İletişimde olduğumuz insanların bazı tutum ve davranışları bizleri rahatsız edebilir. Bu bağlamda bu gibi kişilerden uzak kalmak yerine bu davranışlarını düzeltmelerini istemek diğerine göre daha zordur. Zira kimilerimiz "hayır" demeyi ve "bu davranışın hoşuma gitmiyor." demeyi bir türlü başaramaz. Siz peki, bunu dile getirenlerden misiniz?
Rahatsız olduğunuz davranışları karşınızdaki insana rahatlıkla söyleyebilir misiniz?
İnsanları olduğu gibi kabul etmeyi tercih ederim. Önce yaptığı şeyin altında bir neden ararım ve anlayış göstermeye çalışırım, onun bunu fark etmesini isterim. Eğer karşımdaki insan bu nedeni ve rahatsızlık verdiğini fark edemiyorsa “hayır” demeyi de, rahatsız olduğumu dile getirmeyi de bilirim.
Bu konuda çok iyiyim diyemem. Karşımdaki kişinin sözlerimden incinmesinden korktuğum için bu durumu olabildiğince göz ardı etmeye çalışırım. Fakat artık gerçekten beni çok fazla rahatsız ediyorsa uygun bir üslup ile anlatmaya çalışırım. Gerekirse tavsiye de veririm. Ama çok başarılı olduğum bir konu değildir...
Evet direk dile getiririm. Kimsenin kimseyi rahatsız etmeye hakkı yok. Bu benim içinde geçerli. Eğer ben birini rahatsız ediyorsam dile gelmesini isterim. Kimseyi bilmeden rahatsız etmek istemem. Hatta dün ofiste bir kadın arkadaşımı uyardım. Allah aşkına şu sakızı şöyle çiğneme diye :D
Hayır diyememek kadar kötü bir şey yok sanıyorum. Özellikle rahatsız olduğumuz konuları içimize atarak yaşamaya devam ettiğimiz sürece, sürekli bir yerlerde mutsuz mutsuz takılan biz oluruz. Peki, sen daha değersizsin?
Tavırlarımla belli edip şakayla karışık rahatsız olduğum şey için yapmamasını söylerim ama gerçekten rabbim beni çevremle sınıyor olmalı ki sevmediğim çok şeyi yapıyorlar ve ben bazen patlıyorum. Yani rahatsız olduysam neden 2. Kez tekrarlıyorsunuz, Allah beyin vermiş kullanın diye. Bu sefer tersime denk geliyorlar ve dilimin kemiği olmuyor kalp kırıyorum, ben üzülüyorum. Ama sonra yine aynı oluyorlar. Kısır döngü gibi.
Kırılır diye korkuyorum söyleyemiyorum ama gittikçe soğuyorum. Zaten söylesem bile değişmez onun huyu o, bu yaşına kadar böyle gelmişte şimdi mucizevi bir değişim mi olacak. Ya maske takar o yorulur, ya da tekrarlar ben soğurum. Bu yüzden onu öyle kabul ederim ya da aramıza kara kedi girer.
Beni rahatsız edecek kadar abartılı davranışlara sahipse açıkça söylerim. Konuşarak halledilmeyecek hiçbir şey yoktur. Karşılıklı saygı ve anlayış da varsa sorun mutlaka çözülecektir.
söylememem en kötüsünü yaparım, biriktiririm, belki düzelir diye beklerim, ama o kadar çok içimde tutarım ki patlama noktamda çok gaddar olurum, herşeyi kusarım, ağlarım. karşı taraf eğer gerçekten önemsiyorsa beni toparlar, kendini toparlar. kötü huyum içime atmak ama elimden bir şey gelmiyor hiç.
Söylerim. Once guzel seykerden bahseder sonra Seni incitmek istemiyorum ancak beni rahatsiz eden birkac husus var diye baslarim kapanisi da yune güzel olan huykaindan bahsederim boylelikle gonlunu hem hoş etmis hemde aramizi acmamis olurum. Alinsa bile anlar en azindan
Önceden sessiz kalırdım ve farkettim ki sessiz kalmak o kişinin tavrını onaylamak niteliğinde artık düzgün bir dilde söylüyorum ama bazı insanlar enpati yapmaktan çok uzak en ufak bir eleştiride tavır alıyorlar
Söyleyebildiğimi düşünüyorum evet, sadece söyle bir şey var benim için değerli biriyse uğraşırım ve kırmadan söylemeyi çalışırım. Eğer benim için önemsiz biriyse zaten uğraşmam çünkü onun davranışları beni etkilemez🙂
Ciddi rahatsız olduğumda bunu kendisine söylüyorum... Ufak rahatsızlıklar da ise akışına, gelişmelere göre hareket ediyorum. Yani kısacası bekliyorum...
Kendi kurallarımın sınırlarımın geçilmesine izin vermem gerek bakışlarımla gerk davranışlarımla zaten geri bas msjını direk karşımdaki kişiye veriyorum
Karşımdakinin kim olduğuna bağlı! Eğer sevdiğim ve irtibatta kalmak istediğim biri ise uyarır ve düzeltmesini isterim Önemsiz bir kişilikse uğraşmam hayatımdan çıkartırım
Malesef hayır rahatlıkla söyleyemiyorum ama umarım o gün mutleka gelicek ve ben içindekileri hiç tutmadan acımadan yüzüne söylüyücem o günü iple çekiyorum
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(36-45)
+1 yıl
Her şeyi söylerim. Kırmamak adına yalan söyleyip sonrasında daha kırıcı olmanın anlamı yok.