Günlük hayatta sosyal ilişkilerimizde en çok telaffuz ettiğimiz ya da ihtiyaç duyduğumuz "empati" olgusu üzerine küçük araştırmalar yaptım ve sizlerle de paylaşmak istedim. Empatinin yaşamınızda sağlayacağı kolaylıkları öğrenince daha fazla ilginizi çekebileceğini düşünüyorum.
Empati kurmak, kişinin kendisini karşısındaki kişinin yerine koyması, istek ve duygularını anlayabilmesi olarak tanımlanır ve insanlarda doğuştan var olan bir özelliktir. Ancak zaman içinde kolaya kaçıp olaylara yüzeysel bakmayı huy edindiğimiz için bu özelliği yavaş yavaş yitirip anlayışsız, bencil, ön yargılı insanlar haline geliyoruz.
Kişinin olaylara objektif yaklaşmasını sağlar!

Empati kurabilmek istiyorsanız öncelikle, yargılarınızdan kurtulmalısınız. Yargılarınızı bir kenara bırakıp sakince dinleyip kendi duygu ve düşüncelerinizi anlamaya çalışırsanız objektif bakabilmenizin önünde hiç bir engel kalmayacaktır..
Daha üretken ve dayanışma içinde olmanızın da büyük rolü vardır!

Olaylar karşısında daha az yorum yapıp daha fazla düşünerek ve iyi dinleyerek verim almaya çalışırsanız eğer, dayanışma ile içinde bulunduğunuz düğümü çözmeniz kolaylaşacaktır. Bu durum çözüm üretme konusunda zamanla sizi ustalaştırır.
Doğru iletişim kurmanızın da rolü büyüktür!

Sosyal çevrenizde, iş hayatınızda, ikili ilişkilerinizde ve aile hayatınızda doğru iletişim kurabilmek, insanları anlayıp çözüm odaklı davranabilmek hayatınızı kolaylaştırır ve her konuda size saygınlık kazandırır. Bu nedenle doğru iletişim kurabilmenin size sağlayacağı faydalar yadsınamaz derecede önemlidir.
Kişiye pozitiflik kazandırır!

Empati kurabilen insanlar daha duyarlı, bencillikten uzak, çözüm odaklı oldukları için bir çok sorunla baş edebilme yetileri daha gelişmiştir. Bu nedenle hem kendisine hem de çevresindeki insanlara daha fazla yardımcı olabilirler. Olaylar karşısında ah vah etmek yerine en az zararla işin içinden çıkmayı akıllıca başarabilen pozitif ve mutlu insanlardır.
Son olarak empati kurmak insani yönü ağır basan, vicdanlı ve merhametli kişilerde daha gelişmiş bir olgu olsa da; akli dengesi yerinde olmayan, antisosyal kişilik bozukluğu bulunan, psikolojik takıntıları olan, bencil olgusu ağır basan bireylerin empati kuramadığı uzmanlar tarafından tespit edilmiştir.
Bencemi okuduğunuz için teşekkürler, hoşçakalın. :)
Aşk İlişkileri
Kadın Emeği
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
YKS2026
Diğer
En İyi Cevaplar