Başkalarına Yaranmakta Değil Yücelmek; Kendi Eşsizliğini Keşfedebilmekte

İnsanlara benzemek için benliğimden mi vazgeçmek gerekirdi?

Ne insanlar vardı gözümde; doğuştan eşsiz ve güzel yaratılmışlardı. Dünya o güzelliklerin uğruna varmış gibi hep etrafında mı dönerlerdi? Ya da en çok dönen ben miydim yaratılışıma isyan edercesine? Çirkinliğime, karakterime, çekingenliğime...

Başkalarına Yaranmakta Değil Yücelmek; Kendi Eşsizliğini Keşfedebilmekte

Ben de onlar gibi olmalıydım. İmrendiğim o güzellere ayak uydurmak için onların dış görünüşlerini, tarzlarını taklit etmeliydim. Benliğim bozuktu sanki, başkası gibi güzel olmak ne cazipti! Tüm bunları benliğimden uzaklaşacak kadar neden önemsemiştim? Övünmek için mi?

Başkası olmuşsun neye yarar, yolunu kaybettikten sonra!

Başkalarına Yaranmakta Değil Yücelmek; Kendi Eşsizliğini Keşfedebilmekte

Başkası olup yolumu kaybetmiştim. Heyhat! Güzelliğin doruklarına ulaşmayı onları taklit etmekte aramıştım. Neden? Dış güzelliğe haddinden fazla önem vermek bu kadar mı yoksullaştıracaktı beni? Oysa ne büyük servete erecektim onlar gibi olarak.

Başkalarına Yaranmakta Değil Yücelmek; Kendi Eşsizliğini Keşfedebilmekte

Güzelliği kalpte aramak bu kadar mı zormuş? Taklit ettikçe benliğimden uzaklaşıp, kimseye hayır diyememenin ezikliğini yaşamaya başlamıştım. Hayır! Hayır ! Hayır! Demek bu kadar mı zorlaşmıştı? Bu gidiş nereye? Haysiyetin nereye demez mi benliğin sana?

Başkalarına yaranmakta değil yücelmek; kendi eşsizliğinde!

Başkalarına Yaranmakta Değil Yücelmek; Kendi Eşsizliğini Keşfedebilmekte

Hayır diyebilmekteydi asıl mesele. Neden insanlara benzemeye çalışıp, onlara yaranayım ki? Hayır! Ben, sen değilim! İçimde geliştirebileceğim güzelliğimle yücelecek olan eşsiz biriyim ben.

İnsanları taklit etmek korkaklık, güzel huylarını huy edinmek erdemliktir demek düşer kendime

Kendim gibi olabilmek özgürlüğü varken, beni olduğum gibi kabul etmelerini isteme hürriyetim varken, benliğime bu eziyeti çektirmek neden?

Başkalarına Yaranmakta Değil Yücelmek; Kendi Eşsizliğini Keşfedebilmekte

Evet, artık ben olduğum gibiyim! Sen de öylesin! Artık taklit etmek ne kadar kandırabilir ki beni? Onca örnek alınacak güzel huylar varken saçma evet! Unutma! Başkalarına benzemeye çalışmak seni güzel yapmaz!

Başkalarına Yaranmakta Değil Yücelmek; Kendi Eşsizliğini Keşfedebilmekte

Söz efendisi değilim ben. Sizi etkilemek de değildi amacım. Burada ayrı, reelde apayrı diyenlere ithafen yazıya almak istedim sadece diyorum ve burada noktalıyorum.

Görüşmek üzere,

Hoşça kalın,

Sevgiyle kalın!

Başkalarına Yaranmakta Değil Yücelmek; Kendi Eşsizliğini Keşfedebilmekte
Cevapla