Müslaman bir ailede büyüdüm ama aşırı dindar bir ailede değil dinler din kitaplarını inceledim islamın kitabı olan Kuran kitabını da aklım karıştı din konusunda İslam dini konusunda gerçekten bilgili insanlar yardımcı olabilir mi?
Cevabın nedir?
Cevapla
Kişilik & Karakter konusunda 450 cevap paylaştı. şöyle bir şey var ki mesela duplajlı bir film izlediğimizde veya altyazılı, o filmi çeviren kişi bazen konuyu bize yanlış aksettirebiliyor. kur'an meali de böyle bir şeydir. mealden tefsirden din öğrenilmez çünkü çevirenin anladığına göre kur-an okumuş oluyoruz. bunun için dinimizi bilenlerden öğrenelim, ilmihal kitaplarından öğrenelim. İslam'ın emrettiği hiç bir ibadet boş değildir. onlar bizleri Allah'a ulaşmak için ihtiyacımız olan, bu karanlık yolda bize ışık olacak olan şeylerdir. ibadetler manevi huzuru arttırır Allah'a yakınlaştırır onunla birlikte fani zevklerden uzaklaştırır. günümüzde bir çok insan kibirlerinden Allah'a boyun eğmiyorlar Allah da onları kibirlerinde boğuyor. İbadetlerimiz bizlerin kibirlerini nefsini tek tek kırıyor bizleri hakka götürüyor. bunun için İslam hak dindir. sana bir kitap önermek istiyorum'' Dr. Haluk Nurbaki'nin İmanla Gelen İlim'' kitabı çok değerli bir kitap eminim sana bu yolda önünü görmen için destek olacaktır. aynı zamanda deist olacak olsan bile bir yaratıcıya inanıyorsun o halde onunla konuş ve bu karanlık yolda ne yapacağını bilmediğin bu yolda ondan yardım iste gerçekleri görebilmek için bizim söyleyeceklerimiz bir yere kadar. gönlüne o nuru biz yerleştiremeyiz bunu yalnız alemlerin Rabbı olan Allah yapabilir. bu kitapla birlikte birde ilmihal kitabı oku. Allah yardımcın olsun.
23 Yorumla
Soran+1 yılTeşekkür ederim :)
Soran+1 yılİnşAllah :)
En İyi Cevaplar
Kişilik & Karakter konusunda 9,2b cevap paylaştı. Gönül kırmayan, kimsenin malında gözü olmayan, yaşlılara ve düşkünlere yardımcı olan, okumaya maddi gücü olmayan bir yavruya destek olan, vatanını seven ve vatanı kurtaranlara duacı olan, sabah evden çıkarken bana kazsız belasız hayırlı işler nasip et diye dua ederek sokağa çıkan, akşam eve geldiğinde rabbine şükreden ve kul hakkı yemeyen, cami önünde vatandaşı kandırmayan toplanan paralar ile villa yaptırmayan,9 yaşında kızlarda aklı olmayan insan Allahın istediği Müslümandır.. Bunları yapmayıp namaza giden , oruç tutan, çaldığı paralar ile veya vergilerden faydalanarak hacca giden adam Müslüman değildir... Çok yardım sever zengin biri hesap günü sıra ona geldiğin de her konuda sevap işlediği ve cenneti hak ettiği söylenirken biri çıkar ben namazını kılan hacca gitmiş kişiyim onun bana bir altın borcu var hakkımı helal etmiyorum der.. O sırada kötülüklerden cehenneme gitmeye namzet biri çıkar o adam her kese iyilik yaptı benim karnımı doyurdu ben zaten cehennemlik Allahım onun günahınıda ben üstüme alıyorum der. Allahın kararı bu nafşile namaz kılan hacca gideni cehenneme koyun diğerleri cennete olur.. Şimdi Türkiye bu durumda Allahı aldatan Müslüman görüntüsünde ki asalaklar ile dolu... Kararını ona göre ver...
00 Yorumla
Kur'an'ı bize ogretmesi için zaten peygamber efendimiz vardı. gerek yasayisiyla gerekse ogrettikleriyle. Muslumanlara Islami öğretti ve islami anlatti yaydi.. Kur'anin Ilahi bir kudretten gelen sozler olduğunu ve arapçanın dil yapısını düşünürsek farklı dille
07 Yorumla- +1 yıl
Yorumlanirken ve farklı dillere cevrilirken yanlislik yapilmamasi adina değişik yorumları olmasi normal. fakat birbirine ters birbiriyle celisecek sekilde değil bunlar zaten. bizim anlama kabiliyetimiz ve ilmi birikimimiz tam olarak idrek etmemize belki engeldir fakat yinede her okuyan ondan anlar. herkes ilmine irfanina göre anlar
Soran+1 yılKuran yol göstermek ışık tutmak için varsa okuyunca anlamamak ta neyin nesi peki
Soran+1 yılFarklı kişiler okudu ve çok farklı ibareler çıktı inan bana çelişki denecek farklılıklar çıktı
- +1 yıl
Anlamaz demedim okuyan kendi seviyesince anlar. bazisi önünü sonunu okumadan tek bir yeri alir ve onu yanlış yorumlar meselâ. çok celiskiler ciktiysa en guvendigini oku. ve digerindekiyle ne celisiyor yanlış yolami iletiyor birinin ak dediğine biri karami diyor. ama sonucta Kuranda yazan asıl olan değişmiyor. bir kitabı bile başka dile cevirirken aslolan tam anlatilamiyor. buda insanin bizim acizligimiz. mesela soylermisin çelişen seylerden bir kac örnek. Allah diyor ki Kuran benim himayem altindadir kiyamete dek. tahrif edilmemiş. incil ya da tevrat gibi birkaç örneği yok. bir kuran ama çok çeviri var. insallah anlatabildim. bunlari yazarken bilki bende herşeyi çok iyi bilmiyorum. alim degilim bende. bildigimi soylemeye çalışıyorum. insallah yardimi olur
Soran+1 yılKuranda İncil ve tevrat Allahdandır da diyor İncil ve tevrattada değişmez ibaresi var ama hepimiz bu kitapların değiştiğini biliyoruz yine de teşekkür ederim yorumun için
- +1 yıl
Degismez ibaresini bilmiyorum Allahin himayesinde olduğunu söyledim. ayrica biz hak dinlere inaniyoruz aslolan tahrif edilmeyen ( barnaba incili diyorlar) incilinde peygamberimizin geleceginin yazdığı ve kuranda yazandan farklı olmadigini söylüyor islam. ama onlar değiştirdi. o yuzden yeniden peygamber geldi.
