Telefonunuzu iki elle mi yoksa tek elle mi kullanıyorsunuz?

İki elle cep telefonu kullanmayın
Hatalı cep telefonu kullanımı, baş, boyun ve sırt ağrılarına davetiye çıkarıyor. Başı öne eğip telefona bakmanın ortalama insan başının kendi ağırlığından 5 kat daha fazla vücuda ağırlık yüklenmesine neden olduğunu belirten Öğr. Gör. Mehmet Toprak, telefonunun tek elle kullanılmasının daha az zararlı olacağını söyledi.

TELEFONU İKİ ELLE KULLANMAK YANLIŞ

Doğru cep telefonu kullanımı hakkında bilgi veren Toprak, telefonu tam göz hizasında tutmanın da doğru olmadığını ve kullanım sırasında el değişikliğinin yapılması gerektiğini söyledi. Doğru kullanım için önerlerde bulunan Toprak, konuşmasına şöyle devam etti:

Kollar dirsekten bükülü halde telefonu tutmak doğrudur. Telefonu iki elle kullanmak yerine tek elle kullanmanın sırt için daha sağlıklı olduğuna yönelik çalışmalar var. Telefonu iki elle kullandığınız zaman omuzlarınız daha çok önde ve daha çok kapanıyorsunuz. Yani telefonu tek elle kullanmak daha az zararlı. Bunun yanında sürekli aynı elde uzun süre telefon kullananlar el değiştirmeli. Telefonu bir miktar aşağıda tutmak gerekir. Tam karşıda tutmak da iyi değil çünkü o zaman da kollarımızı havada taşımak zorunda kalıyoruz. Kollarımız gövdemizin yanında ve dirsekten bükülü bir şekilde 10-15 derece başımızı aşağı eğebiliriz. Tam göz hizasında tutmak sürdürülebilir makul bir hedef değil. Kollarımızı havada taşımak yerine burada yer çekimini lehimize kullanıp kolları tam gövdeyle bitişik tutup ön kolumuzla telefonu vücudumuza yaklaştırabiliriz. Yani gözümüzün biraz aşağısında tutabiliriz. Öte yandan, çoğunlukla baş parmağımızı kullandığımız için bu uzun vadede parmaklarda kireçlenmeye neden olabilir.
Telefonunuzu iki elle mi yoksa tek elle mi kullanıyorsunuz?


#bilimkurgubey : Genelde tek elle kullanırım.
Tek elle.
İki elle.
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Güncellemeler
+1 yıl
Telefonunuzu iki elle mi yoksa tek elle mi kullanıyorsunuz?
Cevapla