Pişmanlık oluşturabilecek kişileri dinlemekten kaçınıyorum desem daha doğru olacak sanki. Çünkü insanları anlamaya çalışırken bazen çok fazla kafamı yorduğum oluyor ve bu beni yoruyor. Hem de bazen boşa kürek çekmiş gibi hissediyorum. O yüzden önce oltayı atıyorum eğer yakalanırsa dinlemeye alıyorum. 💆♂️
Acaba bu kişi kendisini tanımlamada, anlamlandırmada, isteklerini, nefretini, neyi sevip sevmediğini içsel olarak anlayabiliyor mu? bazen insanların bizi anlayamayışının sebebini karşıdakinin algı düzeyinin zayıflığına yormaktansa, içsel olarak kendimize uzak oluşumuzun bir sonucu olduğunu kabul etmek gerekmez mi? bunu bir düşünmek gerekiyor. Yaşadığımız an, insanların zaaflarının üstüne kilitler vurduğu bir an, zaman dilimi. Anlaşılmak kadar anlaşılmamak için de çabalıyor gibiyiz, yanlış mı düşünüyorum bilmiyorum. Duygularımızın, hislerimizin ve fikirlerimizin salt bir çıplaklıkla ortaya çıkmasından öyle korkuyoruz ki, kendimize dair küçük bir emareyi bile vermekten kaçınıyoruz. Güç kavramı zaaflarımızı ne denli kapattığımızla doğru orantılı gibi, ne zor değil mi? zihninde uyandığın andan uyuyana kadar sürekli konuşan kişinin en son ne zaman farkına vardın? bu içinde bulunduğun beden ve ruha ne kadar yakınsın? kolay mıdır insanın kendini anlaması ve kavraması? hiç kolay olduğunu düşünmüyorum. Üstesinden gelemediğim bir durum var. Ben kelimelerin zihnimde en başta öğrendiğim kavramlarından sıyrılıp gerçek manasına ulaşmakta çok güçlük çekiyorum. Haliyle bu insanın kendini tasvirinde, anlayışında, algılama biçiminde sığ bir yaklaşıma sebebiyet veriyor. Önce kavramları anlayıp sonra kendimize bir yolculuk yapmak en iyisi olacaktır.
Kişilik & Karakter konusunda 11,8b cevap paylaştı.
Evet yaşıyorum. Anlayamıyorum çünkü. Harcadığım zaman boşunaymış gibi geliyor bazılarında. Bir insan birden neden değişir bunu anlayamıyorum mesala. Muhtemelende anlayamıycam. Üzülüyorum ama geçiyor sonra. Onlarla var olmadım, onlarlada ölmiycem. Bu yüzden yola devam ☺️☺️
Evet yaşıyorum, özellikle insanları anlamak için zaman ayırdığım zaman çok büyük pişmanlık yaşıyorum, keşken anlamak ve düşünmek için zamanımı harcamasaydım diyorum.
Pişmanlığı annemi babama karşı korurken çok yaşadım çünkü en sonunda gelir bana bağırırdı ve sırf bu durumdan dolayı insanlara yardım için yaklaşamıyorum olur da tersler alay ederse diye Bu kdr
Evet yaşıyorum zamanımı verdığım anlamaya çalıştıgım anlayamadığım pişmanım bugun çok daha pişmanım evime aldığım için tanıdığımı sandığım ama tanıyamamısım çok pişmanım annem demişti bu kız tekın degıl dye annenızın sozunu dınleyın
Evet ama genede her insanın fıtratı farklıdır o yüzden pişman olduk diyede diğer insanları bi kenara bırakamayız yani insan olmak bence empati yapabilmektir sadece kendini düşünmek bencilliktir bence
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(45 üstü)
+1 yıl
Hayır, kolay kolay pişman olan biri değilimdir. Çünkü 'keşke'lerle hayatımı doldurmak yerine 'inşAllah'larla umut saçmayı tercih ediyorum.
~insanları anlayabilmek bana mutluluk veriyor. Çünkü insan anlaşılmak istiyor 👻
Cooook! Bana kötülük yapanlari bile anlamaya çalışıyorum ki kendimce anlam verebileyim yaptiklarina affedebileyim. Kin tutmayi negatif düşünmeyi sevmem, ama bu birçok kez bana zarar olarak dönmüştür