- 03 Yorumla
Soran+1 yıl:DD
Soran+1 yılRica ederim bebeğim :)
AI Persona’ya Sor
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
21
Cevap
73Cevap
kuran hiç bir kitaba benziyormu kuranın mesela anlamak için çok ilim sarfetmen lazım normal bir kitabı okursun hemen anlarsın kuranda bazı cümleler bir çok şey ifade eder hatta cümlelerden bazılarını ayırdınmı daha farklı şeylerde ortaya çıkar bu sözler insana ait olması mümkün değil çok kitap okursun bir kere okur anlar bırakırsın kuransa hep araştırılıyor geldiği günden beri bazılarında bir şey anlatıyor arada 20 yıl geçer yeni birşeyler buluşlar olur bakarsın harbiden ondan bahseder o buluş çıkmadıkça o buluştan bahsettiğini anlayamıyorsun çıkıncada yeni birşey keşfetince kendi kendime demek kuranın bazı ayetleri bunu anlatıyormuş dünyada keni şeyler keşfedilmeden bilim bu noktada değilken okuma yazma bilmeyen geçmişte çobanlık yapmış birisi bu bilgileri nerden bilebilir ve tüm peygamberleri peygamberi kabul eden tek din islam ve islamda hep bir ölçü konulmuş aşırıya gitmeyin biri desi geceden sabaha kadar namaz kılsam dese ölçülü davran diye uyarlır nefsinize zulmetmeyin denir ama nefsi duygulardada aşırı gitme denilir
110 Yorumla
Soran+1 yılZulmetmeyin diyen kuran zina yapan kadını ölene kadar evde hapis ette der madem kuran yol göstermek için dediğin gibi neden okuyunca anlaşılamıyor okuyan her alim bile farklı yorumluyor
- +1 yıl
bende dedim ya normal kitab olsaydı farklı yorumlar olmazdı sen normal bir kitap oku bende aynısını okuyalalım aynı şeyden bahsederdik kuan öyle değil alimden alime fark var biri cümleyi açıklıyor ama daha iyi anlaşılır cümle koymuyor diğeri ise koyuyor ne oluyor bazı cümle farklı anlaşılmlara yol açabiliyor bazı alimler daha çaba harcıyor kuran için diyelim bir tane alim bir yer var orda yedi gün karanlık yedi gün gündüz olan yere gidip bizzat inceledi ve ayete hiç ters düşmediğini söyledi aynen kuranın dediği gibi çıktı ama bazı bilim adamları bazı şeyleri çözemeyince bir isim koyuyorlar bundan olabilir belki diyor üstünü kapatıyorlar o bilimadamların çözemediğini noktayıda kuran anlatıyor blimadamların bile çözemediğini kuran nasıl açıklayabiliyor hele o zamanlarda zina ile ilgili şöyle diyebilirim öyle kolay kolay zina cezası olayı işlenemez bakma irana değiştirmeye kalkıyorlar işlerine göre düşünsene normalde şeriat gelse başbakanda hırsızlık yapmışsa eli kesilmeli
- +1 yıl
peygamber kimse günhını gizli tutsun der ve herkesede kimsenin günahını araştırmayın der bide zina cezası için güvenilir adamların görmesi bide görenleride destekleyecek tanık olması öyle her gördüm diyenede inanmaz zina cezası sadece bayana mahsuz değil erkeğede mahsuz bekarlara kırbaç cezası evli olanlara recm toplumu ahlaksızlığa itmesinler bunun için iki cehennem acısıyla bu dünyadaki acı bir değil cehenneme girmesin diye cezası burada veriliyor ölünce direk cennete girsin
Soran+1 yılDediklerinde pek mantık bulamadım çünkü ikimizde sanatsal bir kitabı okuduğumuzda elbette farklı yorumlarız okuduğumuzu yorumlamak için alim olmaya da gerek yok ayrıca şeriat Allahın izinden gitmek demektir gerçek anlamı bu dur yani islamda gerçekten hırsızlık yapanın eli kesilmesi ibaresi gerçekten doğru mudur ya da bu dünyada milyonlarca insan acı çekip sınanıyor Demekki cezalarını bu hayatta çekiyorlar cehenneme gitmelerine gerek yok demeğe çıkıyor sözlerin
- +1 yıl
ayette neden farklı yorumlar örnek Dünya’da haram olan şarap, cennette helal mi
Bu iddianın temel sebebi içki ve içecek kelimelerinin Arapça karşılığı ile Türkçe karşılığının karıştırılmasıdır. Bu karışıklılıkla orijinal metinde olmayan ifadeler sanki Kuran’da varmış gibi zannedilmektedir. İlk başta bu konuyla ilgili olan ayetlere bakalım. Takva sahiplerine va’dedilen cennetin misali (şudur): İçinde bozulmayan sudan ırmaklar, tadı değişmeyen sütten ırmaklar, içenler için lezzet veren şaraptan ırmaklar ve süzme baldan ırmaklar vardır ve orda onlar için meyvelerin her türlüsünden ve Rablerinden bir mağfiret vardır. Hiç (böyle mükafatlanan bir kişi), ateşin içinde ebedi olarak kalan ve bağırsaklarını ‘parça parça koparan’ kaynar sudan içirilen kimseler gibi olur mu? (47 Muhammed Suresi, 15)
Bu ayette çevrilen “şaraptan ırmaklar” kelimesinden yola çıkarak şarabın bir içecek olarak cennette olduğu ve dolayısıyla övüldüğü iddia edilmektedir. - +1 yıl
Fakat bu ayette geçen kelimenin karşılığı ve bunun anlamına bakıldığında hatanın nerede yapıldığı anlaşılacaktır.
Ayetin orijinalinde de “şarap” kelimesi geçer ve Türkçe’ye direkt olarak “şarap” diye tercüme edilir. Fakat Arapça’daki “şarap” kelimesinin karşılığı ile Türkçe’deki “şarap” kelimesinin karşılığı aynı değildir. “Şarap” kelimesi Arapça “içmek” anlamına “şerebe” fiilinden türer. Şarap içilecek olan her şeydir. Fakat bu kelime Arapça’dan Türkçe’ye geçerken anlam kaymasına uğramış ve “içki” anlamında “şarap” olarak anlamlandırılmıştır.
Kuran’da ise “şarap” ve “alkollü diğer içecekler” için “Hımır” kelimesi kullanılmaktadır. Kur’an’da da “alkollü içecek” (Türkçe’deki şarap) anlamında bu kelime kullanılmaktadır. - +1 yıl
sana halk müziği nedir denilse başkasınada denilse bilen için diyorum farklımı yorumlar alim olmaya ayette yanlış anladığın cümleyi yeterince araştırmıyorsun araştırma olarakta ateistleri sözlerini getiriyorsunuz onlarınki hep çarpıtma sen islamı alakalı merak ettiklerini alime değilde peygamberin kaç yılında doğduğunu dahi bilmeyene soruyorsun alim derken cami imamını kast etmiyorum mesela amerikada deen show diye islamı anlatan bir proğram var ne diyorlar bize istediğinizi sorun herşeyin cevabını vereceğiz diyorlar eğer sende gerçekten bilmek isteği olsaydı ne yapar eder onlara ulaşırdı eğer tek bir soruna mantıklı cevap vermeseler gel yüzüme tükür
- +1 yıl
dünyada bu kadar insan nedenmi acı çekiyor onuda anlatayım Evet, şeytan insana musallat olmasıyla birer çekirdek hükmündeki insanın kabiliyetleri gelişip, makamı yükselir. Maddeten aciz ve zayıf bir varlık olan insan, şeytanın sayesinde eşref-i mahluk (yaratılmışların en şereflisi) ünvanına layık olup, meleklerden bile daha yüksek makamlara çıkar. Bilindiği gibi, hayvanların ve meleklerin makamları sabittir, yükselmez. Fakat insan, kabiliyet itibariyle onlardan farklı olarak a’la-yı ılliyyine (en yüce makamlara) çıkabilecek şekilde yaratılmıştır. Yani insanın kabiliyetleri ve makamı, her biri ağaç olmaya müsait çekirdek hükmündedirler. Fakat insanın bu kabiliyetlerinin açılması ve yükselmesi, bir hareket ve bir muamele ister ki, şeytanlar ve şerlerin var olması ile o kabiliyetler gelişir ve çekirdek iken ağaç olur. Meleklerin ve hayvanların makamları sabit olmasının sebebi, onlara şeytan musallat olmazlar.
- +1 yıl
Şimdi şeytanların yaratılıp insana musallat edilmesinin insanlara getirdiği faydaya bakalım. Bir insanın elinde her birisi ağaç olabilecek kabiliyette 100 tane çekirdek var. O çekirdekler, ağaç olmaları için elbette toprağa atılmalı ve su verilmelidir. Evet, toprağa atılıp su verildiğinden dolayı bazı çekirdekler ağaç olurken, bir kısmı da bozulabilir. Fakat buna rağmen o insan, elindeki çekirdekleri toprağa atıp su verir. Diyelim ki, sonunda 100 çekirdekten 10 tanesi ağaç olurken 90 tanesi bozulsa, adam çekirdekleri toprağa atmakla zarar etmiş veya yanlış yapmış denmez. Çünkü, onları toprağa atmakla 90 tanesini kaybetti ama, 10 tane ağaç olmuş çekirdek belki 90 bin çekirdeği kazandırdığından zarar değil, kar etti. Görüldüğü gibi, 90 tane çekirdek bozulmasın diye çekirdekleri hiç ekmeseydi, o zaman 90 bin çekirdeği kaybedecekti. İşte asıl zarar bu durumda ortaya çıkar.
Öyle ve ya böyle yaşayıp bir gün öleceksin. İslama göre ne kadar günahın olursa olsun inançlı öldüğün takdirde günahların bedelini ödedikten sonra cennete gireceksin. Ebedi ferahlık. Ama inanmazsan böyle bir şansın olmayacak. De ki biz müslümanlar hep kandırıldık olmayan bir şeye inandık. Öldüğümüz de hiçbirşey olmayacak. Peki boşa mı yaşadık? Eğer islama göre yaşadıysak zina yapıp karımızı aldatmadık, kimsenin hakkına el uzatmadık, hırsızlık yapmadık, kimsenin arkasından konuşup insanların arasını bozmadık, alkol içip kendimizi kaybetmedik...(bu liste uzar) yani kısacası insan gibi yaşadık. Tabi bu dediklerim gerçekten islama göre yaşayanlar için geçerli. yoksa günümüzde islama inanıp ateist gibi yaşayan çok insan var. Sen de öyle yapabilirsin illaki müslüman oldun diye 5 vakit namaz kılmak, oruç tutmak veya kapanmak zorunda değilsin. ha bunlardan elbette ki sorgulanacaksın ama en azından inançsız olmayacaksın. Sen bilirsin artılarını eksilerini iyi düşün. İslama göre bu hayat bir sınav ve bu sınavın bir tekrarı olmayacak.
18 Yorumla
Soran+1 yılÇok güzel bir cevap vermişsin teşekkür ederim
- +1 yıl
(Sen de öyle yapabilirsin illaki müslüman oldun diye 5 vakit namaz kılmak, oruç tutmak veya kapanmak zorunda değilsin. ) Bu çok yanlış bir cümle.
İslamın şartlarına yapmak zorunda değilsiniz diyorsunuz. Ayrıca farz nedir?
Farz, Allah'ın kesin emridir. Dolayısıyla yapmak zorunda değilsin diye bir şey olamaz.
