Sessiz kalmak , bazen tartışmanın kavgaya dönüşmemesi adına sessiz kalsakta o an söylemek istediklerimizi bir sonraki tartışmaya yansıtabilir veya içimize atabiliriz o sebeple sessiz kalmak kavga etmeye nazaran daha yıpratıcı bir durum.
Bu kavganın boyutuna bağlı, eğer bağırışlı çağırışlıysa ve sürekli oluyorsa bu fazla yıpratıcı bir hal alabilir ilişkide fakat bir taraf sessiz kalıyorsa da en büyük hasarı o alıyor genelde çünkü haklı dahi olsa karşı taraf anlamamakta diretirse eğer bir süre sonra hep susar ve bu sustuğu şeyler içinde birikir ve birikmeye devam ettikçe kendini yer bitirir. Karşılıklı düzgün iletişim kurulamıyorsa ve sorunlar çözülemiyorsa zaten o ilişkinin sonu bellidir az çok çünkü sorunla illa ki çıkar karşımıza. Bu hayatın bir gerçeğidir ve ilişkilerde haklı-haksız ayrımı yapmaktan ziyade, sorun ne olursa olsun çözebilmektir asıl marifet. Bunun içide iki taraflı düzgün dinleyen ve konuşabilen insanlar gerekir, başka türlü çözülmüyor…
Duruma göre değişir bu. kavga boyutuna göre ve insanlara göre. bazı insanlar susarak bazıları kavga ederek rahat eder. ama bu zamana kadar ki tecrubelerime göre tartismak o anki öfkeyle beraber çok daha yıpratıcı
Erkek arkadaşım ya da çok samımı olmadığım kız arkadaşsa baya baya tartışırım ama eşim ya da sevgılım ise o an oradan uzaklaşırım. Dolaşır gelır bır sey olmamış gıbı sohbet ederım