Paranoid kişilik bozukluğu Güvensizlik ve başkalarına karşı şüphe duyma Başkalarının zarar vermeye veya aldatmaya çalıştığına dair düşünceler Başkalarının sadakatine veya güvenilirliğine dair şüphe duyma Başkaları tarafından kullanılacaklarını düşünme nedeniyle güvensizlik Masum açıklamalar veya tehdit edici olmayan durumların kişisel hakaret veya saldırı olarak algılanması Algılanan olaylara veya hakaretlere öfkeli veya düşmanca tepki Kin tutma eğilimi Eş veya sevgilinin sadakatsiz olduğuna dair şüphe
Şizoid kişilik bozukluğu Yalnız kalmayı tercih etme Sosyal ya da kişisel ilişkilere ilgi eksikliği Sınırlı sayıda duygusal ifade Çoğu aktiviteden zevk alamama Başka insanlara karşı kayıtsız kalma Sürekli partnerinden farklı insanlarla c. insel ilişki yaşama isteği
Antisosyal kişilik bozukluğu Başkalarının ihtiyaçlarını veya duygularını dikkate almamak Yalan söylemek, çalmak Takma ad kullanmak Suç işlemeye meyilli olmak Başkalarının haklarının ihlal etme Agresif, genellikle şiddet içeren davranışlar sergilemek Kendini veya başkalarının güvenliğini göz ardı etme Tutarsızca sorumsuz davranışlarda bulunma Yaptıklarından pişman olmama
Sınırda ( Boderline) kişilik bozukluğu Güvensiz seks, kumar ya da sürekli yeme gibi dürtüsel davranışlar Kararsız veya kırılgan özgüven Kararsız ve yoğun ilişkiler İntihar davranışı veya kendine zarar verme eğilimleri Yalnızlıktan veya terk edilmekten korkma Sürekli boşluk hissi yaşama Sık ve yoğun yaşanan öfke nöbetleri Strese bağlı paranoya
Histrionik kişilik bozukluğu Sürekli dikkat çekmek Aşırı duygusal, dramatik bir ruh halinde olma Cinsel açıdan sürekli aktif Başkaları tarafından kolayca etkilenme Hızla değişen duygular Fiziksel görünümden dolayı aşırı endişe duyma İnsanlarla olan ilişkilerin gerçekte olduğundan daha yakın olduğunu düşünme
Narsist kişilik bozukluğu Özel olduğuna ve diğerlerinden daha önemli olduğuna inanma Güç, başarı ve çekiciliğin fantezileri Başkalarının ihtiyaçlarını ve duygularını tanımama Başarıları veya yetenekleri abartma Sürekli övgü ve hayranlık beklentisi Kibir İnsanların yaptığı iyiliklerden faydalanma ve yalan söyleme Başkalarını kıskanma ya da başkalar tarafından kıskanıldığını düşünme
Çekingen kişilik bozukluğu Eleştiri veya reddedilme korkusu Yetersiz olduğunu düşünme Çekici olmadığını hissetme Kişilerarası temas gerektiren iş faaliyetlerinden kaçınma Yabancılarla tanışmaktan korkma Kişisel ilişkilerde aşırı utangaçlık Onaylanmama, utanma veya alay edilme korkusu
Obsesif kompulsif kişilik bozukluğu Detaylar, düzen ve kurallarla meşgul olma Bir projeyi bitirememe duygusu Aşırı mükemmeliyetçilik İnsanların, görevlerin ve durumların kontrolünü elde tutma İşe ya da projeye olan aşırı bağlılık nedeniyle arkadaşları ihmal etme Kırık veya değersiz nesneleri atamama (eşya biriktirme) Sert ve inatçı bir ruh hali Ahlak, etik veya değerler konusunda esnek davranış sergileyememe Para harcama üzerinde yanlış kontrol
Sığmadığı için birkaç tanesini silmek zorunda kaldım. 🙂
Narsistlik
Obsesif
Histrionik
Şizoid
Paranoid
Bağımlı
Diğer ( Antisosyal, şizoptipal, boderline, çekingen)
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Lütfen yaşını seç
Herhangi bir kişilik bozukluğu rahatsızlığınız var mı?
