Mesela pazartesi akşamı yarının planını yapıyorsunuz. Sabah spora gideceğim, öğlen kitap okuyacağım, akşam yürüyüşe çıkacağım vb.. Ama ertesi gün uyandığınızda oturduğunuz yerden bile kalkamayacak kadar üşeniyorsunuz. Nasıl düzelir bu durum?
Üşengeçliğin birçok sebebi olabilir ve asıl olan bu sebebi bulmaktır.
Örneğin fiziksel olarak bir yorgunluk hissediyorsanız tıbbi bir problem söz konusu olabilir (örn: hipotriodi ) Bu noktada bir doktora danışmak faydalı olabilir. Veya motivasyon eksikliğiniz vardır ve kendinizi motive etmekte zorlanıyorsunuzdur. Bu noktada aşağıdaki birkaç madde üşengeçliğinizi bırakmada yardımcı olabilir.
1. Liste yapmak
Bir günde yapacağınız işlerin akşamdan bir listesini hazırlayıp her yaptığınız aktiviteye bir tik işareti atmak motivasyonunuzu arttırabilir.
2. Ertelemekten vazgeçmek
Sonra yaparım ne önemi var ki? Dediğinizi farkettiğinizde kendinize sonra yapmayacağınızı ve bunun şuanın işi olduğunu hatırlatıp ertelemeden direkt harekete geçip yapacağınız işe odaklanmak
3. Gerçekten ilgi duyduğunuz aktiviteler seçmek
İnsan gerçekten ilgisi olduğu aktiviteler için motive olabilir. Bu sebeple sizi motive edecek gerçekten vakit geçirmekten hoşlanacağınız aktiviteleri seçerseniz kendinizi o şey için daha motive olmuş hissedersiniz.
4. Beslenme ve uyku düzenine dikkat etmek
Yediklerimiz ve uyku düzenimiz hayatımızdaki en önemli şeylerdir. Gece geç yatıp kaliteli bir uyku uyumazsanız muhtemelen sabah kendinizi yorgun hissedeceksiniz. Aynı şekilde yine sağlıksız besinler tüketirseniz ( örn fast food ) aynı şekilde sabah kendinizi yorgun hissedeceksiniz. Bu sebeple beslenme ve uyku düzenine önem vermelisiniz.
5. Hedefleri adım adım koymak
Eğer normal şartlar altında günde 1-2 aktivite yapıyorsanız ve hedef olarak kendinize bir günde 10 aktivite yapacağım gibi bir hedef koyarsanız muhtemelen bu sizin için zorlayıcı olacak ve hiçbirini yapmak istemeyeceksiniz. Bu sebeple hedefleri adım adım koyarsanız kendinizi çok zorlamaz ve koyduğunuz hedeflere ulaşabilirsiniz.
Ben spora şu şekilde motive olmuştum. Pandemi süreci dahil hiç aksatmadan da 2 yıldır devam ediyorum. Mottom şu; Hayatta acıdan kaçış yok. Ya o spor salonuna gidip yorulacaksın. Ya da yıllar sonra sağlıklı olmayan bedeninde bir çok sorun meydana gelecek ve acıyı bu şekilde yaşayacaksın. Spor yapmak istemediğimde kendime hep bu seçeneği sunuyorum. Sonucunda da kendimi hep spor salonunda buluyorum. :))
Bak demekki kendini kandıracak kadar vakit geçiriyorsun. Örneğin şimdi uyandığını varsayalım. Duş alman lazım ya da kahvaltı yapman lazım. Duş alman gerektiğini anladığın andan itibaren 10 saniye içinde banyoya gitmek için ayağa kalkmış olman lazım. Kendine 10 saniyeden fazla zaman verme, verirsen kendini kandırırsın telefona bakarsın dışarıya bakarsın ya da tekrar uyursun.
