Tam şu an tüm isteklerinizin gerçekleştiğini, beklentilerinizin karşılandığını, her şeyin size altın tepside sunulduğunu hayal edin. Hiç çaba göstermeden elde ettiğiniz bu şeyler sizi memnun eder miydi, mutlu olmaya yeter miydi? Peki ne kadar sürerdi bu mutluluk?
İstediğiniz her şeye sahip olsaydınız mutlu olur muydunuz?
Evet, ederdi herkesi memnun ettiği gibi ama mütemadiyen mutlu etmezdi. Çünkü bir insanın devamlı mutlu olamayacağı bilimsel olarak da kanıtlanmıştır. İnsan hayallerine ulaşmak için çabalar, ulaşınca da mutlu olur. Hiç çaba sarf etmeden her şeye sahip olsa artık bir zaman sonra sıkıcı gelecektir. Hayallerine çalışarak ulaşsa bu gene değişmeyecektir. Hiçbir insan devamlı mutlu olamaz.
Hiç emek harcamadan elde edilenler ile mutlu olamazdım çünkü hedeflerime, hayallerime ulaşmak için çektiğim zahmettir o anda mutluluğu sağlayan.. Nerden nereye geldim diyebilmek, bunların hepsini kendi emeğim ile başardım deyip kendim ile gurur duymak ve çekilen onca zahmet ile mutluluğun tadını daha iyi almamı sağlar. En azından benim için böyle. Velhasıl kelam çekilen zahmettir beni mutlu kılan. Emeksiz bahar mı gelirmiş
Bir ailem var. İyi kazandıran bir işim var. Üniversite okudum. Pek çok insan tanıdım. Farklı şehirleri görme şansım oldu. Bir köpek yetiştirdim. Kız arkadaşlarım oldu. Meyve sebze yetiştirdim. Falan ve şunu söyleyebilirim ki istediğim tek şey öğrenmeye ve yaşamaya devam etmek. Bir kota yok. Ben tamamım diyeceğim yer mezar olacak :)
Doyumsuzluk baş gösterir. Bir şekilde elde etmiş olduğundan dolayı, ulaşamadığı bir şeyi arar, ararken onu bulmanın mutsuzluğunu düşünür. Ben pek mutlu olamazdım öyle bir durumda açıkçası
Sanirim bir zamana kadar mutlu ederdi. Insan dunyevi zevklerden bir zaman sonra bıkmaya basliyor cunku bunlarin hepsi ruhumuzu doyurmak kendimizi hayattan soyutlamak tad almak icin yaptigimiz eylemler. Asil bosluk insanin icinde ve bunu maalesef ki doldurmak mumkun degil
Aay yok ya yetmiyor mutluk parayla ya da zenginlikle olmuyor inanın insanın özgür olması ve birikmiş birazda parası olmalı sosyaleşmesi yani herkezi düzeyinde biri olması gerek gercek mutluluk bulabilir ozaman 😇
Yoo. Şu an sahip olamadığım çok şey var ama bu şekilde de gayet mutluyum. Insan oğlu doyumsuzdur. 1 vadi dolu altını olsa 2. sini de ister. O yüzden isteklerimle kendimi yormuyorum temel yaşam itemlerine sahipsem her şey yolundadır 👌🏻
ben kucuk seylerle bile mutlu olurken istedigim en ufak birseyin olmamasi beni derinden yaraliyor. Sorunuza gelecek olursam yarisi bile olsa sukur namazi kilarim
Emek sarfettigim isteklerimi gerçekleştirmeyi tercih ederim öyle kolay yoldan kazanmanın bi tadı olmuyo kendi çabamızla kazanıınca gururla mutlu oluyoz.
İnsan kendinde olmayanı bulma ve isteme konusunda sınırsız bir yeteneğe sahip. Her şeye bu yüzden sahip olunmaz ama sahip olunanlar arttıkça mutluluk azalıyor ne hikmetse...
Olmazdım ve büyük ihtimal olsaydım bile yapay bir mutluluk olurdu. Tabi bir süre sonra o da sona ererdi. Hayatın bir anlamı kalmıyor her şeye sahip olununca.
Ben başarıya aç bir insanım. Hedeflerim için emek verip, uğraşmak isterim. Her şeye sahip olabilseydim, mutlu olamazdım. Hayatın bir amacı ve anlamı kalmayacaktı.
Şu dönem de öyle bir fırsat ayağına gelse herkesin millet birbirini ezer o derece yani istediği şeylere sahip olabilmek için. Yani evet mutlu olurdum 😅
Hayir, mutluluk fani geçici bir şey ve aynı zamanda insan da doyumsuz olduğu için her istediğine sahip olsan bile belli bir zaman sonra yine yetmiycek ve mutsuz olucak insan. Mutlu ve huzurlu olabilmem için baki ve sonsuz olana sarılmak lazım...
Mutluluk zaten içinde duruyor. İnsan istediği her şeye sahip olma arzusu ile hareket ederken içindeki mutluluğun son kullanma tarihinin geçtiğinin farkında değil.
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Hayır tabii ki de bu beni iyice ukala ve egoist yapardı