Müslümanım diyorsanız bunlar boynunuzun borcudur. - +1 yıl
@Disloyal Bu dünyada bırak namaz oruç tutmayı insanın Allaha küfretme özgürlüğü var mı? Var. Olmasa dünyada bu kadar ateist hristiyan vs olmazdı. Yazımı dikkatli okuduysanız müslümanların bile günahlarının bedellerini ödedikten sonra cennete gireceğini yazdım. Allah bizi bu dünyada kendi irademize bıraktı. İster inanırız ister inanmayız, ister namaz kılarız ister kılmayız. Zaten sınav da bu. Ama hesap gününde bu dünya da yaptıklarımızın ve ya yapmadıklarımızın mutlaka bir karşılığı olacak. Dolayısıyla yazdıklarımda bir yanlışlık yok.
- +1 yıl
Hayır yazdığınız yanlış.
Kılmak zorunda değilsin diye bir şey yok.
Farzın ne demek olduğunu eminimki biliyorsunuzdur.
Namaz kılmak kesin emirdir, oruç tutmak kesin emirdir. KIlacaksın da, tutacaksın da.
Bunları yapmıyorsan günah kazanırsın ve cezasını çekersin.
Bu şekilde anlatmanız başka kılmak zorunda değilsin demek başka.
İman çok hassastır. Yeni İslamı öğrenmeye çalışan bir insan bunu okursa" hımm demek ki Müslüman olmam için sadece Allah'a iman etmem yetiyor" diye düşünür.
Oysaki Yüce Allah ayetinde sadece iman etmenin yeterli olmayacağını bildiriyor.
O yüzden düzgün cümleler kurmamız gerekir... - +1 yıl
@Disloyal Allahın varlığına birliğine ve son peygamberine inanan herkes müslümandır. Evet, sadece inansa bile müslümandır. Amel farklı şeydir, itikat farklı şey.
Bu konuyu fazla uzatmıcağım. Yukarıda bir insan imanını sorguluyor siz hala namaza oruca takılıyorsunuz. Sizinle aynı şeyleri savunuyoruz ama siz yazımdaki inceliği farkedemiyorsunuz. - +1 yıl
Evet aynı şeyleri paylaşıyoruz.
Ben cümlelerinizi zaten hoş buldum.
Ama o cümleniz yanlış anlaşılacağından dolayı uyarmak istedim.
Çünkü Allah c. c ayetinde imanlıyım deyipte imtihandan kurtulunacağını mı zannediyorsunuz diye buyuruyor. Dolayısıyla namaz boynumuzun borcudur ve kılmak zorundayız eğerki Müslümanım diyorsak ama kılmıyorsakta günah kazanıyoruz ve cezasını fazlasıyla çekeceğiz. Bunları bizlere söyleyen Yüce Allah.
Neyse evet uzatmayalım. Ben sizi uyardım bir Müslüman olarak gerisi size kalmış.
İyi günler.
bence insanlarına dine ihtiyacı yok, insan allah ile arasına kimse girmemeli, sonuçta aklı başında olan biri ahlakı düzgün olanın dine ne ihtiyacı var, irade meselesi iyilikler kötülükler, iyilik yapan biri sürekli ama müslüman değil ya da hristiyan değil ya da hiçbir dine mensup değil ateistim diye de takınmıyor ee bu insan cehennemlik mi?
ayrıca "OMG Oh My God" filmini izlemeni tavsiye ederim11 Yorumla
Soran+1 yılBende bu şekilde düşünüyorum zaten
bu videoyu izle dinin ne kadar saçma olduğunu gör
https://www.youtube.com/watch?v=FX8blRVY-GE
''Tarihte anlatılmış en baba palavra dindir. Düşünün biraz... Dinler ciddi ciddi insanları, gökyüzünde yaşayan, görünmez bir adamın var olduğuna ikna etmişler!
Her günün her saniyesi, yaptığınız herşeyi izleyen!
Ve bu görünmez adamın, özel bir listesi var; içeriği işlemenizi istemediği 10 günah olan. Ve bu günahlardan herhangi birini işleyenler için, ateş ve duman dolu özel bir mekanı var!
Etleriniz dağlanacağı, işkence çekeceğiniz, çığlık çığlığa kalıp ağlayacağınız, boğulacağınız, yanacağınız, dirilip dirilip aynı azabı sonsuza kadar yaşayacağınız bir yer!
Ama o sizi seviyor! Tanrı sizi seviyor. işte size büyük bir palavra! ilahi palavra !''
-George Carlin'in en ünlü gösterilerinden biri, You Are All Diseased'den (1999) bir bölüm10 dk
011 Yorumla- +1 yıl
sana soru o zaman insaoğlu niye inanma gereksinimi duyar bu sorgulama bu güdü niye sürekli beynimizi kurcalar eger böyle bir varlık olmazsa niye böyle bir sorgulamaya gireriz.. ayrıca allah kötü insanları cezalandıracagını söyler madem tanrıyı kötülükle suçluyorsun azbından dolayı sen niye mantıklı olanı iyi olanı yapıb allahtan mukafatını nail olmuyorsun.. anlamıyorum tanrının iyileri mukafatlandırıp kotuleri cezalandırmas sizi niye geriyor...
- +1 yıl
yazik ya boyle gafil olmaktan koru Allahim
- +1 yıl
çocukluktan beri müslüman eğitimi almış birisi dinin yalan olduğunu söylemek çok kötü bu kadar kişi inanıyor benim yalan olamaz videyu anlamadıysanız kendi bakış açınızla bu resim size https://hizliresim.com/Z2vM4k @serifoglu @nutellairem
Soran+1 yılDaha önce izlemiştim
- +1 yıl
Kuranda bunlarin hepsine bir cevap var. madem insan yazdi diyorsunuz bir benzerini yazmaya calisin?
- +1 yıl
Cevrendekilern hicbirinden doyurucu cevap alamiyorsun ya da zaten kabul etmek istemiyorsun. neden ki yanu Allah in uyun dedigi kurallaei yapmak mi ibadet etmekmmi zor geliyor. insan nefsine zor gelir doğal ama nolur aklinizla vicdaninizla bir bakın. deistlik diyorsun. Bir yaratici var inaniyorsun. bunca asirlardir bilim adamlari hâlâ yeni şeyler buluyor hâlâ ogreniyoruz ve bakiyoruz bunlarin bazısı önceden Kuranda söylenmiş. Hem bu kadar kudretli bir yaratn yarattigindan bir haber olurmu. bizi oylesine mi yarattı. oylesinemi her ihtiyacimizi düşündü yarattı. tefekkürle bakin. lutfen vicdaninizin kapisini bari kapatmayin. ibadet edememk başka inkâr etmek başka. lutfen İslâm yok dinler yok demek Allah yalan soyluyor demek olmuyormu. sana inaniyor soylediklerine inanmiyorum.. sen soylememis olabilirsin. bunlari peygamber Efendimizede cok diyen olmuştur. ama gözü gorene ispatlamis peygamber olduğunu. gormeyene en büyük mucizeler bile yetmemiş.
deistlik tamamen mantıuksız bence ne yani bu koskaca galaksileri yaratan her bir atomun etrafında elektronları döndüren canlıların her bir hücresindeki DNA lara buradan plutona uzanacak kadar uzunlukta kodlar yazabilecek güce ve kudrete sahip bir tanrı kendisini tanıtmaktan nasıl aciz olabilir ?
211 Yorumla
Soran+1 yılKuranda Allah kendini tanıtmıyo ki hiç okudun mu
Soran+1 yılKuranda Allahın 99 isminden bahsettiği bir ayet var mıdır
Soran+1 yılBizim aklımız almaz bizim aklımız almaz başka cevabınız yok mu sizin madem almaz Allah bu aklı yük olsun diye mi verdi
Kuran adlı kitap da ki şeyleri mantığın alıyor mu? Aklını ve mantığını silip süpürmeyi göze alıyorsan müslüman ol. Eğer yok ben mantıklıyımdır aklımı sonuna kadar kullanıp her şeyi sorgularım diyorsan Deist ol. Merak etme eğer dedikleri gibi bir arap tanrısı varsa cehennemden korkma. O arap tanrısı zaten aşağılıktır.
00 Yorumla- Kişilik & Karakter konusunda 1,3b cevap paylaştı.
+1 yılBak tatlım ben çelişkiyi sana kısaca söylim, insanlara bakarak müslüman olmak zordur. Senin yapacağın tek şey allahın sözleri kuranı okumak, mealen. Tefsir ya da başka bir kitap değil sadece kuran... Allah şüphesizki okuyup anlayasınız diye apaçık kuranı gönderdik diye bir çok kez boşa söylememiştir.
110 Yorumla
Soran+1 yılMealini okudum zaten
- +1 yıl
Eksileyen beyinsiz :) allahın sözü sana yeterli gelmiyor demekki
soran arkadaşım. Mealden anlamadığın nokta nedir?
