Konfüçyüs öyle olduğunu iddia etmiş. Gece gece kafamda soru işareti oluşturdu sağolsun.
Sizce öyle midir?
Sizce öyle midir?
hem evet hem hayır açıklıyayım gösteriş kelimesi yerine kibir kelimesini kullanıcam yanlış anlaşılmasın senin elde etmenle olan şeylerle kibir yapmak gayet doğaldır ve tatmin edicidir ama olmayan veya rast gelen şey ile kibir yapmak acizlik göstergesidir çünkü o kişi kendi yaptığı birşeyle kibir yapmaya açtır ve kendi yaptığı işlerden bir cacık olmamıştır yani evet kültürel zayıflıktır
Kesinlikle öyledir. Mesela en görgüsüz, kültürsüz zenginler hep en pahalı arbalara biner, en pahalı giysiler giyer. Sürekli pahalı mekanlarda para saçar. Çünkü paralarından başka gösterecek hiçbir şeyleri yoktur.
Bizim müteahhitlerden biliyorum, 5 kelimelik cümle kuramayan barzoların garajlarının değeri 10 milyon.
Gösteriş; malını satmak için çığırtkanlık yapanlara benzer.. İşportada satılan saat gibi..
Ama kaliteli ürün için çığırtkana gerek yoktur.. Onun müşterisi bellidir.. Kaliteden anlayan gelir alır..
Gösterişli insanın kalitesi de kültürü de yoktur..
#Vesselam
Cevap
13Cevap
Gosteris bence tek bir topljmun ozelligi degildir o yuzden kulturunun zayifligiyla gucluluguyle de ilgili degildir bu kisisel gelisimini farkindaligini yetersiz olmasiyla alakali... gosteris merakli insanlarin kendiyle bir kavgasi vardir ozguven eksikligi ama bu toplumlara mal edilemez kisiseldir...
Kitap okurken bir sürü resim çekip story atan görmüşsündür. Kültürlü görünme çabası
Cahiller , kültürlü görünmek isterler
Kısalar , uzun
Çirkinler , güzel görünmek için şekilden şekle giriyolar. Konfüçyüs emmi yargı dağıtmış
Gösteriş, benim bildiğim kadarıyla bir şeylerin bir takım şeylerle kamufle edilmesi, aslonanın gizlenmesi gibi bir şey...
Bence evet.
cut.
Cahillikten kaynaklanan aşağılık kompleksini örtme çabası. İnsan gördükçe kendine çeki düzen vermeli, bazıları da kendilerini gördükçe görgüsüzleşir.
Ben katılıyorum buna görüntü tavus kuşu için önemliyken aslanda böyle bir durum yok
Özgüven düşüklüğünden kaynaklanır. Duyguları maskelemekte kullanılan tipik bir davranış.
Kesinlikle öyle daha fazla göze gireyim derken batmasıdir
Olabilir. Bence doğru. Özentiliğide kat ona
Gosteris bir insanin acigi kapatmasidir
Hiç bişi anlamadım
Alakası yok gardaşım
Aynen oyle
Örnek demet akalın
Yoo..
Sayılır
olabilir
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?