Merhabalar evde kalan ks'canlar! Bugün fırsat bulursam size birkaç evde kal sorusu soracağım ondan önce bunu sorayım.
Her şeyden önce şehirlerimizde konuşulan farklı Türkçe kelimeler için ''şive'' değil ''ağız'' deniliyor. Karadeniz ağzı, Konya ağzı gibi. Şive dilin tarihi dönemlerde ayrılmış haline deniliyor. Türkiye Türkçesi, Azerice, Türkmence gibi... Eksik, yanlış yazdıysam beni uyarabilirsiniz.
Ben şimdi Urfalıların, Ankara lıların ve Muğlalı insanların konuşmasını çok seviyorum. 3'ü de memleketim değil, memleketimi ayrı severim. Türkçeyi de düz konuşuyorum şivem falan yok.
Bir de size şu testi bırakayım, Türkiye'deki Ağızlara Ne kadar Hakimsin? çok eğlenceli hasdhsad Bakın benim sonucuma; Bir ülkeyi tanımak demek, aslında o ülkenin ağızlarını tanımak demektir. Burdan yola çıkarsak, bu ülkeyi, insanlarını, kültürünü, geleneğini senin kadar iyi bilen bir insan yok diyebiliriz! Türkoloji kürsüsünde ordinaryüs professör olacak insansın vesellam! Tebrik ediyoruz seni, bu ülkeyi bilen ve bu ülkenin insanları kadar koca yürekli insan.Gerçekten çok güzel bir coğrafyada yaşıyoruz. Ülkenin ve halkımızın sağlığı için bu zorlu dönemde evimizde kalalım. #EvdeKal#Mireya#SelamBenGeldim
Türkiye'deki hangi şehrin konuşma tarzını daha çok beğeniyorsunuz?
Karadenizli biriyle evlenmeyi çok istiyordum sırf şiveleri için İnsanları samimi, sıcak.. Arkadaş ortamında bile şive yapıyorum Bayılıyorum ya😍 Karadenizli kaynanam olsun bana çektirsin diye beddua etmiştim kendime😂
Ne kadar faydalı bir soru. Umarım detayı okuyan olmuştur. Bilmeyen çok kişi olduğunu varsayıyorum. Ben şu " balıg köpegisigni gördun muğ? " videosundan sonra Van'lıların konuşmasını merak eder oldum... :DD (Umarım doğru hatırlıyorumdur...) Ege ağzını severim bir de, badılcan, domtes. Hızlı konuşacağız diye yut yutabilirsen... fjdjjdd