
Sizce gurbet nedir?
"Gurbet, seni anlayanların olmadığı yerdir."

Gurbet aslında ait olmadığın yerdir. Birinin kalbi olabilir, seni anlamayan insanların ortasında kalmışsındır. Oraya ait değilsindir ama bir şeyler orada tutuyordur seni. Kaçıp gidemezsin, yer değiştiremezsin, güçlüdür yinede bağların. Gurbetlik yalnız kalmaktır, kimselerin içinde kimsesiz kalmaktır, Özlem ve hasretle kavrulur durursun.
Gurbetlik ne uçsuz bucaksız mavi denizde olmak ne de bir çöl ortasında tek başına olmaktır. Gurbetlik sevdiklerinden uzak ve yalnız kalmaktır.
Gurbet yalnızca insanlarla sınırlı değil. Aynı zamanda bulunduğun yerden uzak kalmak da gurbet. Yanında tüm sevdiklerinle farklı bir yere gitsen yine gurbet. Yaşadığın şehiri özlüyorsun bazen sadece.
Gurbet kendini kötü hissettiren yerdir... Rahat olduğun her yer evin gibi olur tam tersi de gurbet...
Ait hissedemediğin her yer gurbettir...
Teşekkürler 🙏🏻
Rica ederim
Cevap
17Cevap
Kendini bir yere ait hissetmemektir. Bulunduğun yerde kendini yabancı hissetmek, ya da o yeri yabancı görmektir.
www.instagram.com/.../?utm_medium=copy_link
Bizdeki gurbet anlayışı...
Gurbet eğer içinin sindiği yerdeysen çok güzeldir, nefes alıştır, bazen kurtuluş... Ama gittiğin yerde senden bir şey yoksa boşluk da olabilir gurbet, yalnızlık...
hayat yolunda gittiğini insanin seni anlamasi gözlerindeki hüznü anlamamasi bunun için kılını bile kipirdatmamasi en büyük gurbet banaa
Gurbet Adana'da kendi evinden ayrılıp, sırf annemin torun sevdası uğruna Tekirdağ Çorlu'da kirada oturmaktır🥴
Gurbetlik ne uçsuz bucaksız mavi denizde olmak ne de bir çöl ortasında tek başına olmaktır. Gurbetlik sevdiklerinden uzak ve yalnız kalmaktır.
Boş bişi valla yurt dışında yaşayan biri olarak söylüyorum
Kişinin kendini yalnız hissettiği her yer gurbettir.
Kendini ait hissetmediğin her yer. Bu yer kendi evin, kendi toplumun bile olabilir.
Yıllarca yaşadığın ve yaşamaya devam ettiğin yere ait hissetmemek 😏
Gurbet, seni anlayanların olmadığı yerdir bu lafın üstüne laf olmaz
Uzaklarda uçan kuştur
Gurbet keşke demektir cikmasaydim demektir. Başka bir yere gidip sıfırdan başlamak düzen kurmaya çalışmak demektir. Pişmanlıktır
Gurbet Çanakkale de kendini bı halt sanan memur, emekli elit takılan çocuklarının arasında işçi olarak yaşamak.
Gurbet iki türlüdür bir kendi memleketinde gurbet çekersin birde el memleketinde
Anılarını biriktirdiğin yeri terk etmek
Yanlizlastigin yerdir
Dünya bir gurbet ruh vuslatini arıyor
yalnızlık :D
Evini bulamamak
Özlem ve hasret
Sevdiğinden uzak yer
Gurbet gidene zor 🙂
Sende mi gurbetçisin
Evim gurbet bana
Ait olmadığın yerdir
Ayrılık 😂😂
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?