dine yönelimi abartmaması açısından da dinle pek ilgisi olmayan ailesi bir denge kurdu onun boş vakitlerini başka şeylerle de doldurması için Türkiye gezileri hobisi edindirdiler, işi de bırakıp tamamen dinsel hocalığa da yönelip artık hiç öyle yaşamıyorum çok şükür dedi. iyileşebileceğine inanmıyordum, sonra hastalığı araştırdımki bu tip hastalıklarda beyne hakimiyet ne kadar artarsa etkisi o kadar azalıyormuş, eğitimde bunu azaltan etkenlerden biri, dinsel yönelimde devam eden bir eğitim sonuçta ve psikolojik etkisi olan tarafı da varmış gerçekten.
Anladım teşekkürler
yanlış anlaşılma olmasın, bir dindarlıktan söylemedim bu arada, şu anda içiyorum hatta.
başka bir çözüm yolu da vardır belki bazı bitkisel ürünler de iyi geliyor diye yazanlar vs. olabiliyor bu tarz hastalıklara, kimisi evet işe yaradı derken kimisi yaramadı diyebiliyor, biraz da hangi bünyeye uyumlu olduğuna bağlı, google'da uzun uzun araştır derim.
Din konusu her zaman sinirimi bozuyor sana kızmadım kötü bir niyetin yok biliyorum
benim de öyle, ama bir gerçeği de yadsıyamam dindar insanlara göre kendime ve çevreme daha mı hakimim, kesinlikle hayır, muhattaplarının ve tanıdıklarının cümlesini katıp altından girip üstünden çıkıyorlar en adam amaçsız insanları bile adam edebiliyorlar. bu kadarını psikologlarda bile göremiyorum çoğu zaman. bir zaman manevi boşluk isimli bir kitap okumuştum, orada da benzer durumlarda neden dogmatik şeylerin etkili olabildiğini anlatıyordu heralde insanlarda aidiyet duygusunu bir referans noktasına bağlayabilmeleri onlara daha fazla etki etmesine neden oluyor.
Aidiyetlik duygusu evet çocukluğumdan beri bir şeye bağlı kalmaktan nefret ettim sanki bizi kontrol eden bir şey var ve biz buna izin veriyoruz bu yüzden yıllardır boşlukta süzülüyorum belki bir şeye bağlı olsaydım mutlu olurdum ama benliğim bunu kabul edemez boşlukta süzülmek acı bir mutluluk veriyor gerçekçi bir mutluluk
bazen mecburiyetten bağlılık duyarız, örneğin kendi ayakları üzerinde duramayan ailesinden destek alan öğrenci oluruz. bazen de ilkesellikten bağlılık duyarız, benim sevdiğim beni şu halimle kabul etti, benim eşim benim için bu zamana kadar şunları yaptı, benim annem babam ileri yaşıma rağmen benim için her şeyi yaptı gibi. önemli olan burada ilkesel bağlılığı duyabilmek, bu yoksa bir de hep fedakarlık yapan taraf sensen, o zaman ok hayatında bir şeyleri değiştir derim. çünkü tek taraflı sevgi hasta ol olma her zaman psikolojiye daha fazla zarar verir.
Kişilik ve karekter meselesi