Bazı kişilik bozukluklarından 1 veya 2 madde bende var. Paranoid: Güvensizlik ve başkalarına karşı şüphe duyma (kızlara karşı çok yaşıyorum!!!) Şizoid: Sosyal ya da kişisel ilişkilere ilgi eksikliği ve başka insanlara karşı kayıtsız kalma Borderline: Kararsız veya kırılgan özgüven, İntihar davranışı veya kendine zarar verme eğilimleri (nadiren), Yalnızlıktan veya terk edilmekten korkma (en büyük korkum terk edilmek.) Obsesif Kompülsif: Para harcama üzerinde yanlış kontrol (kendimi hep az harcamaya yöneltiyorum) Çekingen kişilik bozukluğum %100 var ve ondan kurtulamadım. Eleştiri veya reddedilme korkusu, Yabancılarla tanışmaktan korkma, Kişisel ilişkilerde aşırı utangaçlık , Onaylanmama, utanma veya alay edilme korkusu.
sizoid antisosyal karisik ikiside var bende. sessiz sakin biriyim sabirliyim amma bi yere kadsr sonra yumruklu kavgaya felab siddete yone biliyom. cok uzatmayalim ikisinin karisigi.
sakin sessiz biri oldugundan karakterim gereyi oyleyim ve cogu insan beni ezik korkak zann eder amma ven korkak ezik degilim bi dinirimle oynayin bakalim dunyayai dar ederim o insana cogu insan bunu gec anliyor cogu zaman kan ciktiktan kufur yapildiktan sonra anliyor.
cok kahbeliker gordum kendimi öldrumek istedim amma hayatima devam ediyom intihar korkakalrin isi zor olan yasamak dertlerle basa cikmak ben zor olani yapiyorum.
kovayim iyilik yapmayi severim iyi insanlara. aileme mesela kebab yapmayi severim anne babam kebab yeyince kardesim felan cok sevinirim bi otopark iscisi var mesela ona para veriri derim ki zann et ki kardesin burda araba park etmis. boyle iyilik yapamayi kimseyi durdukyere incitmemeyi severim bi hatta yapdiysam ozur dilemesini bilirim o insandan dika kafali degilim alcak gonulluyum sakin biriyimdir
Kova insanı insancıl olur. Annemde kovadır. Bireysel ruhunuz öne çıkıyor olsa da farklı renkleri taşımayı iyi biliyorsunuz. Hayatı en iyi şekilde yaşamaya çalışan özgür ruhlardan birisiniz. 👌
Borderline, obsesif kompulsif bana daha yakın geldi. Cİddi bir rahatsızlık ortasında bu siteyle tanıştım açıkçası iyi geldi diyebilirim majör depresyon tedavisi görüyorum bu tip rahatsızlıklar kayğı bozukluğu ile kendini gösteriyor ciddi anlamda tedavi edilmez ise yıkım cok büyük oluyor psikolojik rahatsızlık çeken tüm arkadaşlara şifalar dilerim
Bir hastalığin sadece biyolojik yönü yoktur, bilişsel, duygusal, davranışsal ve bunlarında birbiri ile olan etkileşimleri neticesinde yaşananlar vardır. Mücadele halindeyim
Her insanın aslında belirgin öne çıkan kişilik sorunları oluyor. Kimisinde bu çok az olduğu için pek fark edilmiyor. İleri derece yaşayanların kesinlikle tedavi olması şart. Birçok yazar, şair bile bu sorunlarla mücadele etmiş. 🙂
Aslına bakarsan insanlarda tetikliyor. İçinde uyuyan hastalıklı tarafını uyandırıyorlar. Bu yüzden anlıyorum. Tabi mesafeli olmak bu konularda önemlidir.