Rituel yap kendine. Herseyi sirasiyla düsün, yatma saatin bile hep ayni olsun ki uykunu aldiktan sonra daha rahat bi sekilde yapabilirsin mesela. Sonrada kendini ödüllendir basardigin zaman. Sevdigin ne varsa artik, en azindan o seye, planladigini yapmadan ulasmaman lazim
Birden çok plan yapıldığı için çogu insan ya erteler ya da yapmaz kendine daha kolay hedefler koy her gün tekrarla hergün 10 sayfa kitap okumak gibi kolay hedeflerden başlıyabiilirsin bunlar ilk başta kolay geleceği için ne varki yaparım diyip hem kendi istikrarın olur hemde üşengeç olmaktan çıkarsın yapacağın işi uzun zaman dilimine yaymak insanı usandırır ve tekrar başa döner diyecem o ki kısa periyotlar halinde basit şeyler yaparak başla 😁
Kesinlikle çok gezerek arkadaş ortami kurup sevdiğin şeyleri yaparak bende aşırı üşengeç vir insanım fakat arkadaşlarla gezmeyi takılmayı seviyorum bu sayede yavaş yavaş usengecligimi yendim hatta iş bulup çalışmaya başladım tavsiye ederim😉😊
Merhaba değerli okuyucu,
Üşengeçliğin birçok sebebi olabilir ve asıl olan bu sebebi bulmaktır.
Örneğin fiziksel olarak bir yorgunluk hissediyorsanız tıbbi bir problem söz konusu olabilir (örn: hipotriodi ) Bu noktada bir doktora danışmak faydalı olabilir. Veya motivasyon eksikliğiniz vardır ve kendinizi motive etmekte zorlanıyorsunuzdur. Bu noktada aşağıdaki birkaç madde üşengeçliğinizi bırakmada yardımcı olabilir.
1. Liste yapmak
Bir günde yapacağınız işlerin akşamdan bir listesini hazırlayıp her yaptığınız aktiviteye bir tik işareti atmak motivasyonunuzu arttırabilir.
2. Ertelemekten vazgeçmek
Sonra yaparım ne önemi var ki? Dediğinizi farkettiğinizde kendinize sonra yapmayacağınızı ve bunun şuanın işi olduğunu hatırlatıp ertelemeden direkt harekete geçip yapacağınız işe odaklanmak
3. Gerçekten ilgi duyduğunuz aktiviteler seçmek
İnsan gerçekten ilgisi olduğu aktiviteler için motive olabilir. Bu sebeple sizi motive edecek gerçekten vakit geçirmekten hoşlanacağınız aktiviteleri seçerseniz kendinizi o şey için daha motive olmuş hissedersiniz.
4. Beslenme ve uyku düzenine dikkat etmek
Yediklerimiz ve uyku düzenimiz hayatımızdaki en önemli şeylerdir. Gece geç yatıp kaliteli bir uyku uyumazsanız muhtemelen sabah kendinizi yorgun hissedeceksiniz. Aynı şekilde yine sağlıksız besinler tüketirseniz ( örn fast food ) aynı şekilde sabah kendinizi yorgun hissedeceksiniz. Bu sebeple beslenme ve uyku düzenine önem vermelisiniz.
5. Hedefleri adım adım koymak
Eğer normal şartlar altında günde 1-2 aktivite yapıyorsanız ve hedef olarak kendinize bir günde 10 aktivite yapacağım gibi bir hedef koyarsanız muhtemelen bu sizin için zorlayıcı olacak ve hiçbirini yapmak istemeyeceksiniz. Bu sebeple hedefleri adım adım koyarsanız kendinizi çok zorlamaz ve koyduğunuz hedeflere ulaşabilirsiniz.
Umarım faydalı olmuştur sevgili okuyucu.
Elinize sağlık öncelikle de ya değerli okuyucunuz bu kadar özenerek yazıyı okumayacak kadar üşengeç ise ne olur 🙄
çok ösengecim özet geçer misin 🤦🏼♀️
Böyle güzel bir yazıyı okumanı tavsiye ederim bu yazıyı özetlemek saygısızlık olur benim için 😇