Erkekler Olarak Kadınlar Karşısında Psikolojik Olarak Ezilmemek İçin Neler Yapmalıyız?

Hepimiz farkında olmadan bu tür davranışlara girebiliriz. Onları kendimizden sanki üstün varlıkmış gibi yaklaşmamız baştan kaybetmemize neden olan hareketlerdir. Üstesinden gelemezsek ezilmeyi seviyoruz demektir. Tabii kim ister ki?

Ona sanki dünyada bir tek o var gibi davranma.

Erkekler Olarak Kadınlar Karşısında Psikolojik Olarak Ezilmemek İçin Neler Yapmalıyız?

Klasikleşmiş söz olan oğlum sana kız mı yok ifadesinin karşılığıdır. Karşılarında sanki özel olarak yaratılmış, benzeri yok gibi davranma! Eşit yaratıldınız. Yapman gereken kendinin farkında olman, ağırlığını ve statünü koruman. Onlara söylediğin (sevgilin dışında) çok güzelsin, çok tatlısın gibi sözlerin karşılığı; hanımefendi siz benden üstünsünüz, size efendim diyebilir miyim?

Lafını esirgeme.

Erkekler Olarak Kadınlar Karşısında Psikolojik Olarak Ezilmemek İçin Neler Yapmalıyız?

Hoşlanılan kızın herhangi bir yanlış hareketini ve cümlesini gülerek geçiştirme. Kötü bir şey söyledi ise bir daha söyleme, yanlış hareket yaptı ise bir daha yapma diyeceksin. Asla ona senin gururunu incitme şansı tanıma yoksa basit erkek konumuna düşersin. Gerekirse sert olmalısın emin ol farklı gösterecektir seni.

Otoriterliğini koru.

Erkekler Olarak Kadınlar Karşısında Psikolojik Olarak Ezilmemek İçin Neler Yapmalıyız?

Diyelim ki bir yere gideceksiniz ve karar aşamasındasınız. İlk kararı her zaman sen ver sen yönlendir. Sen bilirsin, bilmem ki gibi cümleler kurarsan kız senin üzerinde dominantlık kurma yolunda emin adımlarla ilerleyecektir. Bunu lehine çevirmenin en iyi yolu, önemli olaylarda net cevaplar vermen ve sonucu iyi tahmin etmen.

Örnek verecek olursak: Kız mekan seçti fakat sen oranın içeceklerinin kötü olduğunu söyledin yine de ısrar etti ve gittin. Kız içeceklerden içti ve "Evet tadı kötüymüş ya" dedi. Bu sıra tam senin sıran! "Ben demiştim!" demen en azından bir şeylerin farkında olduğunu ona hissettirecektir. Kız da evet bu çocuk bir şeyler biliyor ki iyi yönde yönlendiriyor diyerek kararlarına önem verecektir.

Arama, sorma, mesaj atma.

Erkekler Olarak Kadınlar Karşısında Psikolojik Olarak Ezilmemek İçin Neler Yapmalıyız?

Neden hep erkek aramak mesaj atmak zorunda? Bırakın da onlar atsın onlar sorsun sizi. Tanıdığım kişiler var arayıp açmayınca defalarca arıyor. Bunu yapmayın! Aradınız diyelim, bir kere arayın bitti. Uzatmayın ve işinize devam edin. Geri dönüp aradı mı açmayın. Geç de olsa mesaj atacaktır.

Kendinizi birisine muhtaç olarak hissettirmeyin. Siz kendinize yetebilecek olgunluğa, güce ve karara sahipsiniz. O olmadan da yaşayabilirsiniz. Kimse kimseden üstün değildir. Her zaman en iyisi olmaya çalışın ve kendiniz olun! Zaten kendileri gelecektir.

Erkekler Olarak Kadınlar Karşısında Psikolojik Olarak Ezilmemek İçin Neler Yapmalıyız?
Cevapla