Borderline a çok yaklaştığımı hissettiğim dönemlerim oldu. Tüm dengemi kaybedip aptalca davrandığım büyük kederler içinde kıvranıp ölümü arzuladığım zamanlar yoğun histerik tepkilerden sonra gelen aşırı tepkisizliklerim.. Kendimi anlama çabalarım beni psikolojiyle tanıştırdı. Ve tabii astrolojiyle.
Hocam zaten psikoloji ve astroloji ayrılmaz ikili gibidir insanın dünyasında. Siz iki taraftan bakabiliyorsunuz üstelik buna. Büyük bir nimettir insanda bu özellik. Kendinizi baştan keşfetmenin yolculuğu da denilebilir buna. 🙂 Ayrıca bunların bilincinde olmanız ve daha kötüye gitmeden önlem almanız mücadelenin güzel bir örneği. 👌
“Kimler varmış içimde yoklama yaptım Deliler çıktı cellatlar bir de şeytanlar.”
Mor ve Ötesi’nin “Araf” şarkısından. Kendini arama yolculuğu zor ama bu hayatta yapılacak en anlamlı yolculuktur. Çünkü insanın kendinin en iyi versiyonuna dönüşebilmesinin tek yolu içindeki kötü, çirkin, sevimsiz parçalarını da tanıyıp kabul edip bütünleşmesinden geçer. Bir kitapta şöyle şeyler okumuştum; İnsanın yüzleşemediği parçaları pamuk prenses masalındaki doğum yemeğine davet edilmeyen kötü ve çirkin yaşlı cadı gibidir. Kötü kalpli cadı kabul edilmeyişinin acısını prensese zehirli elma verip uyutarak çıkarmıştır. Kabul görmeyen her parçamız bizi hayatta hezimete uğratmak için çalışır. Kabul gördüğünde ise bizimle iş birliği yapmaya başlayacaktır.
Kitap gibi konuştun gerçekten. Bak işte cümlelere böyle kullanıyor olabilmek hezimetin değil bir kazancın göstergesi. Bunu aşmak için kim bilir ne yolları aştın. Kim bilir kendinden neler feda ettin. Gerçekten verdiğin örnek harikaydı. 👌
Teraziyim özellikle ilişkimde narsistim iş hayatında bastırıyorum ilgi bende olsun istiyorum ve her şeyi kıskanıyorum fesatlanıyorum küçükkende öyleydim ve artık kimseyi kıskanmak istemiyorum insanların iyiliğini istemek istiyorum da olmuyor
Sanki bir teraziyi değil de akrebi dinliyorum gibi hissettim. Kıskanmak canlıların doğasında vardır. Ama bunu zamanla törpüleyebilirsin. Düşüncelerini insanlar üzerinde odaklamak yerine nesnel konular üzerine yoğunlaşmaya çalış.
Elimde olmuyor arkadaşlarım iyi bir şey anlattıklarinda içimden anlattığı ve mutlu olduğu şeyin bozulmasını istiyorum herkes böyle mi yoksa bir ben mi böyleyim
Hımm şuna kendini inandırman gerek. Herkesin hayatı güllük gülistanlık değil. O fotoğraflarda gördüğün mutlu gülümsemelerin ardında kayıp ruhlar yatıyor olabilir. İnsanlar bu tarz görüntülerden kolay etkileniyor. Başkasıyla kendini kıyaslama derim. Bulunduğun konumu koruyup senden daha kötü durumda olanları da hayal edebilirsin içinin rahat etmesi için.
Sizin görmeniz ile olacak iş değil ama maalesef. Doktorun tanı koyması gerek. Bende 7-8 yıldır var ve bazen hayatımı çok zora sokuyor. Obsesyonlar ile baş etmek zorluyor beni.