Bu devirde güvenecek insan bulmak gerçekten çok zor. Ancak gerçekten seven insanı da bulmak zor. İkisi de zor bulunuyorken, sizce hangisi daha anlamlı birinin size güvenmesi mi yoksa sizi sevmesi mi?
Hangi söz daha anlamlı? Sana güveniyorum mu, seni seviyorum mu?
Her şey bir kenara, "sana güveniyorum" bir kenara. Özellikle bazen kulağına çalınan bir şeyler olsa dahi karşı tarafla ilgili, hayatında ki kişinin "seni biliyorum" demesinde ki verdiği rahatlık "seni seviyorum" cümlesinden çok daha etkili. Bunları dile vurmak değilde, sonuna kadar hissetirmek daha mühim olanı o ayrı tabii... Benim için güvenmediğim bir insanı sevmek zaten mümkün değil, çoğu kişi içinde aynı şey geçerlidir, kalan diğer kısımda da sevginin değil daha çok takıntılı bir durumun meydana gelmesi sonucu oluşan saçma sapan ilişkiler gözüyle bakıyorum...
Sana güveniyorum sözü insanın kendisini iyi ve doğru hissettirir, huzur verir.
Seni seviyorum sözü ise mutlu eder, değerli hissettir.
İkisi de anlamlıdır. Ama sana güveniyorum sözü daha önemlidir. Çünkü güven olmayan bir sevgi sadece yorar, yıpratır. Sevgi olmayan güven de tek başına anlamsız olsa da güvendiğin birinden nefret etmezsin en azından. İçinde nefret, kin ve kızgınlık olmayan bir duygu da zaten yormaz, yıpratmaz. Tehlikeli ve psikolojiyi zarara uğratan bir şey değildir. Ama sevip de güvenmediğin birinden nefret edebilirsin. Neticede sevgi ve nefret bir arada yaşanabilen duygular.
“Sana güveniyorum” Güvenin olmadığı yerde sevgi inşaa olur mu? Bencee olmaz. Herkesi sevemezsin ama güvenmek farklı bir duygudur, hiç tanımadığın bir insan bile sana öyle bir güven verebilir ki , ona gözü kapalı bile güvenebilirsin. Bu çok önemli bence. Karşıklı güven olunca sevgi de saygı da gelişir zaman içerisinde. Her seni seviyorum diyen seviyor mu ki ayrıca? Güvendiğim insanın “seni seviyorum” demesi daha bir kıymetli bence, emin olursun sevildiğinden her zaman . Güvenmek daha önemli
Ben söylüyorsam "sana güveniyorum" çünkü güvenmem ve birine sana güveniyorum demem için gerçekten güveniyorum demektir ve güven vermiştir tam anlamıyla.
Biri bana "seni seviyorum" derse biraz günümüzde evet kesinlikle inanırım diyemem biraz şüpheciyim o konularda fakat "sana güveniyorum" derse mutlaka ki çok daha anlamlı gelir çünkü güven vermek kolay bir şey değil, kendime güvendirmek daha anlamlı ve inandırıcı gelir kendimi bildiğim için yansıtıyor ve hissettiriyor olmam mutlu eder.
Güven çok göreceli sana güveniyorum der ama yanın da telefonu bırak arkanı dön anın da kurcalar. Sevgi saf ve temiz bir duygu gerçekten sevmenin ne olduğunu bilenler sevdiğine kötülük beslemezler