
''Ben eleştiriyorum hakaret etmiyorum''
'' Eleştiri kaldıramıyorsanız sitede ne işiniz var''
''Kendi fikrimi belirtiyorum''
''Söyledikleriniz yanlış''
Tanıdık geldi mi? Eminim sizde muhatap oldunuz bu tür cümlelerle. Yüzlerce bence ve kat kat fazlası soru soran bir insan olarak artık yapıcı eleştiri ile nefret söylemleri arasındaki farkı net şekilde anlıyorum. Bu durumda tavrım kesindir, engellemek hakaret varsa görüşü kaldırmak.
Yapıcı eleştirilere her zaman açık oldum ancak insanlar bu sitede ( ve genelde) nedense kendilerine dair her söylemin saygı sınırları çerçevesinde ve yapıcı olduğunu savunur. Lakin değildir!
Yapıcı eleştirinin önemi

Kendimizi geliştirmek, öğrenmek ve rahat alanımızdan çıkmak için yapıcı eleştirilere ihtiyacımız vardır. Herkes bizimle aynı fikirde olmak zorunda değildir. Düşünce ve ifade özgürlüğünün güzelliği de buradan gelir. Ancak kabul edelim; her birey bu karşıt fikirlerini ya da eleştirilerini doğru şekilde yansıtamaz. Bir çoğu da doğru yansıtmaya çalışmaz. Amacı kırmak, dökmek ve hakaret etmektir.
Yapıcı eleştiri hangi özelliklere sahiptir

“Onaylamamayı ifade etme'' olarak tanımlanan eleştiri, genellikle nefret dolu konuşma ile karıştırılır. Her ikisi de olumsuz yönler sunabilirken, yapıcı eleştiri diğerine göre daha az negatif element barındırır.
- Fikirleri eleştirir kişileri değili
- Gerçeklerle tezini destekler
- Eleştirinin bir mantığı vardır
- Kişiye kendini geliştirme ve varsa hatasını düzeltme imkanı sağlar
- Bir fikir oluşturmaya yardımcı olur
- Eğiticidir
Nefret söylemleri hangi özellikleri barındırır

Bu tür söylemleri olan insanlar, konuşma ve fikirlerini ifade etme özgürlüğü tamamen yanlış nedenlerle kullanırlar.
- Amaçları direkt olarak kişiye saldırmaktır fikre değil
- Ön yargılıdırlar
- Düşünmeden konuşur ve yazarlar. Tepkileri dürtüseldir
- Paylaşılan fikirdeki negatif yönlere odaklanır olumlu yönlerle ilgilenmezler
- Kullandıkları kelimeler ve cümleler filtreden geçmez genelde kabadırlar.
- Tek dertleri paylaşım sahibini utandırmaktır
Peki nasıl başa çıkacaksınız?

Birinden gelen olumsuz bir yorum; yapıcı eleştiri ya da nefret söylemi; her şeyi tersine çevirme gücüne sahiptir. İnanın bana bazen yapıcı eleştiriler de insanı üzebilir. Bu yüzden bunları nasıl karşıladığınız da önemlidir. Ama yapmanız gereken bunu motivasyon olarak kullanmaktır. Kişisel olarak algılamamak ve kendinize olan güveninizi kaybetmeden öğrenilenlerle yola devam etmektir.
Nefret söylemleri saçan insanlar başkalarının cesaretini kırmaktan zevk alırlar, böylece kendileri hakkında daha iyi hissederler
Özellikle yazılı iletişimin olduğu bu tür sitelerde ses ve tonlama da olmayınca bir çok görüş farklı etkilere neden olabilmektedir. Burada karşı tarafın da kelimelerine dikkat etmesi ve empati yapması gerekir. Son olarak, yazılanlara kafayı takıp kendiniz karşı sert eleştirilerde bulunmayın.
Nefret ve yapıcı bile olsa eleştiriye ne kadar olumsuz tepki verirseniz, hakkınızda söylenenler sizin için o kadar doğru olacaktır. Ayakkabınız ayağınıza uymazsa değiştirin ve devam edin. Kimse sizden ayaklarınızı onlara sıkıştırmanızı bekleyemez ve isteyemez :)
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar