
Bir ihtimal düşüncelerim incitir düşüncesiyle..

Beni anlamayacak bir insan varsa karşımda, hiç anlatmamayı tercih ediyorum. Çünkü insanlara ne anlatırsan anlat, kendi istediği gibi algılayacak. Kısacası, karşımdakinin ne düşündüğü umurumda değil.
Dolaylı şekilde anlatmakta çok iyi olduğumu düşünüyorum. O kadar dolandırabilirim ki anlatmak istediğimi, dinleyen kendini vahşi bir ormanda yolunu kaybetmiş biri gibi hissedebilir. Konunun benim için önemi ve derinliği varsa, bunu daha çok yapıyorum. Uzun süre dolandırdıktan sonra anlaşılmadığını gördüğümde de tek kelime ya da cümle ile soğuk ve duygusuzca ifade edebilirim.
Birine bir şey söyleyeceksem doğrudan söylerim. Kullandığım kelimelere dikkat ederim. Anlık öfkeyle ya da konu münasebeti sebebiyle hassassak kırıcı olmamaya gayret ederim. Dan dun konuşup karşıdakini anlamadan konuşmayı noktalamam!
Bazı konular oluyor ki, direkt olduğu gibi söylesem ya yanlış anlaşılır ya da karsımdaki aşırı tepki verir diye düşünüp mümkün olduğunca dolaylı yoldan anlatıyorum.
Cevap
8Cevap
Doğrudan bazen ise dolaylı. Karşımdaki kişinin anlayabilecek durumda olduğuna karar vermişsem iki durumu da seçerim
Karsimdaki kim olursa olsun para konusmayi sevmem onun disinda konusamayacagim hicbirsey yoktur. Gereksiz uzatmalari sevmem
Dümdüz anlatırım. Anlamak isteyene daha açık olamam. Dolaylı anlatımda amaçlar ile sözler farklı anlamlar taşıyabilir.
Karşımdakinin anlayacağı dilden ,, doğru yanlış,,,, kırılacak darılacak,,, vs vs umrumda olmaz
Konuya gore ve karşındaki kişinin anlama şekline gore degisir
Doğrudan anlatırım. Uzattikca işler daha çıkmaza giriyor
İncitmemeye çalışarak doğrudan söylerim. Açık olmak en iyisi her zaman.
Doğrudan anlatmayı tercih ederim, dolaylı cümleler canımı sıkar.
kimseye değerinden fazla değer veripte kendimi yormıycam yeter
Doğrudan doğruyu söylüyorum mağlum dokuz köyden kovuluyorum
Dürüst ve net olmayı tercih ederim.
Direkt söylerim. Lafı dolandırmayı beceremiyorum. Ağzıma ne gelirse çat çat söylerim acımam 😄
Aslında dolaylı yoldan anlatırım asıl anlatmak istediğim şeyin zeminini hazırlarım ve asıl anlatmak istediğim olaya geldiğimde ise nokta atışı yaparım..
Direk doğrudan çatır çatır söylerim kim olursa olsun
karşımdaki kişiye bağlı hassas bir insan değilse ve samimiyetimiz de varsa doğrudan söylemek tercihimdir
Söyleyeceğim şeye bağlı genelde ima eder fena laf sokarım
Aynen öyle kötü birşey ise dolaylı yoldan anlatırım ama güzel birşey ise direk söylerim :)
Hiç bir şey anlatmam anlamasını bekletim ama be yazık ki kimse anlamaz
Bir şey söylemek istemiyorum artık
İyiyse doğrudan kötüyse dolaylı
Dolaylı anlatımı çok kullanıyorum..
Şak diye söylerim kıvırmak bana göre değil
Kişi ve konuya göre değişir
Direk söylerim 😀
🙈🙈 şımartma beni
Laf sokunca dolaylı yoldan yapıyorum :)
Direkt anlatırım
Doğrudan söylerim
Doğrudan.
Lafi çeviremiyorum
Direkt söylerim
Dümdük anlatırım
duruma bağlı
Dogrudan anlatirim yani niye kendimi strese sokim
Direk söylerim zaten içimde tutamam ki bam bam bam
Dogrudan
Doğrudan şeffaf ca
Direk söylerim
Dogrudan soylerim
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?