"Eğer o mükemmelse kolay olmayacak, eğer kolaysa mükemmel değildir, eğer değecek biriyse sen pes etmezsin, eğer pes edersen sen değecek birisi değilsin."
Bob Marley
Mükemmele ulaşmak için her türlü zorluğun altından kalkabilir misiniz?
Kişilik & Karakter konusunda 11,8b cevap paylaştı.
Hiç bir zaman mükemmele ulaşmak için çaba sarf etmedim. Çünkü hiçbir şey mükemmel değildir, aynı bizler gibi.. Hedeflerimi belirlerken mükemmel olarak değil sadece beni mutlu edecek kadar olanı hedef olarak belirledim. Çünkü mükemmelin peşinde koşup zaman kaybetmektense sadece mutlu olacak şeylere odaklandım.
Mükemmel tanımının bir kişi için uygun olduğunu düşünmüyorum. Hatta bir hayat için bile çok fazla mükemmel tanımı. Hiçbir şey mükemmel kalmaz. Sadece birşeyleri bazen çok isteriz ve olmadığı zaman çarpı iki gücünde pişmanlık oluşturmak adına keşke yeterince mücadele etseydim deriz. Aslında o şeyin olduğunda bize neler getirip neler götüreceği hakkında hiçbir fikrimiz yoktur. Sadece sahibi olamadığımız herşeyin hayranıyız hepsi bu. Hayat sahip olduklarımızdan ibarettir. Birşeyleri istemek ve o şey için mücadele etmek güzeldir. Ama mükemmeli istemek saçmalık.
Mükemmel diye bişey yok bir kere insanlar buna inanıp hatalar yapıyor sonrasi büyük hüsran mükemmelliyetçilikte son derece zararlı olmayan bişey için çaba sarf etmek kendini tüketmek insanın kendisine yaptığı en büyük kötülüktür. mükemmel insan , mükemmel aşk , mükemmel hayat vs vs zırvalıklarına inanmamak özgürlüktür ruhuna pranga vurmayan kendini kalıplara sokmayan insan da özgürdür.
Derdim mükemmele ulaşmak değil ki. Olsaydı çabalardım ve ulaşırdım da. Ben şu anki halimden o kadar memnunum ki, daha mükemmel olamaz zaten. Ailem yanımda, arkadaşlarım, değerlilerim ve sağlıklılar hepsi şükür. Mükemmel olmak sadece yaradana mahsustur. Herkesin “mükemmel” kavramı farklı. Benim gözümde kimse dört dörtlük değil, mükemmel asla değil, aynı şekilde bende değilim.
Kişilik & Karakter konusunda 22,5b cevap paylaştı.
Her şeyin mükemmelini istemek saçmalık bence çünkü her şey mükemmel olmuyor yani bir şey güzel oluyorsa bir şey kötü oluyor hayat bu bir şeyleri çekiyoruz