Soran+1 yılAnladım ama mesela bir ayette insanlara , kadınlar , oğullar , yüklerle altın ve gümüş yığınları... Oysa varılacak yerin bütün güzellikleri Allahın katındadır bu ayette Allahın dünyadaki nimetlerinden bahsediyor insanlara diye başlıyor kadınlar oğullar hediyedir diyor yani insanlar bir tek adamlar mı dır ya da okullarda büyüyünce zaten adam olmuyorlardı mı ya da zina yapan kadın 4 şahit varsa eğer eve ölene kadar hapsedilebilir diyor bu durumda cezayı kadına biz veriyoruz o zaman cennet cehennem niye var bu zulüm değilmidir zulüm İslam da serbest mıdır cezayı biz verirsek kendimizi onun yerine koymuş olmaz mıyız da kölelik kuranda şöyle diyor kölelere iyilik edin yani köle edinmeyin demiyorum bu doğru mudur kölelik Allah bir yarattığını diğerinden üstün tutmuş olmuyor mu
Soran+1 yılOğullar büyüyünce
- +1 yıl
Bana ayetlerin hangileri olduğu bişgisini verebilirmisin olumadan yorumlamak istemiyorum.
Soran+1 yılNisa 36 _92 en Nur 32 /2 zina yapanlara yüz değnek vurun !
- +1 yıl
Kölelere iyilik etmesini evlendirmesini söylemesi kötü birşeymi? Kuranda köle geçmesi peygamberin anlaması içindir ki peygamber köleleri azad etmiştir. İyilik etmiştir. Ezilenler cariyeler ve köleler yoksul ve çaresizdi o zamanlar. Onları eş sahibi yapmaları emredilmiş. Ozamanın koşullarında inan köle ve cariyeler insan yerine koyulmuyordu. Seçme seçilme hakkı tanıyanda allahtır. Zina meselesine gelirsek eğer. Cahiliye döneminde olabilecek şeylerdir. Allah cezalandırılmasını istemiştir. Buna söz söylenemez. Ve bu ayetler yaşanan olaylara istinaden gelen ayetlerdir. Peygamber allah ne derse onu aktarmıştır.
Köle ve cariyeler olarak kuranda olması sadece hitap şeklidir. Cariye himayesinde bulunan kimsesiz çaresiz kadınlardır. İşi hareme dökmek ayrı bir konu. Onun allahın emriyle uzaktan yakından alakası yoktur. İşte o insanların acizliğidir. Kadın ve çocuklar hediye değil emanettir. İnsanlarla ilgili yazdıpın ayeti bana tam olarak okuma fırsatı verirsen birşeyler yazacağım.
Soran+1 yılMaalesef telefondayım ve bulamıyorum not almıştım bulunca yazacağım ama dediğine gelirsek zaten kölelik caricelik konusunda harem lafı karıştırmadım ama madem neden yalnışlıkla adam öldürünce bir köle serbest bırakılır yalnışlıkla öldürmek dahi olsa bedeli bir kölemidir bir köle azad edince cehennemdeki adam öldürme cezan kalkacak mı gelelim ikinci söylediğine ve bana bunu yazman çok garip geldi cahiliye döneminde normaldir yani o dönem için yani bu durumda kuran evrensel ya da şu an için uygun değildir diyorsun sence yüz sopa vurun Allah bunu demiş olabilir mi
- +1 yıl
Hahır o ayetler yaşanan olaylar üzerine indirilmiştir. Biz insanlar genele yorumluyoruz sadece. Nuh tufanını biliyorsun. Eşcinsellik hat safhadaydı allah hepsini helak etti. Ve şuanda o ayetleri günümüze şu şekilde aktarıyorlar. O yolda gidenler ibretlik şekilde ölüyor vs. Kuranda anlatılan herşey evrensel değildir kimi ayetler allahın varlığını kanıtlamak son peygamberden önce nice peygamberler yoluyla bizimle iletişime geçmeiş olmasını, kimileri yaşanan olaylara istinaden indirilen ayetlerdir. Mesela benimde takıldığım konular var kuranda tatlım ama insanların hatasını allaha adamak yanlış olur. Anlatım hatası olabilir, bilemiyorum kabir azabı kuranda geçmez ama olduğunu haktır diye iddaa ederler. Yan sanayi din kitaplarıyla. Kuranla hafisleri birbirine karıştıranlarmı dersin.. Firavunun helak edilmesini kabir azabına yoranmı dersin.. Allah neden üstü kapalı bir ayet yollasın? Apaçık gönderdim dediği halde niye şifre koysun.. Kuranda herşey yazmıyor diyorlar yani allah yetersiz. Töbe
Soran+1 yılSayısı belli bir kitapta her şeyin yazıldığına mı inanıyorsun
+1 yılŞu siteye bir göz at gözünü seveyim. KS de buna cevap arama lütfen. Kurandan din öğrenemezsin. Alimler nasıl açıklamış ordan öğrenmen lazım. Daha sübhanekeyi doğru dürüst okuyamazken açıp Kurandan din öğrenemeyiz o ilim yok ki bizde.
www.dinimizislam.com15 Yorumla
Soran+1 yılMealini okudum zaten hani şu alimlerin yorumladığı birazdan bakacağım siteye de
- +1 yıl
Bizler ilmihal okumalıyız. Sıkıntılı cevap bulamadığın noktaları o sitede sor lütfen.
- +1 yıl
Ne saçmalıyorsun sen arkadaşım? Peygamber neyi tebliğ etti insanlara? Sen kim oluyorsunda allahın sözleriyle din öğrenilmez diyorsun? Nası müslümansınız la siz?
Soran+1 yılTamam teşekkür ederim
- +1 yıl
Gerizekalı haydar Allahın sözleriyle öğrenilmez demiyorum. Peygamberimiz Allahın sözlerini açıklamış oradan öğrenilir diyorum. Kuranı kerimde namazın nasıl kılındığı yazmaz anlayamazsın ki, peygamberimizden yaptıklarından anlarsın. Ne yazdığımı anlayacak kadar bekleseydin keşke cevap vermeden önce.
Kuranı ya baştan sona kadar okumadın ya da anlamadın bende bir zamanlar şüphe içindeydim insan şüphe içinde olunca boşlukta gibi oluyor inan ama internetten kuranı kerimi baştan sona sesli bir şekilde okudum sonunda doğru yoldayım çok şükür
31 Yorumla- +1 yıl
kesinlikle katılıyorum
+1 yılBir üyenin cevabına yaptığın yorum dikkatimi çekti, "dini bilgilerde ateistten yardımmı alınır:)) herşeyi saptırır onuda kendine benzetir" kendini bilen ateist böyle bir davranışta bulunmaz. Sana bir çok ateist gösterebilirim tüm kutsal kitapları defalarca okumuş araştırmış meallerini ezbere anlatır.
01 Yorumla
Soran+1 yılHaklısın ;))
aklina takilan sorularinizi elimden geldigunce cevaplarim öncelkkle islam ile deistlik arasinda kaldom diyorsun desitler sözde allaha inanir fakat ibadet etmez kulluk görevmizi yerine getirmezler islam dininde Allaha secde etmemizi kulluk görevimizi yapmamizi güzel ahlakli dinimizin emirlerine uymamizi emreder çünki bu dünya sınav yeridir
şu an uykudayiz ölünce uyanacagiz ve amellerimiz ile alllahin huzuru cikacagiz ksfana takilan sorular var ise söyleyebilirsin05 Yorumla
Soran+1 yılSorularımı birazdan soracağım ama ben vicdanıma göre hareket etmek istiyorum iyi bir insan olmak yaradana dua etmek hatta bana faydalı olabilecek güzel ibadetleri yapmak ama kuranda ibadet yok sürekli beddua sanki ibadet nasıl yapılır çok fazla yer almıyor sürekli cezalandırmak tan ve mucizelerden bahsediyor
- +1 yıl
bak kuran kitaptir geçmidtr klanlari anlatir sapitanlarin uoldan cikanlarin cekecegi azaplari anlatir allahin gazabinin çetin oldugunuu anlatir ama cennetten allahin mucizelerinden bahsedilir kurani ketim bilgi deposudur insan okuhu. vs huzur buluyor ve tanikide dinimizin diregi namazdir allaha secde edip dua etmek allahi zikretmek inadettie sorularin varsa cevaplayacam
Soran+1 yılKuran sapıtanları cezaları Allahın gazabının çetin olduğunu inanmayanların diri diri yanacağını daha fazla acı çekmeleri için derilerinin yenilenip tekrar yanacağını İslam dininden olmayanı kesinlikle kabul etmeyip ömür boyu o yerde kalacağında bahsediyor ve sonra Allahın ne kadar merhametli oluşundan bahsediyor saçma değil mi inanırsan böyle inanmassan şöyle diyor ama ne şekilde inanmamak gerektiğini bile söylemiyor
Soran+1 yılİnanmam gerektiğini bile söylemiyor
- +1 yıl
şimdi bir örnek vereyim senin gözlerin bağli dümdüz yürüyorsun biri seni uyariyor 6 metre ötende ateş li bir çukur var sen ilerlemessin degilmi yoksa düşüp yanarsin işte dünya da yüce allah kullarini uyariyor bana ortak koşmayin eş koşmayin başka ilahlar edinmeyin kul hakki yemeyin haram temeyin vs uyarilar var güzel ahlakli islamin emirlerine uymamizi söylüyor buna rağman inanmayan var bak kuranda sapıtan topluluklar var hiç şüphesiz yüce allah ari defalarca uyarmuştir fakat onlar gene sapittilar defalarca kez uyarilan bir toplumlar bu yüzdemn helak edildi bak ozamandan bu güne o insanlarin kalintilari hatta o insanlar hala duruyor yani şimdiv buu kadar uyariya ragmen sen allaha karşi gelirsen o insan cehennemi hak etmezmi yani daha bir cok kanit var ve israill oğullarini arastir yüce allah onlar çok ke z merhamet etmiş mucizeler yaratmiş bir sürü peygambr göndermiş fakat çoğu %90 nankörlük etmiş peygamberleri bin bir türlü eziyetle şehit etmiştir başka sorun varsa sorabilirsin
öyle bir mesajla ne anlatabiliriz ki size hidayet meselesidir bir dine girmek Allah nasip ederse olur bunu en güzel anlatan video bu bence her anında bir mesaj var islama giden yol bakış açımız çevremiz beslendiklerimiz herşey etkili
https://www.youtube.com/watch?v=B4U3iPedQFM00 Yorumlasoru sar aklına takılan nedir bende cevaplamaya çalışayım bu konuda bayagı arastırma yapmısliğım var... ya da caner taslaman emre dorman israfil balcı mehmet okuyan ihsan eliaçık takip edebilirsin andreas thozortsi takip edebilirsin...
