Her insan benim kalbim temiz yakıştırması yapar kendine ama bu istem dışı kendiliğinden yapılan bir yakıştırma bana göre
sizce sizin kalbiniz temiz mi
sizce sizin kalbiniz temiz mi
Bir hocadan duymuştum. Kalbin temiz olup olmadığını ezan okurken kalbin hızlanıyorsa biran önce namaz kılayım geciktirmiyeyim diye kalbin temizmiş. Ama eğer olmuyorsa körelmiştir demekmiş. Bence mantıklı ama eklemek istediklerim de var. Bir insan çocuklara, yaşlılara ona değer verenlere merhametli, duyarlı, sabırlıysa bence kalbi temizdir.
Merhamet aynen öyle
Temiz kalpli birisi merhametli olur bence de
Hoca da haklı nihayetin de
Aynen öyle🤗
Ve hiçbirimiz temiz değiliz artık…
Kin tutmuş kalpler taşıyor, çıkarlar üstüne kurduğumuz hayatları yaşamaya çalışıyoruz. Menfaatlerimize sevmek, yalanlarımıza da mutluluk adını vermişiz. Kalp kırmayı kendimize bir görev bilip, insanlığımızı sağa sola savurur durma gelmişiz. Herkes içinde taşığıdı yarayı başkasıyla kapatma derdine düştüğünden beri, gözlerimizin altı kibirle şişmiş, kimseyi görmez olmuşuz. En önemlisi insan gibi yaşayalım derken, insan olmayı Unutmuşuz…
Kibir ve gösteriş haklısın
Kalbi katılaştıysan 2 büyük neden
kalbim temiz diyemem..
herkesin kalbinin içinden geçirdiği ve dışa vurmadığı duygu düşünceleri vardır
lafa gelince herkesin kalbi temiz
ama yaptıkları ile söyledikleri uyumsuz o kadar fazla insan var ki
buradan bir pay biçsek kafi.
Bende yok şükür ki içimden geçirip dışa vurmadığım. söylüyorum ama sonra pişman oluyorum kalp mi kırdım diye bende temiz kalpli olmuyorum sanırım bu yüzden
Ama katılaşmış bir kalbim yok neyse ki
ahlaklıysan kalbin temizdir en iyi anlama yöntemide aciz birine saldırmıyorsan af dileyene merhamet gösteriyosan adaletin yumrukluğunu yapıyosan yalan söyleyemiyosan kalbin temizdir
Bunlar bende mevcut dostum
Senin de kalbin temiz ben hissediyorum taaa buradan
Ama küfür etme looo
Az zarif ol
Cevap
9Cevap
Valla benim ki değil insan kendi bilir az çok kalbinin temiz olup olmamasını ama sorsan herkes kirli demiyor kalpleri temiz oluyor ilginç bir durum.
Temiz kalpli olmadığını biliyorsun ama katı da bi kalbi yım belli ki
Ortadasın
Peki
Beni korkuttun cevabınla
Korkuyore dostum
Bilmiyorum açıp bakmadım temizdir herhalde.
Sabah akşam pompa diyor.
Senin kalbin kesin temiz dostum 😂
Çok maddeci baktın olaya ama olsun
Rica ederim ayık insan 😊
Ayrıca Uçan tereyağı mı
Nickim gerçekten böyle mi anlaşılıyor 🦋
Sen baya zekisin haa
Etkilendim şu anda 😳
🤷♀️
Peki ☺️
kendim hakkımda yorum yapmam. karşımdaki insan beni tanır ve kendisi yorum yapar
Güzel bir yaklaşım
çünkü senin anlattıkların karşındaki insanın inandığı kadardır :D o yüzden çeneni yormana da gerek yok
Hakiki temizliği rabbim bilir ama az çok bir yorum yapılabilir.
Senin kalbine Allah'tan yakın kim olabilir ki? Bilemezsin...
Anlamadım
Yani kişi kalbinin temiz olup olmadığını bilemez mi
Allah (c. c) bilir, sevgilim demeyesin sakın; erkekler pisliktir genelde. Geceniz hayrolsun.
vardır, birden fazla kişiye gözü kayan insanların benim gözümde kalbi temiz değil
Aynen öyle
Kimseyi incitmesen temiz kalplisin.
Doğru tesbit
Ama incitip incitmediğimizi anlayamayız ki
Bana yapılan şakaya ben alınmam mesela ama başkası alınabiliyor
Yani şakada yerine göre yapılır fazlası zarar.
Sen kendine ben kötü müyüm diye soruyon mu hiç ?
Soruyorum
Soruyorsan demek kalbin temizdir. Ben diyen kendini sorgulamayan zaten kalbi nasır tutmuştur.
Haklısın ama eksik çok
Bence temiz kalpli insan merhametli insandır
Merhamet ayrı bir şey... Herkese nail olmaz ama şimdi bir insan düşün sürekli sırtından bicaklanmis sürekli darbe yemiş merhametli davranmış. Ee şimdi kötü niyetli hiç düşünmemis ama inssn kendini savunma mekanizmasına ister istemez alır. Bu sefer kendi kötülük yapmasada artık art niyetli yaklaşıyor mu yaklasmiyor mu diye kalbinden kötülük geçirebilir. İnsanları hiç bir zaman taniyamazsin. Bugün sana iyi görünen biri belki bir başkasına azrail gibidir. Bir insanı en güzel öfke anında tanırsın. Öfke anında kullanılan sözler kim ne derse desin geçersizdir desende icineen getirdiği bastirdigi duygulardir.
Haklısın özellikle şu darbe yeme konusunda insanın iyi niyetini suistimal diyorlar ya ha işte o durum
Lakin sorsan herkes kazık yemiş herkes mağdur bence insanın başına gelenler kendi eli ile işlediğinden dolayı
Örneğin sevgilisinden kazık yendiğini iddaa eden bir kız veya erkek şimdi bu kişi bir kişiyi sevebilir ama daha fazlasını yapmamalı evlilik bağı olmadan elini tuttu diyelim ne olucak arada bir bağ oluşmak ve sen o kişiye bağlanacaksın sonra onun yaptığı en ufak bir hareket başkasına gönül verme ya da terk etme olabilir bu, kişiyi çok üzecek
Yani başta temiz kalpli dediğimiz kişi yine kendi eliyle kuyusunu kazmış olucak
Elini tutmak fazlasını yapmak kötü ve iyi niyetle değil bence nefis ile alakalı bir durum kendi nefsini yenen zaten bu dünyada ondan daha mutlusu yoktur. En büyük savaş insanın kendi nefsiyle sorsan sen nefsine yenildim yenildim cok kez yenildim ama hepsi kendi ayağıma sıkacak türdendi.
Hisler
Kendi kendimize ait olan hisler mi
Karşı tarafı hissedebilirsin ama kendini nasıl hissedeceksin bu konuda
Hissedilir ama hislerin kuvvetli olması lazım
Anladım
Testi var onun sokturuyosun sanayide 20 lira 5 dk da bakarlar
Insan hemen anlaşılmaz zamanla anlarsın onu
Hicbir fikrim yok
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?