Narsistlik bildiğiniz üzere kendini aşırı beğenme, herkesten üstün görme ve en iyisinin sadece kendisi olduğunu düşünme halidir. Çoğu kişide bu durum mevcut ama hepsi bunu kabul etmiyor, narsistlikten kurtulmanın bir kaç püf noktasından bahsedeceğim.
1-Empati kurun

Narsist kişiler için bu zordur ama yine de çabalamaları gerekir. Empati yaparak kendilerini başkalarının yerine koyarak üstün olmadıklarını az da olsa anlasalar onlar için büyük bir adım olacaktır.
2-Dürtülerinizi yönetin

Narsist kişiler her şeye sahip olmak ister ama bu onlara zarar verir hırslarına yenilirler. Her şeye sahip olma sürekli bir şeyler isteme durumunu yönetmesini bilmeleri gerekiyor, bunu yapabilirlerse bencil düşünce yapısından biraz olsun sıyrılabilirler.
3-İnsanlarla iletişim halinde olun

Her insan bir tecrübedir. Her birey kötü çıkacak sizi üzecek diye bir kural yok insanlarla iletişim halinde olun derin bağlar oluşturmaya çalışın ve onlarla duygusal bağ kurun, duygusal bağ derken sadece aşktan bahsetmiyorum yakınlık kurmaktan bahsediyorum.
4-Sorunluluk alın

Narsist kişiler sorumluluk almaktan kaçınabilirler sorumluluk aldıkları sürece bu düşünce yapısını bir kenarıya bırakabilirler diye düşünüyorum. Özellikle takım halinde yapılan bir işte uğraşırlarsa yardımlaşmanın önemini anlar kendilerini üstün görmekten vazgeçerler.
5-Psikoterapiyi deneyin

Tüm bunları yapıyor ve sonuca ulaşamıyorsa kişi psikoterapiye başvurmalı. Destek almak utanılacak bir durum değildir gerekirse insan psikoloğa gidip yardım alabilir.
Kendinize iyi bakın hoşçakalın 🌺
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
24Cevap
Narsisizmin aslında bir kişilik bozukluğu olduğunu düşünürsek ilgili içerik biraz daha "fazla ego"dan kurtulma yolları olarak daha doğru olmuş. Ellerine sağlık :)
Eline sağlık çok güzel bir yazı olmuş dediğin gibi narsistlikten kurtulmak mümkün ama bunu yaşayan insanlarında bunun farkında olması ve kendilerini değiştirmek için emek harcamaları lazım
Bu tür rahatsızlıklar düzelebilir değil hafifletileblir veya hiç değişmeyen rahatsızlıkların başında gelir. kurtulnmaz
Narsist insan narsistliğini kenara atıp okur mu bu yazıyı acaba keşke okusa
Hem okudum hem cevap verdim 😊
Bravo 🤗
narsist zaten narsist olduğunu kabul etmez. O yüzden O KU MAZ haklısın.
Psikolojik tedaviden başka bir şey kurtarmaz bence onları. Yine de güzel paylaşım.
Bence yok. Ben merkezci yapı eninde sonunda geri dönecektir.
Narsist lik olağan bir şey abartmamak lazim sadece abartınca kotu ki herşeyin fazlası zarar
Kurtulamıyorum be aşqo yha teşekkür ederim tavsiye icin
9 yıl terapi aldım ve kurtuldum. Mümkün ancak kolay değil 😉
Psikolojik tedaviden başka bir şey kurtarmaz bence onları
Narssitlikten nasıl kurtarırız öğrenmiş olduk güzel bilgi
Güzel yazıymış olmayan narşistliğimden kurtulmak istedim 😂
Ben narsistmiyim acaba 🤔
İnsanın kendini değiştirmesi mümkün bence
Güzel olmuş elinize sağlık
Güzel bir bilgi olmuş thanku
Bilgilendirici bence olmuş emeğine sağlık
Narsistlik aşılabilir bir durum.
Emeğinize sağlık
Allah a şükür böyle bir huyum yok
Baktım hemşehrim emeğinize yüreğinize sağlık
Tavsiyelerini dikkate alayım bi deneyim bari
Narsist değilim şükür ya
Bilgiler için teşekkür ederim
Her koyun kendi bacağından asılır.
O çok zor
Harika 👍
Bence iyi olmuş
Detaylı bir bilgi olmuş.
Ben zaten oyleyim
Güzel elinize sağlık
Sağol
Emegine saglik dostum
Emeğine sağlık
Narsist olma tavsiyeleri de gelir mi
Harika paylaşım
Empati ve sorumluluk
Güzel olmuş