İnsan özünde kötü bir varlık mıdır? Bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz?

Tez çalışmam için uğraşırken Machiavelli' nin sözlerini okuyunca sizlere sorayım dedim.
Machiavelli'ye göre; insanın özünde kötülük bulunmaktadır. Kendi deyişiyle" İnsanlar; genellikle nankör, kaypak, ikiyüzlü, tehlikeler karşısında ürkek ve kazanç düşkünü yaratıklardır.
Kötü olan ve verdikleri sözlerde durmayan insanlar ancak zorunlu oldukları zaman iyi davranırlar.
Fakat yakalanmadan kötülük yapmak seçeneğine ve özgürlüğüne sahip oldukları an, her yere kargaşa işle düzensizliği götürmekten kesinlikle geri kalmazlar.
İnsan özünde kötü bir varlık mıdır? Bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz?
İnsan özünde kötü bir varlık mıdır? Bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz?
Cevapla