İçine kapanık olan insanlar sadece kendi dünyalarına biraz daha önem verirler. Nasıl söylenir ama biraz sessiz ve kendi halinde takılan insanlar içine kapanık olurlar. Fakat asosyallerin durumu biraz daha farklı bana göre.
Çünkü onlarda daha izole bir hayat sürerler. Toplumdan, insanlar ve arkadaşlarından uzak dururlar. Kimse ile çok fazla diyalog kurmazlar. İkisi de birbirinden tamamen farklı ve alakasız insan davranışlarıdır. Bana göre bir seçimdir. Bazıları ruh sağlığı gibi değerlendirse de..
Merhaba, bence ikisinin arasında fark var yani psikolojide evet ikisi de olumsuz bir bozukluk ve sıkıntılı davranış şekilleri olarak ele alınsa da artık günümüzde teknolojinin de gelişmesiyle birlikte asosyallik kavramının artık kişinin elinde olmayan bir kavrama dönüştüğünü söyleyebilirim. Çünkü bir flörtünüz veya sevgiliniz oldu diyelim ve sonrasında o sizden ayrıldı. Artık teknoloji sayesinde onu bekleyen milyonlarca insan var. İnsanların birbirine olan tahammülü azaldı bu yüzden. Ya da sadece internet üzerinden takılarak reel hayata dönmek istemeyen pek çok insan var. Çünkü o insanlar reelde zaten büyük pişmanlıklar yaşamıştır yani o insanlar onu çok üzmüştür ve o yüzden o da mecburen arkadaşlarıyla geçireceği vakti bilgisayarla geçirmeye başlamıştır. Dolayısıyla Bu açıdan ele alırsak daha gerçekçi ve güncel bir tespit yapmış oluruz. Öte yandan içe kapanık olmak da aslında bu konuya benzer ama onu daha genel olarak alabiliriz. Kişilik olarak oturmuş bir huy oluyor genelde bu. Kişinin mizacıyla ilgili yani. Her şeyin gönlünüzce olması dileğiyle...
zihinsel olarak kendine dönmek kendinle ilgilenmek olan bitenle ilgilenmekten ziyade kendini öncül görmek içe kapanıklık olarak değerlendirebilir. Yani içe kapanık olan insan daha bireysel daha kendisine yönelik hareketler yapar ve dahası bundan keyif alır
ancak sosyal olmamak yani asosyallik çok farklı bir durum bana göre asosyal insan kendisini geliştirmek veya kendine öncelik göstermez kendisini geliştirmek adına bir hamlede de bulunmaz
İçe kapanık olmak kişinin daha çok isteyerek yaşadığı bir durumdur bence. Bu bir bozukluk sonucu da oluşmuş olabilir kişinin tamamen yapısı ile de alakalı olabilir. Her içe kapanık kişiyi sorunlu olarak ele alamayız. Ama asosyallik bir bozukluktur. Kişinin elinde olmayan bir durumdur. Yalnız kalmayı ve sessiz ortamları tercih ederler Çoğunlukla çekingenlikten dolayı sosyal ortamlara ayak uyduramazlar. Kendilerini ifade etmede ve iletişim kurmakta güçlük çekerler. Kendilerini tamamen soyutlarlar. Ben böyle biliyorum 😊
Kişilik & Karakter konusunda 11,3b cevap paylaştı.
Asosyal kişi bire bir ilişkilerde veya kendini rahat hissettiği ortamlarda iletişim kurabilir, kendini ifade etme problemleri göstermeyebilir, ancak içe kapanıklık kişilik özelliği gösteren birey kendini rahat hissettiği bir ortamda olsa dahi kendini ifade etmekte, iletişim kurmakta, ilişki geliştirme zorluk çekebilir.
İçe kapanıklıkla asosyallik aynı şey olmamakla birlikte, birbiri ile ilişkili iki kavram olarak betimleyebiliriz. İçe kapanıklık kişilik özelliği, asosyal olmak ise bir davranış biçimidir. içe kapanıklık kişilik özelliği gösteren bir çocukta asosyal davranışlar gözlenebilir, ancak asosyal her birey içe kapanıklık göstermeyebilir.
Asosyal kişi bire bir ilişkilerde veya kendini rahat hissettiği ortamlarda iletişim kurabilir, kendini ifade etme problemleri göstermeyebilir, ancak içe kapanıklık kişilik özelliği gösteren birey kendini rahat hissettiği bir ortamda olsa dahi kendini ifade etmekte, iletişim kurmakta, ilişki geliştirme zorluk çekebilir. İçine kapanık kişiler, dışa dönük kişilerden daha çekingen olabilirler.
İçe kapanıklık, içe dönüklük diğer insanlardan ziyade iç dünyayla meşgul olanlardan ziyade zihinsel olarak kendi içine yönelmektir. Dışarıdaki insanların ne yaptığı değil kendi içindeki insanın ne yaptığıdır, ne hissettiğidir önemli olan.😄 Asosyal ise sosyal olmayan insan davranışıdır. Kalabalığı sevmeyen, kimsenin olmadığı sakin yerleri tercih eden insanlara denir.😄 İçe dönükler sosyallikten kaçmazlar asosyaller gibi bu konuda en bariz farkları bence budur😄
İçe kapanık olmak şöyle bir şey aslında toplu yerlerde sessiz duran ancak bire bir ortamda az da olsa konuşabilendir bence.
ASOSYAL
Asosyal insansa hiçbir şekilde bırak topluluğu evden dışarı bile adım atmaya yeltenmeye müsait olmayan bir insan. O içe kapanık insanın bir üst versiyonu diyebilirim aslında. Çekingenliği hat safhada insanlara bir şey sormaktan, istemekten kaçınan yani kısacası hayatın akışına hiçbir şekilde dahil olmayan insandır asosyal insan
Asosyallik dışarı çıkmaz oyun bağımlısıdır sosyal bir arkadaş çevresi yoktur bol bol kitap okur ya da okumaz içine kapanıklık insanın arkadaşları vardır sessizdir bişey demez kimseye kolay kolay kendi bulamadığı soruları boşveriri