Fesat birileri vardır mesela. Bir ortak tanıdığınız vardır. O kişiyi size karşı doldurur, sizi ona karşı doldurur, o da yermez bin tane yalanla süsler dolduruşlarını. Böyle bir teyzemiz var sağ olsun. Beni sitede hiç tanımadığım biriyle karşı karşıya getirip düşman derecesine getirmişti. İki gün önce bu arkadaşla iletişim kurduk, konuştuk, dertleştik. Gördüm ki mert adammış, karakter sahibi kibar, beyefendi, düzgün bir adammış. Geçmişte kendisini tanımadan arkasından ileri geri konuştuğum olmuştur. Düzgün karakterli insanı da, karaktersiz insanı da tanımış olduk mu tanışma sayesinde. Sen kendini biliyorsun kardeşim. Arkandan konuştuğum için senden özür dilerim.
Düzgün karakterli insan diye kime denir, karaktersiz insan kime denir?
Şimdi burada genel olarak açıklama yaparız. Ama elbette, kişiden kişiye değişen bir durumdur. Yani ben tanımlarım, fazlası olan da vardır mutlaka. Kime göre neye göre, bize göre açıklama yapıyoruz;)) Karakteri düzgün insanlar , vicdan savaşını bilen insanlardır. Vicdan savaşını bilen insanlar , o savaşta her zaman galip gelenlerdir. Başkalarının iyilik dediği şeylerin, iyilik değil de , olması gereken şeyler olduğunun bilincindedir. İnsan olmak evet ama , bana göre en sağlam karakterli insanlar bu insanlardır. Karşısında düşmanı haklı olsa ozurdilemeyi bilen, babası haksız olsa restini çekmeyi bilen insandır. Hak yemeyen, ve ne olursa olsun dürüst olmayı kendine mutlak kural edinen insandır. Haksızlığa denk geldiği zaman , susmayan , kimseyi kendinden üstün/aşağı görmeyen insandir. Yola birlikte çıktıklarında, yolda karsilastiklariyla, yola beraber çıktığı insani değiştirmeyen insandır. Karakterli insan, düşmanı dahi olsa, Kimseyi satmayan, ve aklını adil bir silah olarak kullanan insandır. Dostu yanında yokken, dostuyla bir ömür boyu dahi arası acilmis ta olsa, onun hakkında konuşmayan ve konusturmayan insandır. Bitmez bu böyle uzar gider... Sağlam karakterli insanlar, saydığım şu özellikler ve kimi daha fazlası özellikleri kendilerinde mutlak edinen , bunlardan ödün vermeyen , çizgileri net insanlardır. Kaliteli insanlardır. Rabbım her daim karşımıza böyle insanlar çıkarsın inşallah ve düşmanın bile karakterli şerefli onurlu olanini versin, harbiden kahbesi çekilmiyor 😂😂neyse.
Karaktersiz insan; şu yukarıda saydığım tüm özelliklerin tam tersi insanlardır. İnsanlar mıdır o da meçhul... Kalitesiz, ucuz kişilik, satılık kişilik, mutlu insanların mutsuzluğu ile beslenen ve mutluluklarını bozmak için haysiyetine kadar satan , menfaatleri için dost dediklerini dahi yarı yolda bırakan, satan , harcayan ohooo... Ve aslında bir parazit kadar bile değerleri olmayan ama kendilerini hep üstün gören, birden fazla kadınla/erkekle keyfi şekilde düşüp kalkıp, böyle olmayanları düşük, kendilerini kaliteli ilan eden zavallilardir. Iftira yalan dolan her şey.. Kendi pisliklerinde bogulmalari dileğiyle... Soru sayfan yetmez. Biliyorsun ki daha fazlalar ;)) Mutlu kal...
@Illecebrous ya bittim yoruma. Sendeki şu yürek mübarek. G. Ve s. Temizliğinde kullanilan bok kokulu tuvalet kağıdına , özür dileme gibi, naif bir şerefi takdim ediyorsun öyle mi 🤣🤣🤣🤣🤣yapma gözünü seveyim, çek sifonu kendi bile kendinin ne oldugunu biliyor. Kendini bok sanıyor hani, hah işte çok haklı. Gerçekten bok. Ve ben sana yaklaştırıp da mideni bulandirtamam kusurabakma. Üstüne bilmem ne etmiycegimiz ucuz fa***iseler , laik oldukları şekilde yaşıyorlar. Rotalarini değiştirmeye çalışıp , belki Bi umutla insanlığa adım atarlar fırsatı sunma. Şeref haysiyet ve onurun ne olduğundan Bi haber zavallılar asla insqn olamazlar, isteseler de olamazlar. Yufka yüreğin sifon çektiğimiz şeylere fırsat açmasın lütfen. Sana zahmet söyle bana acısın da haydari tarifini yazsin , kağıdı bulamıyorum yapicam da 🤣🤣🤣😘😘😘
Gerçek hayatta böyle bir şey olmaz. Yüzyüze olmanın avantajıdır bu. Sanırım sanalda olmanın rahatlığı var insanlarda. Yaptıklarını, söylediklerini, attıkları iftiraları yalanları da sanal sanıyorlar. Ve bunların bir cezası olmaz diye düşünüyorlar ama olacak. bir özür bu sefer işe yaramayacak kendi adıma ( teyzeden özür gelmedi bana ama neyse) Onu bir kere affetme hatasını yaptım aynı hataya yeniden düşmem...
Kim karakterli kim karaktersiz bilemem. Haddime de düşmez etiketlemek. O yüzden şöyle diyorum, özür dilemek zorunda kalacakları şeyler yapmasın insanlar. Özür diliyorlarsa da bir daha aynı hatayı tekrarlamasınlar. Bir kere yapmak hatadır ama ayı şeyi bir kaç defa tekrarlamak bilinçli olarak o insanı yıpratmak için yapılıyordur. Bu da affolmaz sonucuna katlanır
Düzgün karakterli insan; Dürüsttür. Yalan söylemez. Güvenilirdir. Derdinizi, sıkıntınızı anlatırken bilirsiniz ondan hiçbir sır çıkmaz. Yaptığı işlerin sorumluluğunu alır. İlgi odağı olmak istemez. Kibarlığı hiçbir şekilde bırakmaz kendini tanır ve kontrol etmeyi bilir. Onu tanırsınız. Bilirsiniz. Kalbinize iyi hissettiren bir yanı vardır. Karaktersiz insan; Güvenilir olmayan, durmadan kendinden bahseden, kendini öven, sevilmediği bir ortamda sadece kişisel çıkarları için durmaktan vazgeçmeyen insana denir. Karaktersiz insanın kendine saygısı yoktur. Kendine saygı duyan insan istenmediği yerde durmaz. Ve güvenilir bir imajı yoktur. Kalbe iyi gelen bir yanı varsa hissedersin.