Kişilik & Karakter konusunda 11,3b cevap paylaştı.
Para öyle bir şey ki, kişiliği oturmayan insanların eline geçtiği zaman, tam bir canavara dönüşmelerini sağlıyor. Adamda zaten kişilik gelişmemiş, para ona öyle bir kudret veriyor ki, kendisini dünyanın merkezi gibi görüyor. Çünkü para yoksa o da yok, olmalı, hep olmalı, bitmemeli. Para biterse o da biter çünkü.
Para onda ya, onunla tüm kusurlarının örtüldüğünü sanır; -her şeyi ben bilirim, -senin varlık sebebin benim, ben olmasam sen bir hiçsin, -benim kudretim herşeye yeter, -... gibi gibi.
Bu adamın elinden parasını alın, gazı alınmış balon gibi bir anda sönüvereceği bir gerçek. Çünkü para onun varlık sebebi.
Tabii bazı insanları tenzih ediyorum. Çünkü onlar parayı, amaç olarak değil, araç olarak görürler. Doğru olanı da bu zaten.
"para ve insan arasındaki karşılıklı ilişki şöyledir: insan paranın sahtesini yapar, para da insanın. "
Hiç bir şey bizim değil. Veren Allah almasını da bilir. Mal mülkle övünen kimsenin ondan başka övünecek bir şeyi yoktur büyük ihtimalle. Öyle insanlarla muhatap olmam. Uzak dururum. İticilikte zirve kesin ve net. Parayı hayatının merkezi yapanlara acıyorum, parası olmayınca dünyası başına yıkılmış gibi davranıyorlar. Tabii şöyle bir şey de var, bir şeye ulaşabilmek için ağır çalışıp sonra aldığı şey için sevinebilir insan. Ulaşmak için çok uğraşmıştır ve hakkıdır. Her şey gelip geçici , amaaann :D
Merhaba Ya maddi gücünün farkında olmakla bunu ayrıcalık gibi görmek arasında sanırım dağlar, ovalar ve geçitler var. Bunu her anlamda bi gösteri haline getiren insanları sevmiyorum. Onlarla oturulan masalarda sadece dinleyici olur insan sonra kalkar gider. Ağzı, yüzü ve gözü para olmuş kimseler benim gözümde bi hayli itici. Uzak olsunlar övüne dursunlar...
Sürekli konusu geçiyorsa itici durur. Onun haricinde maddi varlık veya yokluk ile ilgili konuşmak çokta dikkat ettiğim bi durum değil. Tabi bu kişi tanışma sırasında gündem yapmıyorsa🤷♀️
Merhaba Ya maddi gücünün farkında olmakla bunu ayrıcalık gibi görmek arasında sanırım dağlar, ovalar ve geçitler var. Bunu her anlamda bi gösteri haline getiren insanları sevmiyorum. Onlarla oturulan masalarda sadece dinleyici olur insan sonra kalkar gider. Ağzı, yüzü ve gözü para olmuş kimseler benim gözümde bi hayli itici. Uzak olsunlar övüne dursunlar...
Sahip olduklarıyla göz önünde olmayı seven kişiler aşırı itici geliyor bana. Kime neyi göstermeye çalışıyorlar anlamıyorum. Varsa da senin yoksa da. Gösterişe ne gerek var.
Bana aşırı itici geliyo bu tip insanlar parasıyla övünen hava atan insan benim çevremde de çok var maalesef o kadar midem bulanıyo ki böyle insanlara para övünülcek bir şey değil bana göre bir insanda huy karakter düzgün olsun yeter yani senin paran kimin umrunda