Birini gerçekten seviyor muyum bilmiyorum, birinden gerçekten hoşlanıyor muyum, gerçekten darıldım mı ve onunla sonrasında küsmem mi lazım? Bunlar hep dalgalı bende, net olamıyorum.
Bu duygu karmaşası içinde boğulmamak için kendimi nasıl anlamlandıracağımı söyler misiniz?
Bu duygu karmaşası içinde boğulmamak için kendimi nasıl anlamlandıracağımı söyler misiniz?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Merhaba,
Bu karmaşayı yaşamanızın sebebi yaşadıklarınıza sadece analitik zekanızla anlam katma çabasından kaynaklanmakta. Yani olup biteni aklınızla değerlendirmeye ve sonrasında karar alıp tercihlerde bulunmaya çalışıyorsunuz fakat beceremiyorsunuz. Bu son derece normal.
Bunun neden normal olduğunu anlamak için zihnimizin (ya da aklımızın) çalışma prensibini bilmemiz gerekiyor. Burada birkaç nokta var fakat en önemlisi aklımızın bir bilgisayar gibi çalışma prensibidir. Bir bilgisayar sadece ona yüklenen programlar dahilinde çalışır ve sonuç üretir, aklımız da öyle. Aklımızın programları bilinçaltında yüklüdür, o da geçmiş deneyimlerimizden ibarettir.
Fakat geçmişimiz kısıtlıdır, kimse geçmişte her şeyi yaşamadı, her türlü deneyimi görmedi, bu mümkün değil. Dolayısıyla yüklü olmayan bilgiler istendiği zaman bilgisayarın sonsuz döngülere girip çökmesi gibi sizin de aklınız geçmişte hiç yaşamadığınız bir deneyimle karşılaşınca ne yapacağını bilemiyor ve bu da sizde stres yaratıyor.
Size tavsiyem analitik aklınıza çok güvenmeyin, çok da başvurmayın, o kısıtlı bakış açısıyla sizi zaten doğru yönlendiremez. Kafanızın karıştığı durumlarda sizi bekleyen çok daha yüksek bir zekaya sahipsiniz zaten: Kalbiniz.
Kapayın gözlerinizi, derin bir nefes alıp verin ki zihniniz yavaşça devreden çıkmaya başlasın ve sonra kalbinizi dinlemeye başlayın. Karar vermeniz gereken durumu canlandırın ve sonra ne yapmanız gerektiğini şefkatle kalbinize sorun ve sonra bekleyin, hiçbir şey yapmadan bekleyin. Kalbinizden mutlaka bir cevap yükselecektir ve bu cevap, alternatif tercihleriniz arasında sizi en iyi hissettiren bir duygu şeklinde kendini size belli edecektir.
Akıl sadece geçmişle çalışır, onun tek bildiği geçmişi tekrar etmektir
Oysa her durum birbirinden farklıdır, her durum kendine hastır. Hiçbir durum geçmişte yaşanmadı dolayısıyla aklımızın başvuracağı geçmiş bir deneyim olmadığı için karar vermekte yetersiz kalıyor. Doğru karar yaratıcılıkla ve anda kalarak alınabilir ancak.
Yaşananları sadece geçmişle değerlendirmeden, kendine has özellikleriyle değerlendirmek için çok geniş bir bakış açısına sahip olmak gerekir. O yüzden anda kalın ve andaki duygularınıza odaklanın. Birinden hoşlanıp hoşlanmadığınızı anlamak için aklınıza hiç ama hiç ihtiyacınız yok. O yüzden yıldırım aşkı hissedilen biri görüldüğü an “aklım durdu” denir. Gerçekten de o an akıl durur ve sadece duygular var olur. O duygular zihnin yarattığı düşüncelerden doğan duygular değil, kalpten kendiliğinden yükselen duygulardır ve akıldan türetilenlerin aksine onlar gerçektir.
O yüzden, gözlerinizi kapatın ve gözlerle beraber aklınızı da kapatın. Anlam katmaya çabalamayın, bırakın anlam kendiliğinden yükselsin. Aceleci davranmayın ve yüksek benliğinizin gerçek duygularınızın farkına varabilmenize izin vermesine zaman tanıyın. Şefkatli ve sevgi dolu olun, aldığınız her karara sevgi katın ve yaşamda her durumda sezgilerinize, iç güdülerinize güvenin çünkü onlar kısıtlı geçmişinizden çok daha geniş bir bilincin parçasıdırlar.
Sevgilerimle.
Çok benzer şeyler yaşıyorum ve hiç böylesine bir cevap görmemiştim. Çok teşekkürler açıkladığınız için. ben her zaman derin biri olamadığımı düşünürdüm halbuki değilmiş. çok mutlu oldum sizi gördüğüm için.
@porselen-bebek Ne mutlu bana :) Aslında hepimiz tasarım itibariyle çok boyutlu ve derin varlıklarız. Yavaş yavaş bunun farkına varıyoruz sadece. Sevgilerimle,