Kendini sevmek başkasının sevgisine ihtiyaç duymamak mı demektir?

İnsan değil miyiz? Kendimizi severiz, ama illa ki biri bizi sevsin, dostumuz olsun arkadaşımız olsun bizi candan sevsin biz de onu sevelim istemez miyiz. Yeri gelince birini sever, o da bizi sevsin istemez miyiz? Böyle olunca kişi kendini sevmiyor ezik görüyor gibi algılanıyor.
Halbuki bence insan aslında aciz bir varlık. Başkasının sevgisine muhtaç olarak doğar, daha bebekken bile anne sevgisine muhtacız. Hal böyle iken nedir bu sadece kendini sev sevdası.
Kendini sevmek başkasının sevgisine ihtiyaç duymamak mı demektir?
Cevapla