06 Yorumla
Soran+1 yılİslam dininde sürekli hoş görüden bahsediliyor merhameten güzel şeylerden fakat kuranda inanmayanların ne şekilde yanacağı ne kadar iyi bir insan olursa olsun müslüman değilse derisinin yenilenip yenilenip tekrar yanacağı ömür boyu cehennemde kalmaktan bahsediyor ama müslümansan cezanı çekip eninde sonunda cennete ulaşacaksın yani müslüman tecavüz etse cinayet işlese zina yapsa ama namazınıda kılsa bu adam cennete gidecek ama İslam dan haberi bile olmayan kavimler var bu adam İslami bilmeyecek ama yardım edecek hayatı boyunca yalan söylemeyecek vicdanıyla hareket edecek ama günü geldiğinde sonsuza kadar yanacak Allahın merhameti adaleti bu mudur
- +1 yıl
bak su yoldan gidelim kuranın allahın kelamı olduguna inanan herkes müslüman olmustur... madem kuran inanmayanların cennete gideceğini söyleseydi insanlar inanmaybilir muslüman olmazdı dolayısıyla kuran kendiyle çelişekti.. çünkü islamın kıtabı.. hem inanmıyorsun alaha hemde allahın cehenneminden korkuyorsun bu bir çelişki degilmi hem allaha inanmayn birisini niye cennetiyle mukafatlandırsın.. sen seni sevmeyi görmezden geleni sevebilirmisin... ayrıcainsanlar bilmediklerinden mesul değil islamı bilmeyenler için her turlu gunahı işleyen musluman gorunumlu allah afedermi bilmem orası allahın takdiri musluman olsalar bu gunahları işlemezler zaten munafık kafirden daha kotu cezalandırılacaktr zaten... ayrıca kuranda her iyiliğin karsıliğını bulacagı söylenyor bu ku ayetler musluman olması sartı aranmıyor.. ama nasıl mukafatlandrr orasını bilemem orası allahın takdiri dediğim gibi kuran musluman olmayanları cennetle mujdelese kuranın dini olmaz allah inancına yöneltemez.. hasa...
Soran+1 yılKurana Allahın kelamı olduğuna inanan herkes diyorsun kuranda diğer dinlerin ve Kitaplarından Allahtan gelmiş olduğu yazıyor ama yani hangisi Allahın kitabi bu durumda hepsi peki hepsine göre nasıl yaşanılır örneğin yahudilik kendinden olmayanı öldür bu durumda tüm müslümanlar Ölmeli ama kurana göre de doğru İslam yani bu şekilde yaşanmalı şimdi diyebilirsin ki ama o kitaplar değiştirildi peki kuaranın değişmediğine dair kanıtın nerede kuranın orijinali nerede diyeceksin kuranda bu kitabın sonsuza kadat korunacağından bahsediyor yani bir kitap diyor ki bu kitap değişmez ne kadar mantıklı diğer kitaplarda da aynı şekilde incildede tevratta vs. Tanrının sözü değişmez ibareleri var ama değiştiğini hepimiz biliyoruz ve bunun için alim olmaya gerek yok kurana göre İncil Allahtan gelmiş ve değişmez ibaresi olduğu halde değişmiş şimdi kurana göre kuranda Allah tan ve değişmez ibaresi var ne kadar sağlıklı buna inanmak
- +1 yıl
açıkçsı haklı olablrsin butun ilahi kitaplar degstrldigine dair suphe var içimde açıkcsı ama en az tahripe ugryan kim birde kuranda su var 1400 yıl oncsinde arapça ile şu an ki arapça bir degıl dil misal osmanlı turkcesi ile konustugumuz turkçe ya da kırgız turkçesi benzerlikler olsada farklılıklar olmus.. aynı sey arapçada olmus olabilir.. aslında kuranı inclerken nerede ne zaman ve nasıl kosullarda indiğine bakmalıyız.. dilden dolayı cevirenden dolayı bir cok sözcuk manasından sapabiliyor... acıkcası sana mantıklı olanı seç diyecem düşüncelerini yönlendiremem fikir sunbilirim sadce tevrat incil zeburun degıstırıldiğine inanıyorum ama kuranda mantğma bir cok sey uyuyor... ondan dolayı allaha ve muhamede inanıyorum.. biliyorsun peygamber oldukten sonra bir cok hadıs uyduruldu... aynı syi kuranda yapbilirler fakat boyle bir sey yaptılarsada fazla tahrip edilmmistr.. nedeni ise bu durmu halkın uyanmaması engllemek olabilir... hafiften sonrdan allah diyor dercsne aytlr eklnms olabilir
Soran+1 yılEvet bu düşündüren bu zaten diğer dinlere bakıldığında İslam en mantıklısı ama her şey akratıldığı gibi değil buna eminim ki dediğin gibiarapça konusunda haklısın bir çok alim bile kuranı farklı yorumluyor
+1 yılÖzelden müslümanlıkla istediğin her soruyu sor , kendi ayetleriyle çelişkiyi göstereyim. en az iki kere okumuştur kitabı. Çeşitli kendime özel notlarım var çelışkileri gösteren. Bir bakarsın mantıklı geliyor mu?
02 Yorumla
Soran+1 yılÇelişkiler gördüysen örnekler verebilir misin ayetlerle tabiki
+1 yılBen hristiyanım sana şunu söyleyim inanmak sana kalmış
İslam dini şeytandan gelir incildeki 666 sayısı muhammedir ve muhammedin yolunu hazırlayan mehdi denen adamda incilde son günlerde ortaya çıkacak sahte peygamber muhammdin hizmetkarıdır.
muhammed şeytandan vahiy almıştır tanrıdan değil kardeşim..01 Yorumla
+1 yılislam dini mantık dinidir ve kitapta senin zararına hiçbirşey yazmaz aksine iyiliğin için öğütler verir
deistlik allaha inanan peygamerlerine ve dinine inanmayan demekse eğer
peygamberlerin ne kötülüğü vardır islamın ne sakıncası vardır ki sana öğütler versin yol göstersin :)00 Yorumlabildiğim kadarıyla deistler sedece tanrıya inanır peki düşün bu kadar mükemmel bir evreni yaratan insanı yaratn sineği bile harika yaratan bir tanrı insanı saldım çayıra mevlam kayıra der gibi başı boş bırakır sence bu tanrının büyüklüğüne uyarmı bir sınıfın bile başkanı varken o insanları uyarmadan cezalandırırmı tanrı
00 Yorumla
+1 yılSeni hayatin boyunca yalniz birakmayacak Rabbine sığın ki bizler müslüman ailelerin çocukları olarak dogdugumuza şükür etmeliyiz bu tür sacma sapan yeni yeni meydana çıkmaya baslayan terimlere kafa yorma yolundan ayrilma İslam bizim tek gerçeğimiz
10 Yorumlaaklınm yolu bir allah bize akıl vermiş güzel kardeşim en son din ve bundan sonra hiçbir din gelmeyecektir. Ve kuran dini diğer dinler gibi değişmeyecektir. Hristiyanlık ve diğer dinler papazlar tarafından kendi çıkarları doğrultusunda değiştirilmiş ve hükmü geçmiştir. Sen iyi bir türkçe mealini oku kardeşim kendini yakma valla pişman olursun roman okuyorsun azıcık üşenme aç oku kuranı kafanı vererek.
