Bi arkadaşım, doğduğumdan beri kendi ayaklarım üzerinde durmaya çalışıyorum demişti hüzünlü hikayesini anlatıp. Gerçekten kimileri için hayat daha çocukken başlar ve onlar için belki hepimizden daha meşakkatli geçer hayat yolculuğu. Siz ne zamandır kendi ayaklarınız üzerinde duruyorsunuz?
"Kendi ayakları üzerinde durmak" cümlesinin anlamı nedir sizde?
Sadece maddiyata dayalı bir cümle değil benim için. İnsanın hayatta ihtiyacı olan ne varsa içinde barındırıyor bu cümle. Maddiyat kolay Allah sağlık versin yeterki çalışır kazanırım... Paradan çok hayata karşı durma çabasıdır Kendi ayakları üzerinde durmak...
Aslında beni korkutan da bir cümle bu aralar... Ben ne kadar güçlü olmsam da dik dursam da bu cümlenin telaffuzu bile beni korkutmuyor değil... Kendime Allah kolaylık versin diyorum...
Merhaba bazı insanlar hayata 1-0 geriden başlar bazı hayatlar rehavet bazı hayatları sıkıntılı sancılı başlar. Bence her ne olursa olsun insan küçük yaşta ayakları üzerinde durmayı, hayatı anlamayı, hayatın zorluklarını görmeyi bilmeli ve öğrenmeli. Hayat içerisinde bir çok zorluklar barındırır. İnsan kendi ayakları üzerinde durmayı öğrenmeli, çalışmalı, hayata atılmalı. Ben yeri geldi hem okudum hem çalıştım her zaman ayaklarım üzerinize durmayı başardım. İnsan başkalarına bağımlı hayat sürmemeli. Kendi ayakları üzerinde durmayı öğrenmeli. Hayatta ne kadar zorlukla karşılaşırsa insan o kadar güçlü olur ve ayakları yere sağlam basar hayat tecrübesi edinir. Yaşamayı anlamak için ayakları üzerinde durabilmelidir insan. Kendi iradesi ile yaşamayı sürdürebilmelidir insan. Hayatta hüzün, mutluluk var negatif pozditiflik var. Ayakların üzerinde ne kadar sağlam durursan hayata o derece güçlü tutunursun ☺️
Kendi ayaklarının üstünde durmak sadece kendi paranı kazandığında olmuyor akıl olarakda kendi kararlarını verip uyğuladığında başlar bence. Ben orta 2 ye gidiyordum bir karar verdim ve uyguladım 17 yaşında kendi evime çıktım o gün bu gün oldu ailemden bağımsız olarak yaşadım ve kendi paramı kendim kazandım birde baktım ki arkama yıllar birbirini kovalamış bugünlere gelmişim ☺️
Merhaba canım.. Kendi ayakları üzerinde durmak çok geniş anlamlı.. hayata karşı tek başına savaşmak düşünce tekrar ayağa kendi başına güçlü bir şekilde kalkıp yoluna devam etmek ve en önemlisi de kötülüklere nankörlüklere kıranlara üzenlere herkese karşı ben iyiyim burdayım ve hep dimdik ayakta karşınızdayım demektir ve çok güçlü insanların yapacağı bir şey bu.. rabbim kimseye fırsat vermesin ve hep güçlü bir şekilde ayakta durmayı nasip etsin inşallah cümlemize.. Keyifli vakitler dilerim 🌹
Okumuş veya bir zanaatkar sahibi olmuş biri demek aslen. Yani kimseye bağlı kalmadan yaşayabilen. Parasını kazanabilen ve yetirebilen insan anlamındadır.