Değerli olduğunu kelimeleri kullanarak hissettirmem. Verdiğim bir değer varsa bir kişiye bu ilk adım olarak ona kendimi ne kadar anlattığım ile ilgilidir. Yani samimiyetin. E şeffaf oluşum. Diğer bir belli edişim konuşma isteğim ve o kişiye duyduğum meraktır. İhtiyacı olduğunda elimden geleni o kişi için yaparım ve bana güvenir. Ben güven kazanmak ile verdiğim değeri hissettiririm. Şevkat, ilgi ve vaktimi ayırırım o kişi için. Elimden gelen hoşgörü ve toleransı sunarım. Kelimeler çok çok sonraki aşama benim için. "Seni seviyorum" cümlesini herkes söyler ama çok insan gösterebilir.
Bunu kelimelere dökmem ki dökmek bana zor gelir zaten. Her zaman kelimelere dökülmemeli yeri ve zamanı geldiğinde dökmeli ki kıymeti olsun kelimlerin. Onun iyiliği adına, onun mutlu olması adına ne gerekiyorsa onu yaparak hissettiririm. Onun ihtiyaçlarını onun dile getirmesine gerek kalmadan, ihtiyaçlarını gidererek hissettiririm. Her zaman her koşulda gerektiğinde arkasında gerektiğinde yanında olarak ona değerli olduğunu hissettiririm. En önemlisi de temas ederek ona değerli olduğunu hissettiririm. En güzel temas şekli sarılmak olan...
Onu anlamaya çalışarak, zor zamanında yanında olarak, ona vakit ayırarak, o mutlu olsun diye küçük te olsa bir şeyler yaparak, Kısacası ona benim için özel biri olduğunu hissettirecek şekilde davranarak.
Onun için pahalı hediyelere veya eşyalara gerek yok. İçten bir gülümseme ve yine içten gelecek birkaç güzel kelam etkili olacaktır. Örnek verecek olursak eğer;
Sıkı giyin üşüme
Dikkat et hasta olma
Yemeğini ye aç kalma
Eve vardığında haber ver
Arabayı dikkatli kullan
Sigarayı azalt ya da bırak
Bunların hepsi bana göre bir insanın değerli olduğunun en büyük kanıtıdır. Gidip 20 karat pırlanta yüzük almaya gerek yok. Bazı şeyleri hissettirebilmek en güzeli
o hisseder çünkü ben herkes ondan kaçsa dahi hiç bir çıkarım olmasa dahi en mutsuz en dipte olduğu an onunla dipteyimdir yanında sol yanında onunla birlikte kahırlanırken bulur beni düşse iten olmam kaldırıp üstünü başını silkeleyen olurum işte böyle anlar benim için nasıl bir yerde arkasından konuşmam
Ona zaman ayırarak, anlamaya çalışarak, mümkünse beraber vakit geçirerek hissettirebilirim. Sana değer veriyorum diye boş boş laf ebeliği yapmaktan iyidir bence. 😂
Sadece söylemek yetmez. Bazı fedakarlıklar yapmalıdır insan. Mesela en basit örnek onunla konuşmak uykusuz kalmak. Ona her konuda öncelik göstermek, neyi sevdiğini bilmek huyunu suyunu bilmek ve bildiğini göstermek...