04 Yorumla
Soran+1 yıl2 kez okudum ama bu Dediklerim kesin midir orijinal kuran yakııştır ezbere bilen 4 kişi tarafından yazılmıştır ve kayıtlara böyle geçmiştir orijinali olmadığı gibi 2. Ve 3. Derlemelerinde yoktur islamcılara ne kadar değiştirilmemiş desenlerde bunu ellerindeki kitaba göre söylerler çünkü dediğim gibi orjinal kuranla karşılaştırma imkanları yok ama tüm İslam dini incilin tevratın ve zeburun değiştirildiğini biliyor hatta inananlar hariç herkes ve kuranda onları da biz indirdik diyor ama kitaplarda da şu ibareler vardır ot kurur , çiçek solar ama Tanrımızın sözü sonsuza denk durur ama bakınca bir sürü hata var demek ki değişmiş
- +1 yıl
ne değişmesi allah aşkına değişim falan yok senin imanında biraz sıkıntı var. tek olay bu sen arkadaş ortamından dolayı böyle düşünüyorsun benim gibi arkadaşın olsa 5 vakit namaza başlarsın. şarapçı ile takılırsan böyle düşüncelere gidersin. unutma üzüm üzüme baka baka kararır. saygılar
Soran+1 yılŞarapçı arkadaş güldürdün gerçekten Allah razı olsun
kurandaki bilimsel gerçekleri araştır , burdan olacak iş değil illaki çevrende bir vakıf ya da kuran kursu vardır oralara gidip ordaki insanlarla istişare edebilirsin. Hakkında hayırlısı...
05 Yorumla
Soran+1 yılSordum bebeğim kuran kurslarına da gitiim sorgulama Allahın işi senin aklın ermez dediler bana;)
Soran+1 yılCami hocalarına sordum camaatini bilemem ;))
Soran+1 yılBelki teşekkürler
kalben inanıyorsan müslümanlığı ya da herhangi bir dini seciceksin dinlerde mantık yok cunkü, desitlik ateislik sana kalmış bir durum.
07 Yorumla
Soran+1 yılKalben inancaksan beyin niye var sorgulamak gerekmiyor mu madem Allah akıl vermiş ağırlık olsun diye mi
Soran+1 yılBin bang teorisine inandığımı nerden çıkardın acaba
- +1 yıl
@serifoglu estafurullah kimseyi şahsım adına aptal yerine koymuyorum, ben kendi fikrimi söyledim fikrimide kimseye empoze etmek gibi bir derdim yok, evet kuranda bu zamana uygun bir cok örnek olabilir, bir okadar da olmayan var, benim mesela inanamadığım mucizeler var, ayın ikiye ayrıldığı ebabil kuşları, nuh tufanı, nilin ikiye bolunmesi, şimdi aklıma gelmeyen daha bir coğu ben bunların mantıklı bir acıklamasını görmeden bilmeden inanamıyorum, ve neden klasiktir ya peygamberler o dönem cıktı şimdi niye yoktular gibi bir düsüncede aklımı karıstırmıyor değil...
- +1 yıl
her seye gücü yeten allahın bu tur mucizeler yapması ona heralde zor gelmez.. ayrıca orda vermek istenen mesaj mucize degil zulmedenlerin nasıl bir sonla cezalandırıldıgıdır.. kuranda allah ayetlerde hikaye yoluyla öğüt verir... geçmişte yasayanmıs olayların günümüzde yasayan insanlara mucizelerin her okuyan insana tekrar göstermek mumkun degıl.. ordaki amac ibretler kotulerin sonu mucizeye takılma sadece... misal butun insnlar ilk insanlardan turedi ama ilk insanları tanıyormusun hayır o zaman ama ilk insanların var olduguna inanıyorsun bu çelişki değil mi..
Gizli Üye(36-45)+1 yılhttps://www.youtube.com/watch?v=0v8L9B5EJEkbunu izle.
211 Yorumla- +1 yıl
Muhabir klasik müslüman. konuşan çocuk çok mantıklı ama :)
- +1 yıl
O çocuk sadece ateist bilim adamı değil herşeyi ispatlayamaz!
- +1 yıl
iki odun bir ağaç = allah var demek değildir.
Soran+1 yılDaha önce izledim teşekkür ederim
- +1 yıl
@oguzkesko evet canım öyle :)
- +1 yıl
@ateistbirkız sana bir kaç soru sorayım özelden ve sana 1-2 hafta zaman vereyim bu soruların bana istediğin kaynaktan cevabını getir nasıl böyle bir şey olacağını bana açıkla sana hak vereceğim şimdiki bilim bunu bulduk şu gerçeği bulduk diyorlar ama bunlar kuranda bilmem kaç yıl önce belirtilmiştir siz inanmamakta direniyorsun
www.facebook.com/video.php Ateistlere bu cevap yeterlimidir acaba
07 Yorumla
Soran+1 yılBen ataist değilim ataist olana sor ;)
Soran+1 yılAteist
Soran+1 yılYetişme tarzına göre değişir deistler bir yaradana inanır ve ona sonsuz saygı ve sevgi beslerler ama dinlerin dogma ve yalan insanlar tarafından ortaya atıldığını düşünürler bazı deistler ahiret gününede inanırlar ayrıca bazı deistler reankarnasyon adainanıyorlar insanın kalbinde sevgi ve iyilik varsa dine gerek olmadığını düşünür vicdanlarına göre hareket eder ayrıca yaradana şükür ve duada ederler ben İslamdinini yaşayanların arasında büyüdüm yaradana Allah diyorum hristiyan deist Tanrı der
Soran+1 yılDinleri araştırıp kitapları okudum
+1 yılNası bir yardım istiyosun? Milletin sözüne bakma. Önce Kuran'ın türkçesini oku. Tefsirli olarak ama. Sonra deistlikle, ateizmle ilgili kaynaklara bak. Kararı sen vereceksin..
00 Yorumla- Kişilik & Karakter konusunda 3,8b cevap paylaştı.
+1 yılÇantacı necmi abi var videoları nı izler misin? lütfen... Örnek video...
https://www.youtube.com/watch?v=IYbUHmMNvqc10 Yorumla sorun varsa net bı soru ama yardımcı olabılırım
özelden ya da burdan sorarsan kaynak da göstererek yazarım00 Yorumla
+1 yılBizim dememizle olmaz. Daha çok inceledikçe kafanda net bir fikir oluşur zaten. Hangisi kafana daha çok uyarsa onu seç
01 Yorumla
Soran+1 yılÖyle olacak teşekkürler
tabii buyur kafana takılan ne? soru-cevap mı yoksa genel bir açıklama mı istiyorsun?
01 Yorumla
Soran+1 yılGenel bir açıklama yaparsan sevinirim sonra istersen soruları mı sorarım tabiki
+1 yılbende öyle ikisinin arasında kalmıştım kuran-ı kerimi anlayarak düşünerek okuduktan sonra islamı seçtim. ama bu senin görüşün burada ne beni ne de bir başkasını dinleme git tekrar oku ve düşün bence.
00 YorumlaSen araştırmaya devam et sen hangisini kendine göre doğru bulursan onu seç inanıyorumki sonunda doğru seçimi yaparsın ;))
00 Yorumla
+1 yılkuranıtamamen okursan en mükemmel dinin islam olduğunu görüceksin
06 Yorumla
Soran+1 yılİki kere okudum
- +1 yıl
şunu söylemek isterim islamiyeti seçmeyi düşünüyorsan kesinlikle kitapları okuyarak karar ver , insanların yaşantısına göre değil. bir de dünya da İslamiyeti karalamaya çalışan insanlar çok. İslamiyeti 2. sınıf göstermeye çalışıyorlar (özellikle ülkemizde) bu tip oyunlara gelmeden karar vermeni isterim inş. islamiyeti seçersin ben kocaelide oturuyorum isterersen yüz yüze anlatabilirim bildiğim kadarıyla yakınlarda oturuyorsan
Soran+1 yılZaten insanlara bakarak taraf seçmen ama kuranda bana yardımcı olan Hiç bir şey yok inanmayan söyle yanar inanan böyle ödüllendirilir mucizeler böyledir hepsi bu sayfa sayısı belli bir kitaptan nasıl olurda koca bir din öğrenmeyi bekleyebilirim
- +1 yıl
Müslümanlık sadece kuran değildir. Hz. Mumammed (s. a. v) başta olmak üzere tüm peygamberlerin hayatları mucizeleri Hz. peygamberin hadisleri ilerde olacakları 14 yy önceden bize bildirmesi bunların hepsi Allah'ın ne kadar kudretli olduğunu anlamanda yardımcı olacaktır. Ama şunu kesinlikle unutma müslümanlığı seçersen bu hayatta bir elin yağ da bir elin balda yaşamayı unutacaksın. Şöyle bir dünya ya bak nerede acı göz yaşı çile, savaş, kuraklık varsa bak müslüman orada. müslümanların bu acıya katlanacak gücü veren unsur ne sence. Ahiret inancının olmasıdır. bunların sana yardımcı olacağını düşünüyorum. sormak istediğin soruların olursa yardımcı olmaya çalışırım.
