Osho ''Para konusunda çok açgözlü bir adam yavaş yavaş paranın özelliklerine sahip olmaya başlar. Adamın her tarafı para olur. Maneviyatı kaybeder; artık bir ruh değildir. Bir nesneye dönüşmüştür. Parayı seviyorsan, para gibi olacaksın. Evini seviyorsan, yavaş yavaş eşyaya dönüşeceksin. Neyi seviyorsan, o olursun. Sevgi simyadır. Asla yanlış şeyi sevme çünkü seni dönüştürecektir. Hiçbir şey sevgi kadar dönüştürücü değildir. Seni daha yükseklere, doruklara çıkarabilecek bir şeyi sev. Senin ötende bir şeyi sev.'' Neyi sevdiğini engelleyemiyor musun , o zaman neye dönüştüğüne bak en azından bunu yapabilirsin , düşünmek diye bir şey var kendimizle baş başa kalmaya çok uzak olduğumuz zamanlarda onu da unutmuş olabiliriz işte burada neye dönüştüğünü görmeyi başlar, belki sen ona değil de o sana dönüşür bunu sağlarsın. Düşünmek en büyük nimet o nimetten kendini mahrum bırakma ve düşün 'dönüşmeden ' 'düşün'...
"Neyi seversen o olursun. Sevgi simyadir." Sevginin dönüştürücü etkisi var mıdır?
Vardır ama insan neyi dönüştürmek istediğine bağlıdır. Eğer bir insan dönüştürülmek isteniyorsa çok daha dikkatli olmalıdır ki kendimizden bir şeyler kaybetmeyelim.
Hayata bakış açımızdır sevgi.. Huzur verir, pozitiflik kazandırır. Sonsuz olmak, değer vermek, bencil olmamaktır sevgi..
Ruh ve bedeni birbirine bağlayan bir geçiş belki.. Sevmeyi başarabilenler aynı zamanda onu etrafa da dökerler. Hesapsız sunarlar. Geniş bir kalp, güzel bir sabır ve olumlu düşünceye sahip olabilmek için; temelimizi doğru sevgiden yana kullanmalıyız.. Dönüştürücü etkisi olduğuna inanıyorum. Neyi nasıl sevdiğimiz, tercihlerimiz, seçimlerimiz bize geri dönüş sağlar iyisi ya da kötüsü ile..
Sevginin dönüştürücü etkisine inanıyorum. Sevdiğimiz şeyler, bizim kim olduğumuzu hem gösteriyor hem de belirliyor. Bize benziyor, biz de onlara benziyoruz giderek. Bu yüzden Osho'nun da dediği gibi, bizden üstün ve öte olanı, bizden daha iyi olanı sevmemiz bize değer katar. Ama benim yazıda en ilgimi çeken, neyi sevdiğimizi engelleyemiyorsak, neye dönüştüğümüze bakmamız, ona dönüşmememiz ama bizim onu dönüştürmemiz oldu. Yani belki o bizim sevgimizden nasibini alır ve dönüşür.
Harfi harfine katılıyorum, kendi hayatımı gözümün önüne getirdiğimde... Ne umdum, ne oldum diye bir kendime soracak olursam, bana verilecek en güzel cevap işte budur...