Daha mı güçlüdür bu insan, yoksa uğruna savaşacağı bir şey kalmadığı için çaresiz midir? Kaybedecek bir şeyi olmayan insanın kazanacak çok mu şeyi vardır?
Kaybedecek bir şeyinin olmaması iyi bir şey midir, yoksa kötü mü?
Bu fotoğrafta Hemingway’i görünce aklıma iki sözü geldi. “Kaybedecek bir şeyiniz olmadığında hayatı idare etmek o kadar da zor değil.” Buna katılıyorum. Kaybedecek bir şeyimizin olması daha çok bir yük ve korku odağı gibi geliyor. Ardından bunları aşmamız gerekiyor, sanki korkacak bir şeyimiz yokmuş gibi. Bunun yerine olmaması ruhumuzu da aklımızı da daha berrak tutar. İkinci olarak Hemingway’in bu sözü daha açıklayıcı olur: “Ne hakkında olduğu umurumda değildi. Tek bilmek istediğim içinde nasıl yaşayacağımdı. Belki de, içinde nasıl yaşayacağınızı bulduysanız, ne hakkında olduğunu da öğrenmişsinizdir.”
Mutlaka iyi yanları da var kötü yanları da ama ben iyi yanlarının biraz daha ağır bastığını düşünüyorum. İnsan kaybedeceği bir şeyi varsa yaptıklarını o derece dikkatli o derece özenle yapar, kaybedecek bir şeyi olmasa durumun getirdiği rahatlıkla daha da dibe batabilir.
Bir bakıma iyi, bir bakıma kötü. Kaybedecek bir şeyi olmayan insanlar hata yapmaktan korkmaz. Ne kaybederim ki, der. Önünü ardını düşünmeden hareket eder. İnsanı hayata bağlayan bir şey varsa o da sahip olduklarıdır. İnsan hayatta sahip olduklarıyla vardır, sahip olamadıklarıyla da yoktur...
Düşmanın için kötü çünkü hayatta kaybedecek bir şeyi kalmayan insandan daha tehlikelisi yoktur... Senin için iyi cünkü hayatta kaybedecek bir şeyi kalmayan insan demek; bütün dünyevi zevk ve maldan arınmış demektir...
Kaybedecek birseyi olmayan insanlar tehlikelidir. gozu karadir nerde ne yapacagini bilemezsinz caresizce herseye saldirabilir ardini dusunmeden hersey yapabilirler. Hayatta hep bir amac icin yasamali insan
Mutlu ve huzurlu insan tiplemesi formuna girer. Ve bu hepimizin özenerek istediği bir şey. Tabikide kimse üzülmek istemeyeceği için bu iyi bir şey olurdu.
İnsanın her zaman kaybedecek bir şeyi vardır sadece her zaman bunun farkına varamıyoruz, neye sahip olduğumuzun ve neyi kaybedebileceğimizin farkına varamıyoruz.
Bu hayatta kötülerin kaybedecekleri bir şeyleri yoktur, ben bunu asla iyi bir şey olarak görememem, evet hayat iyi ve kötü şeylerle dolu ama hiç bir şeyimiz kalmazsa ne uğruna yaşarız ki
Bence kaybedecek hiçbir şeyinin olmaması kadar kötü bir şey yoktur çünkü kaybedecek hiçbir şeyi olmayan insan tehlikelidir nerde ne yapacağı belli olmaz her an her şey beklenir.
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
bilmiyorum ama annem hep kaybedecek bir şeyi olmayan insandan kork derdi