Kaybedilen özgüveni geri kazanmanın yolları var mıdır?

Şu an 19 yaşındayım ve gerçekten özgüvensiz, asosyal bir insanım. Arkadaşım yok denilecek kadar az, zaten onlarla da ara sıra yazışıyorum o kadar.

Bunların hepsi ortaokul zamanında bir gurup kişilerin yüzünden oldu. Sürekli benimle uğraşırlardı. Niye böylesin, niye şöylesin, şöyle yap, böyle yap, lakozun düğmesini aç, sen liseye gidecen, kendine çeki düzen ver gibisinden. O yüzden hep sessiz kalmaya başladım, yorumumu açıklamayaz oldum falan derken, bugüne kadar böyle geldim işte. Aynısına benzer, lise hayatım da böyle geçti. .😔😔😔

Onlarla hiç karşılaşmak bile istemiyorum, ahirette hesaplaşıcam inşallah. Demek istediğim şu; ben tekrar nasıl özgüvenli olabilirim? Nasıl arkadaş edinebilirim, sosyal bir insan olmak istiyorum, bugüne kadar hiç kafeye gitmedim desem yeridir, sadece 1-2 kez gittim o kadar. Nerede, nasıl, kiminle ne yapılır, ne konuşulur hiç bilmem. Biraz tavsiye verir misiniz lütfen? Nereden başlamamalıyım? 🙁🙁🙁
Kaybedilen özgüveni geri kazanmanın yolları var mıdır?
Cevapla