Soran+1 yılYaradana ve ahiret gününe inancım var bir çok deistinde ahiret gününe inancı vardır zaten ama tüm dinlerin benim dinim en iyisidir düşüncesi beni kendi dininden soğuttu ben iyiliğine inanıyorum ve iyi bir insan olmak için yaşayacağım ama dinler savaş sebebi
- +1 yıl
Allah yolunu açık etsin bacım deyim inş. pişman olucağın bir karar vermezsin yolun açık olsun
eger bıraz kafan calısıyosa saten dogru olanın islam oldugunu anlayacaksındır.
03 Yorumla
Soran+1 yılDinler varsa en mantıklısı İslam ama o da çok tatmin edici değil
Bunu bir izle..
https://m.youtube.com/watch?v=v1Wh8J6xy3E00 YorumlaDeistliğe yöneldiysen zaten müslümanlığın arasında kalmazsın demek ki şüphe duyuyosun dinnden deist ol kurtul
05 Yorumla
Soran+1 yılSen müslüman mısın
Soran+1 yılPek sayılmam derken :)
Soran+1 yılOku sende
+1 yılBen ateistim ve sana objektif şekilde anlatabilirim.
Zaten ne kadar objektif olduğumu sitedeki herkes bilir.05 Yorumla- +1 yıl
Üstüne çok gidiyorlar senin :/
- +1 yıl
Yo kimse üstüme gelmiyor :)
Soran+1 yılTabiki anlat lütfen seni bu inanca sürükleyen neydi
- +1 yıl
Maymunlarla aynı ataya sahibiz, maymundan geldik demek değil bu.
Neden islam dini konusunda bilgili birinden istiyorsun da ateist, deist birinden yardım istemiyorsun.
19 Yorumla- +1 yıl
Sen ateistleri çok yanlış tanımışsn.
Soran+1 yılİnanmak istiyorum belki ateistler ya da deistler bana ne sunabilir bu konuda
Soran+1 yılDostum sorguluyorum bundan korkmuyorum ama ataist dediğin adamlar sözde müslümanlardan daha iyi biliyorlar kuranı
Soran+1 yılHer ataist değil ama bilgisiz bir ataistte denk gelirsem işim var demektir
Soran+1 yılKonuşmasından anlayabilirimtabiki teşekkürler yorumun için
+1 yılAllahin varligina inaniyosun demekki. O zaman muslumanligi yasamak sana bisiy kaybettirmez. Ama muslumanligi yasamamak belkide kaybettirir. Bu mantikla hareket etmen en guzeli olur bence.
06 Yorumla
Soran+1 yılMüslümanlığa göre yaşarsam zina yapanları eve kilitleyim kırbaçlamam da gerekir ama
- +1 yıl
Ben muslumanim ama daha hic kimseyi kirbaclamadim ;)
Soran+1 yılŞeriatçı değilsin demekki ;)
- +1 yıl
Sende seriatci olma benim gibi normal, hatta dini vecibelerini yerine getiremeyen siradan muslumanlardan ol diycem ama cevaplara verdigin yorumlari okudum da sen deist olmussun bile sanirim. Sana birilerinin hak vermesini ve vicdaninin rahatlmasini istiyosun belliki.
Soran+1 yılŞeriat Allahın izinden gitmek değil mi müslüman oluyosam neden ibadetlerini yerine getirmeyeyim
- +1 yıl
Cunki eger bizim inancimiz dogruysa, muslumanlik varsa , geregini tam yerine getirmesigimiz icin cezamizi cektikten sonra cennete gidecegiz. Cunku inancimiza gore inananlar er ya da gec cennete gidecek. Inanmayanlar gidemeyecek.
Gizli Üye(30-35)+1 yılArasında kaldım diye bir durum olmaz olamaz. Sana daha mantıklı geleni seçersin. Biraz daha araştırma yapıp kafanda ki soru işaretlerine cevap bulabilirsin.
07 Yorumla
Soran+1 yılHala araştırmaya devam ediyorum zaten bilgili insanlar varsa bilgi almak istedim
Cevap sahibi+1 yılBir Deist olarak yardımcı olmak isterim sana. Mesaj at istersen ya da buradan yardımcı olurum fark etmez.
Soran+1 yılNeden deistsin sen İslam da ne gördün de deistsin. mesela yardımcı olabilir misin
Cevap sahibi+1 yılDur gizliye alayım önce allahçılar basar şimdi.-. Dinde bir şey görmedim. Sadece fikirler ve söylenenler çok saçma geliyordu bana. Her denilenin arasında bir ironi vardı. Yapmak ya da yapmamak gibi.
Soran+1 yılEvet yani banada aynı şekilde peki örnek verecek şeklinde anlata bilir misin bana biraz yani
Cevap sahibi+1 yılAçıkcası ben Deist oldugumu ibile düşünmemeye başladım şuan. Allah varsa cidden nasıl bu olanlara göz yumuyor suriyede ki çocukların ölümüne vs izin veriyorr birde kuranda hep iyilikten sevaptan bahsedilmiş. ironi işte. imansızlar cehennemlik olacakmış ama iyilik yapanlar cehenneme gidecekmiş yok efendim örnek aolarak din öğretmenimin verdiği bir örnek bu fahişelik yapan bir kadın iman etmiş cennete gidermiş. al buda 2. ironi. müslümanlık tek doğru dinse allah o zaman herkesi müslüman yapsaydı ve diğer dinlerin varoluşlarına izin vermeseydi. diğer dinlere görede çok farklı şeyler var mesela. onlarda müslümanlığı kötü görüyo. müslümanlar birbirlerini öldürüyo niyetti müslümanlar kuranda başka bişey geçiyo al buda 3. ironi. daha sayarım bir sürü açıklamalı
Soran+1 yılDin öğretmeninin verdiği cevap hariç insanların dini yaşayış şeklinden bahsediyorsun canım din ve kitabın uymadığı örnekler verebilir misin
+1 yılBu konularda bılgısı olan alımlerden ogrensen daha iyi olur ama genede sorularım var sormak istiyorum dersen mesaj at anlatmaya calısayım elımden geldıgınce dılımın dondugunce
00 Yorumla
+1 yılArkadaşım buradan alacağın bilgiler aklını daha da fazla karıştırır, bence bu konularda bilgi alabileceğin çok yer var
04 Yorumla
Soran+1 yılTabiki sadece bilgili insanlar kanıt sunarak ayet yazarsa fikir edinebilirim
- +1 yıl
Bana msj. atarmısın ve neyi öğrenmek istiyorsan onuda yazarsan sevinirim
Soran+1 yılKuranı okudunuz mu
- +1 yıl
Evet fakat hafız değilim
İlk once sunu diyim. her insan belli bir yasa geldiginde boyle sorunlarla karsilasiyor. yani bemimde basima geldi ama cok sukur cevaplsrimi buldun.
Buyur. istediginizi sorabilirsuniz.00 Yorumla
+1 yılSürekli kendinden bahsederek kendini öven , kendisinin birer insan duyguları olan kızmak ve mutlu olmak gibi anlatan kitaplara mı inanacaksın?
05 Yorumla
Soran+1 yılDeistliğin kitabı varmış ya ben kişisel görüşüme uyar vicdanı ma göre hareket ederim kuranda da ibadet anlamında çok fazla bir şey yok ki sürekli inanmayanlara ne olacağından bahsediyor ve sürekli allaha tapılması gerektiğinden
- +1 yıl
Sürekli tapılmak isteyen bir tanrı işte ne kadar saçma. Kendini sürekli birileri tarafından övülmek , ibadet edilmek isteyen bir tanrı. İnanmayanlara cehennem veren onları cezalandıran, inanlara da cennet veren bir tanrı. Bu mu yani koskocaman herşeyi gören bu kadar basit bir zincirle mi kendini var ediyor. İnananlarla seviniyor , inanmayanlara kızıyor. Bildiğin insani duygular. Kitaplar insan eliyle yazıldı. Muhammed ticaret adamıydı. Antik yunan ve mısır mitolojisini çok iyi gezdi gördü ve yazdı.
Soran+1 yılDediklerine katılıyorum ama kuranı okudun bir çelişki gördün mü gördüysen yazabilir misin inanan neden inan mıyorsun dediğinde ne diyeceğim kitabı aç oku hatalarına bak diyebilir miyim var mı hata çelişki
- +1 yıl
Bu sitelerdeki paylaşımları oku , araştır sonra tekrar kur'an ı oku. Sonra zaten istemesen bile ateist bile oluyorsun :D
- +1 yıl
www.turandursun.com/.../index__1.php
https://www.fruitarian.net/hangi-tanri.html
https://www.baharkilic.org/default.aspx
kozmopolitaydinlar.wordpress.com/.../
nisanyan1.blogspot.com.tr/.../...sl-turklesti.html
panteidar.wordpress.com/.../
https://tanrivarmi.blogspot.com.tr/
aytanrisi.blogspot.com.tr/2009_10_01_archive.html
aklım karıştı yazdığın yer varya, evet çelişkileri görünce insanın aklı karışır bir kitapta yazanlar birbirleriyle bu kadar çelişmemeli :D
03 Yorumla
Soran+1 yılEvet senin gördüğün çelişkiler var mı
Soran+1 yılPeki bana bu konuda yardımcı olur musun lütfen ayetlerini yazar mısın çelişki gördüğün ya da yanlış gelen dinle uymayan
- https://www.youtube.com/watch?v=Fbxqx1Yecio
bıde buna bal ateıstlerın babasının acızlıgı
04 Yorumla
Soran+1 yılBen ataist değilim yaradanın varlığına şüphesiz inanıyorum birazdan bakacağım videoya teşekkürler
Soran+1 yılTeşekkür ederim ama hangi kitabına inanayım Kuranda demiyorum incilde tevratta bendendir
- +1 yıl
https://m.youtube.com/watch?v=HOQ3b0RcLvw soruna iste mukemmel cevap diger videolarida izleyebilirsin
Gizli Üye(30-35)+1 yılMüslümansın ama seni aleviler kötülücek ya da hristiyan ve yahudiler kötülücek o yanlış din diye sizde onları kötülüyosunuz bu hep böyle...
