Zekayla ilgisi olmayan, fakat insanın kendisini aptal hissetmesine neden olacak hatalar yapmasına neden olan eksikliktir dikkatsizlik hem öğrencilik, hem de iş hayatında gayet zeki olan birisinin başına ciddi dertler açabilir. Örneğin sınava iyi çalışmış bir öğrencinin, sayısal bir derste yaptığı bir dikkatsizlik hatasının 20 puan kaybetmesine neden olabilir. iş hayatında rutin bir prosedürdeki dikkatsizlik şirketin zarar etmesi ve yönetici karşısında çalışanı zor durumda bırakabilir. Pek sizin dikkatsiz davrandığınız ve başınıza talihsiz olaylar geldiği zamanlar oldu mu?
Dikkatsiz davranan insanların başlarına talihsizlik gelmesi an meselesi midir?
Tüm görüşleri kendi yaşadığınız problem ve eksikliklere göre değerlendirip aklınızda haklılık payını bu sekilde arıyorsunuz. Ama herkesin kendine has yorumu var. Bu yüzden sorduğunuz sorular site ortalamasının üstünde, görüş paylaşmaya değer olmasına rağmen bu tutumunuz insanı soğutuyor.
Evet kesinlikle öyle olduğunu düşünüyorum. Ziraa küçücük varsayılan ama aslında hayatı konu olan ihmalkarliklara kadar götürür insanı. Bunu farkedip acilen , altında yatan sebeplere bakılmalıdır. Kafamızda dolaşan düşünce kalabalığı en büyük etken diye düşünüyorum. Tabi benim bahsettiğim durum , en ileri seviyede olan bir dikkatsizlik. Ama ufak görülen dikkatsizligimizi bile dikkate almamız şarttır ki ; ileri seviyeye gelmesin ;)) hayat hicbirseyi kafaya takacak kadar uzun değildir... Çok ufak sakarliklar buna tamamen dahil değildir tabi ki ama , onlar bile başımıza gerçekten kötü talihsiz olaylar getirebilir... gece telefonumla oynarken suratima düşmesi gibi mesela 😂😂😂😂🤦♀️ Mutlu kal...
1
4 Yorumla
Soran
+1 yıl
Teşekkürler güzel yorumun için sende olmasan halimiz harap 🌹🌹🌹
Selam Ayhan Dikkatsizlikten kaynaklı başıma hiç bir şey gelmedi genelde dikkatli ve planlı bir insanım. Benim başıma genelde unutkanlıktan gelir ne gelirse🙂
Tencereyi ocakta altı kapalı mı diye birden fazla kontrol etmek gibi. kilitlediğim kapıyı kilitlediğimi unutup tekrar tekrar kontrol etmem gibi.🙂 Hatta evden çıktıktan sonra acaba kilitledim mi diye tekrar komik bir şekilde yanılgıya düşmem gibi. Yani çok ince ayrıntıları düşünüp dikkat ederim fakat dikkat ettiğim şeyleri yapıp yapmadığım konusunda yanılgıya düşerim🙂
Eskiden aileden yakınlarıma söylerdim. Araç kullanırken çok konuşmayın, etrafa değil yola bakın diye... Ama odak ve dikkat kaybı zeka da olsa kazaya sebeptir...