Ön Yargılarımızla Etiket Yapıştırdığımız İnsanların İç Dünyası Nasıldır?

Bazen dışarıdan bakar ve tanımadan etiketi yapıştırırız bazı insanlara. Aslında onların yaşadıkları da hiç kolay şeyler değildir ve belki şans hiç yanlarında olmamıştır. Sonuçta ne demiş mütefekkir?

Hayat herkese aynı şartları sunmaz.

Şişman dediğiniz kız kendini aç bırakıyor

Ön Yargılarımızla Etiket Yapıştırdığımız İnsanların İç Dünyası Nasıldır?

Belki kalıtsal bir kilo alma sorunu var ancak onun da etiketi hazır değil mi zaten? Şişkonun pisboğazın teki! Peki ya duyguları? Peki ya hiç insan olarak düşündünüz mü kendini aç bırakmak ne kadar acı bir deneyim?

Pasaklı diye dalga geçtiğimiz çocuk küçük yaşta çalışmak zorunda kalıyor

Ön Yargılarımızla Etiket Yapıştırdığımız İnsanların İç Dünyası Nasıldır?

Göz ardı ettiğimiz insanların sınıfına masum çocuklar da giriyor ne yazık ki. Pat diye etiketi yapıştırıyoruz Pasaklının teki!. Ama belki yetim, belki öksüz, belki evine ekmek götürmek zorunda. Belki evi bile yok kendini hayatta tutmak için bu durumdadır. Onun yaşamaya hakkı yok mu?

Namussuz dediğiniz genç kız intihar ediyor

Ön Yargılarımızla Etiket Yapıştırdığımız İnsanların İç Dünyası Nasıldır?

Belki zorla tecavüz etmişlerdir, belki ise başka bir sebebi vardır?! Ama etiketimiz hazır değil mi, Namussuzun teki! Düşünün biraz toplumdan dışlamak ne kadar doğru bir kızı? Hata yapan herkes toplumdan dışlansa hala olduğunuz yerde mi kalacaktınız? Dayanamayıp intihar eden bir kızın kanı ellerinizde kalacak emin olabilirsiniz.

Ağlıyor diye dalga geçtiğimiz adamın annesi ölüyor

Ön Yargılarımızla Etiket Yapıştırdığımız İnsanların İç Dünyası Nasıldır?

Neden ağlıyor diye sormak sorununa çözüm aramak yerine etiketi şap diye yapıştırıyorsunuz değil mi?

Erkek hiç ağlar mı, mızmızın teki! Belki annesi ölüyor da çaresi yok, belki sorunu sizde olsa çoktan intihar etmiştiniz. Bunları düşünmeden yapılan ön yargılarınız bazen bir hayata son veriyor.

Sakat diye dalga geçtiğiniz adam vatanı uğrunda canından vazgeçiyor

Ön Yargılarımızla Etiket Yapıştırdığımız İnsanların İç Dünyası Nasıldır?

Sakat diyor gülüp geçiyoruz bazılarımız. Neden sakatlandı, neden bu durumda, bu hayatı yaşamayı kendisi mi seçti demeden etiketinizi hazırlayın zaten, sakatın teki!. Vatanı uğrunda savaşarak canından vazgeçen biri spor salonunda Six-Pack yapan birinden yüzlerce kat daha fazla onurlu ve saygıdeğer biridir.

Cevize ön yargıyla yaklaşırsanız, o sizin için yalnızca kabuktan ibarettir...

NOT: Bence`de hiç kimseye gönderme yapılmamış, objektif bir bakışla olaylar incelenip huzurunuza sunulmuştur.

Okuduğunuz için teşekkürler

Bu gün sizlere ön yargının kötü tarafını göstermeye çalıştım

Diğer paylaşımlarda görüşmek üzere.

Her seçim bir Stratejidir...

Ön Yargılarımızla Etiket Yapıştırdığımız İnsanların İç Dünyası Nasıldır?
Ön Yargılarımızla Etiket Yapıştırdığımız İnsanların İç Dünyası Nasıldır?
Cevapla