Bazen dış etkenler, bazen iç etkenler den. Bir arkadaşım var. 99 depreminde evleri çok kalabalıktı. Malesef 6 katlı inşaat onların evinin üzerine yattı. Kardeşi ile aynı koltukta yetiyorlardı. Kardeşimle aynı sınıfa giden, çok iyi bir çocuk. Abisi ile üzerlerindeki ağırlığın etkisi ile kıpırdayamadı, kardeşinin ölümünü sabaha kadar, gıdım gısım ölüöünü hissetmiş arkadaşım. Ben ilk defa gencecik bir insanın birkaç günde saçların da beyazlar gördüm. Ondan daha büyük bir çaresizlik var mı, var elbet ancak o acılar, çok büyük. Allah kimseye yaşatmasın
Hayatımız da sokaklar gibidir. Geniş, yoğun olarak kullanılan ana caddeleri vardır. Durup düşündüğümüz, dinlendiğimiz meydanları vardır. Bir de sokakları vardır hayatlarımızın. Ve bu sokaklardan bazıları çıkmazdır. Çıkmaz sokakların en büyük olumsuzluğu, hayatlarımızda olanlar için söylüyorum, geriye dönüş yolunu tıkamasıdır. Çaresizlik dediğimiz şey durup geri dönemediğiniz ama bir adım da ileri gidemediğiniz çıkmaz sokakta kalakalmak değil de nedir zaten? İnsanın çare arayışı ise duvarların üzerinden atlamak ya da çıkmaz denilen sokaklardan çıkmayı bilmektir. Zira insan hayatında her çıkmaz sokağın bir çıkışı vardır. Arayıp bulmasını bilene...
İnsan psikolojisi çok hassas bir yapıya sahip. Yaşantılar, ruhsal çöküntü haline getirebilir. Oldukça zor bir zamandayız. Bizleri koruyup kollayan Rabbime sığınabiliriz ancak.. Yaradanın rızasına kavuşmak, onun çizgisinden gidebilmek huzur ve saadete sürükler. Bizleri boşluktan, bunalımdan kurtarır.
Uzanmak istediği dallar kırılırsa hisseder. Bayağı zor bir durum, bir dönem yaşananlar nedeniyle bende böyleydim neyse ki düzeldi. Sosyallesince geçiyor, büyüklerimden fikir ala ala bu günlere geldim.
Umudu tükendiği için, yalnız olduğu için çaresiz hisseder insan kendini. Tutunacak dalı olmadığı için, en dipte olduğu için, kendini sevmediği için, kendini değersiz sandığı için. Aslında çaresizlik kelimesinin içinde bile çare vardır Çaresizsek aslında çare bizim içimizde. Çaresizlikten kurtulmak için kendimize inanmalıyız ve harekete geçmeliyiz 🌺
Çaresizlik benim için yaşanıp ama asla bir daha yaşamak istemeyeceğim kadar kötü bir duygu, sabretmekten başka çarem olmadığını görüyorum tek çıkış yolunu bunda görüyorum.