Kendinizi çok seviyorsunuz başkasının da sevgisine ihtiyacınız olur mu? Ben mesela kendimi o kadar çok seviyorum ki kim beni sevmiş kim sevmemiş umrumda olmuyor
Kendini çok seven bir insan dışardakilerin de sevgisine ihtiyaç duyar mı?
Farklı kavramlar bence. 5 sevgi dili diye bir kitap okumuştum. İnsanın içindeki sevgi kovasından bahsediyordu. Bu kovanın farklı bölmeleri vardı. Bu bölmelerin sahipleri vardı, aile-eş-arkadaş vb gibi. Hiçbirisi diğerini dolduramıyor yazıyordu. Bana göre de öyle. Kendini sevmek önemli, belki de en önemlisi. Fakat yeterli değildir. Bana göre tabi ki.
Kendini çok seven insan başkasının sevgisine ihtiyaç duyar ancak bunu kabul etmek istemez küçük düşme olarak görür. Egosunu kontrol edemeyen kendini üstün gören kişiler başkalarının kendisini sevmesine ihtiyaç duyar ama bunu belli edemez etmek istemez gururuna yediremez. Sevilmeyi istemek güzel şey, sürekli sevgi beklemek fazla ama yerinde sevilmeyi beklemek güzel. Ben kendimi olması gerektiği kadar seviyorum ne çok ne de az.
İnsanoğlu dünyay çaresiz ve aciz bir biçimde gelir. Yaradılış tabiatı gereği hayatı bir baskalarının ilgisine bağlıdır. Kişi yetişip olgunlaştıkca , maddi ve manevi olarak geliştikçe kendi hayatını kendi sürdurebilme yetisi kazanır.
Hayata karşı ne kadar güçlenirseniz, o kadar az insana muhtaç hissedersiniz. Bu yönüyle insanların bize gosterecegi ilgi ve sevgiyi insan zaten kendine fazla fazla sağlayabilirse şayet başka insanların sevgisi ve ilgisi onun bir ihtiyacı olmaktan o derece çıkar.
Hayatı, sevgiyi aşkı bir yüz metre yarışına benzetirsek, kendini seven insan bu yarışa 99. Metreden başlamış gibidir.
Aslında yapmamız gereken bir duygu. Çünkü nice kendini sevmeyen insanlar var hayata hep negatif bakmakta ve olumsuz düşünceler içinde karamsarlıktan çıkamamakta.
Ancak kendini aşırı seven birisi aşkı yaşayacağını sanmıyorum çünkü kendini sevmekle öyle bir kaptırmış olacak ki karşı tarafı sevmeyecek ona değer vermeyecek. Ve bu da karşı tarafın bu aşktan hiçbir ümidi kalmadığı düşüncesi oluşur.
Aslında en çok kendini sevdiğini söyleyen insanlar sevgiye muhtaçtır. Etrafından yeterince sevgi göremedikleri bu boşluğu kendileri kapatmaya çalışırlar