Söyleyeceğin şeyleri önceden düşünür müsün yani bellekten mi konuşursun yoksa akışına mı bırakırsın?

Düşünmeden konuşmak her yerde çok yaygın. Ben bir şeyi söylemeye başlarken onun tüm yönlerini analiz edip konu ile ilişkisini sorgulayıp öyle söylerim. Ama insanlar garip. Aklına gelen ilk şeyi söylemekte diretiyorlar. İki neden olabilir; ya akıllarına zar zor bir şeyler geliyor ya da dudaklarına ileti beyinlerinin alt bölgelerinden refleks olarak geliyor. İkisi de üzücü.
Söyleyeceğin şeyleri önceden düşünür müsün yani bellekten mi konuşursun yoksa akışına mı bırakırsın?
Cevapla