03 Yorumla
Soran+1 yılKimseyi kötülediğim yok ki benim ;)
Cevap sahibi+1 yılSenin yok ama bir din diğer dinin yanlışığını hep dile getirir
Soran+1 yılEvet kesinlikle bu da kafamı karıştıran başka bir nokta
Muslumanlikla deistlik arasinda secim yapma durumunu dusunebiliyosan zaten git deist ol
01 Yorumla
Soran+1 yılDüşebiliyosan! sen müslümansın ya sözde hoş görülüsün hani dinini anlatmak ya görevin git deist ol diyerek mi sağlıyosun ama hani namaz falan kılıyosundur sen arada cennete girer hurilerini bulursun yani eninde sonunda
+1 yılben ateistim bence desitli ne biliim olmuşken tam olsun yarım bırakma gel ateist ol :))
08 Yorumla- +1 yıl
İmonsiz inanmıyon bari inanmak isteyene engel olma :)
- +1 yıl
güldürdün beni öğlen öğlen ya
Soran+1 yılYaradana inancım var ateistliğin sağlam bir temeli yok
- +1 yıl
müslümanlığın çok var ya
Soran+1 yılMüslümanlığında olmadığı için arada kaldım zaten
- +1 yıl
alllaha kanıt var mı yok? sil müslümanlığı. diceksin olmadığının kanıtı var mı diyeyim ozman aynı mantık süpermenin olmadığı ispatla
Soran+1 yılAllah yok demek için her dağın her taşın her kum tanesinin altına baktın mı
- +1 yıl
sen var demek için herahngi bir belirti gördün mü?
Gizli Üye(30-35)+1 yılSöylenenı yaratıcım soylemıs bana laf dusmez artk.
"Sizden kim, dininden döner ve kâfir olarak ölürse, işte onların dünya ve âhirette amelleri boşa gitmiştir. İşte cehennemlikler onlardır. Onlar orada ebedî olarak kalacaklardır." (Bakara, 2/217)20 Yorumla- Kişilik & Karakter konusunda 528 cevap paylaştı.
+1 yılBende senin gibi ikilemde kalmıştım sonradan deistliğe döndü bu olay iyice araştır tabiki.
01 Yorumla
Soran+1 yılAraştıracağım tabiki teşekkür ederim
Kişilik & Karakter konusunda 7b cevap paylaştı. sende deist olacak kapasite yok. Sınıfta kaldın.. Dooğru müslümanların safına geç bakayım.
00 YorumlaKendinden şüphe etmiyorsan Allah tan da etme... müslümanlıktan başka yol yok.. bunu unutma.. önce böyle düşünerek oku Kur'anı...
00 YorumlaAnne ve babalar çok yanacak çokkkk.. Sana güzel isalmi eğitim verselerdi böyle olamazdı
03 Yorumla
Soran+1 yılŞimdi ben inanmıyorum diye annem babam mı yanacak bu mu islam
Soran+1 yılBenim bu şekilde inandığı mı sana kim söyledi
Gizli Üye(30-35)+1 yıl00 Yorumla
+1 yılDin kitaplarini okuyup anlayanlar ateist okuyup anlamayanlar dindar oldular
23 Yorumla
Soran+1 yılNeden acaba?
- +1 yıl
Eger mantikli dudunursen dinin ne kadar sacmaliklarla dolu oldugunu gireceksin tum dinler icin gecerli
Soran+1 yılKalbimle değil beyninle düşünürsen gerçektende öyle
islamiyet hakkında sormak istediğin ne varsa sorabilirsin cevaplayabilirim.
00 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılSen Atesitmisin
Yok ben deistim
Hmm deismene sevindim
bu espriyi yapmasam içimde kalırdı :D:D11 Yorumla
Soran+1 yılOf :S:D
+1 yılmüslüman ol tabiki neden deist olmak istiyon ki bir yaradıcı varsa seni başı boş bırakmaz
00 Yorumla
+1 yılZaten din ile başkasını kiyasliyosan sen orda kal gelme bence
05 Yorumla
Soran+1 yılDin ile başkasını?
- +1 yıl
Din ile arasında kaldigin şey neyse o
Soran+1 yılBir görüş düşünce
- +1 yıl
Neyini dusunuyosun deririnine dalma elinden geleni yap yeter
Soran+1 yılDerine dalsam boğulur muyum
Gizli Üye(36-45)+1 yılDeist ol yeterince Müslüman var zaten onların sayısı az o tarafa geç sen
013 Yorumla
Soran+1 yılNe saçmaladın be
Cevap sahibi+1 yılSende saçmaladin iyice araştırmadan mal gibi burada yarım yamalak anlayan insanlara soruyorsun. Üzülüyorum senin gibilere
Soran+1 yılBen araştırdım sen niye kafana taktin bunu insanların görünüşlerini almak acınacak bir durum mu onların yalnışı varsa ben düzeltirim benim varsa onlar düzelsin anlamadım sana giren çıkan ne
Cevap sahibi+1 yılNasıl öfkeli bir dışa vurum bu halin. Karakterden ne kadar yoksunsun önce insan ol. Sonra ne oldugun seni ilgilendirir. Bu konularla ilgili siteler var kaynağından da fikir alabilirsin. Yarım hoca dinden yarım doktor candan edermiş burada bu konuya tam vakıf insan yok bir kere. Neyse uzatmicam by
Soran+1 yılHaklısın öfkelenmiş olabilirim bunun için özür de dilerim iyi günler
Cevap sahibi+1 yılözrün kabul edildi :)
Cevap sahibi+1 yılbu arada ınsanların dıne ıhtıyacı yok cumlesını gordumde sunu soylemek ısterım. Allah kendisinin bilinmesi için elçiler gönderildi. onlar olmadan ne kadar az ınsan tek bır tanrıya ınanırdı ki? hz yusuf donemı mesela sadece dının mısıra ogretılmesı ıcın bır elcı olarak oraya gonderılmesı. Din Allah la kul arasına gırmez Allahı daha ıyı tanımanı saglar ve namaz mumının miracıdır. Mirac nedır dıye sorucaksan ona ınternetten bakman yeterli
Soran+1 yılTeşekkürler yorumun için :)) ama zaten ben aslında ıslama inanmıyor değilim tüm dini kitapların değiştirildiğini düşünüyorum aslında sadece ;(
Cevap sahibi+1 yıltek bozulmamıs kıtap kuran dıye yıllarca soyledıler. insan menfaati için tek bir madde bile yok ıcınde hersey ınsanın kendısı ıcın.
Soran+1 yılİncil ve tevrattada denir ama bu
Cevap sahibi+1 yılTevrat'ın bozulduğu bariz ortada orda yapılan hersey yahudiler için geçerli. İncil ise bir çok İncil yazılmış ama 4 tanesi kabul edilmiş orijinal İncil yandığını herkes biliyor. Kur'an şa kendinden önce herseyden de bilgi veriyor. Ve biz size apaçık deliller sunduk diyor
Soran+1 yılİncil ve tevratta da deniliyor ama bu değişmemesine engel olamadı tanrının sözü değişmez vb. İbareler var kuranda deniliyor ki İncil ve tevrat Allahtan yani Allah 3 kitap yolladı ve 3 üde farklı şimdi diyorum ee diğerleri değiştirildi kuarnın değiştirilmediğini ne malum orijinalinerede kuranda yazıyor demişsin incildede iİncildeğişmez diyordu ama dediğin gibi değiştiği açık kuran diyor kuran değişmez burada mantık nerede hhristiyanlar gibi 4 kitap benimsememiş olabiliriz ama her okuyon başka bir anlama çıkarıyor ve taraflı anlatıyor buda açık bir gerçek
Cevap sahibi+1 yılKuran'ı sade bir kitap gibi anlatamazsın 11 ciltlik tevsiviri ile oku sen o zaman kafanda netleşir ama sen inanmamayi seciyorsun secmek istiyorsun dogrusu
İçinde en ufak şüphe varsa günahkar hatta kafir oluyorsun. Seç birini.:)))
00 Yorumla- Devamını Gör (34)
Devamını Gör(79)
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar