Sosyal medyada yaratılan kimlikler çoğu zaman gerçek hayattaki ile örtüşmeyebiliyor. Aslında olduğumuz farklıyken, olmak istediklerimizi daha açıkça ifade edebildiğimiz sosyal medyayı tercih edebiliyoruz kimlik oluştururken.Samimi bir şekilde oylarsanız, siz gerçek misiniz yoksa sosyal medyada farklı bir kimliğe mi bürünürsünüz?
Sosyal medyada günlük hayattaki kimliğimden farklıyım.
Sosyal medya davranışlarım ve gerçek hayatım tamamen örtüşüyor.
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Lütfen yaşını seç
Sosyal medyada günlük hayattaki kimliklerinizden farklı mı davranıyorsunuz?
Farklı bir kimlik oluşturmaktan ziyade, çağın getirdiği pipüler kültür içerisinde insanların egolarını tatmin etmek için kullandığı bir araç sosyal medya. Örneğin yeni aldığınız bir kıyafeti giyip dışarı çıktığınızda en fazla görüştüğünüz 3-5 kişiden beğeni alırsınız fakat bunu instagram hesabınızda paylaştığınız zaman beğeni sayısı bazen 100ler ile ifade edilebilir. Her gelen bildirimde mutlu olursunuz, sık sık girip sayının kaça ulaştığını kontrol edersniz. Çoğumuz bunu yapmıyor mu? Bu egoyu tatmin ihtiyacının temel sebebi insanların artık materyalist yaşam çerçevesinde birbirlerine deger vermemeleridir. İletişimsizlik bunun temelinde yatıyor. Bazen telefonumu evde biırakıp dışarı çıkıyorum, en azından o gün için hayat beklentilerden uzak ve her anı keyifli hale geliyor. Arkadaşlarımla vakit geçirmenin ne kadar keyifli olduğunu anlayabiliyorum. Size de ilham olması için paylaşayım;
Yalana gerek yok. Normalde dinlemeyi seven ve duyarlı bir insan olmama rağmen burada bazen g. t oğlanı gibi davranıp insanları sinir edebiliyorum. Burada olmamın amacı zaten bir tür gözlem yapmak. İnsanların neye ilgili oldukları, neyden muzdarip oldukları veya karşı cinsin istekleri hakkında diye uzatırsak vs vs diye gider. Ama dediğim gibi. Bazen burada g. t oğlanı gibi davranabiliyorum. Kızan darılan arkadaşlardan da özür dilerim bu konuda. Gerçeği yansıtmadığımı bilsinler yeterli benim için
Bir zamanlar sosyal medya kullandım nadir fotoğraf atardım pek ilgimi çekmezdi. bende heryerden hesabımı kapadım herkes çok mutluydu bende bu mutluluk oyununa kendimi kaptırdım yaptığım tüm işlerde çok mutlu zevk alıyorum imajını vermeye çalıstım. Sonra gereksiz buldum ve kapadım. Ben ve çevremdeki insanlar için A sıkkı diyorum
Şu görücü usulü evlendiği, kıllı göbekli kocasını işe gönderdikten sonra, sitede sevgilim diyerek bahseden ve 17 lik liseli gibi davranan ev hanımları ile , babasından aldığı 50 TL harçlık ile Starbucks ta kız peşinde koşarken, sitede BMW 7 mi alsam Porsche mu alsam karar veremedim diye soran tüysüzleri saymazsak hemen hemen aynı kimliği taşıyorlardır. Tabi bunlar sitenin %80ni kapsıyor. Birde benim gibi çift karakterli tipler var. Bizde kalan %20yi temsil ediyoruz. Sonuç mu hepimiz ikiyüzlü olduğumuz için bu sitedeyiz.
kimlikler değişiyor bende. bazen aşırı kendim oluyorum. hard samimi. ama hard yani. o gün ne yaptım herşeyi yalansız söylerim. su aralar modum bu. eskiden böyle değildim. artık böyle. bir de rahatım. birisiyle tabi rahat konusulmuyor gerçek hayatta cinsel konular özellikle burda ise neyse ne direk söylüyorum. utanmak sıkılmak yok
Burası da sosyal medya olduğundan farklı davrananlar farklı davrandıkları için farklı davranmam diyeceklerdir farklı davranmam diyenlerde zaten farklı davranmadıkları için doğruyu aöyleyip farklı davranmam diyecekleri için B seçeneğinin teorik olarak yüzde yüz çıkması gerekiyor eğer B seçeneği yüzde yüz çıkmaz ise anketin kendi kendini imha etmiş oluyor :)
bir sosyal paylaşıda herkes kimliği ile sanal dünyanın gerçekleri acıları sahtekalıkları dolu oldğu bir dünyada ben şuyum diye çıkmam o sosyal paylaşımdaki kilik olanı bile iptal ettim aklı olanın kulanmaz ah gerçi o da kalmadı ev akkıllı tel akıllı yok araba akıllı gerek kaldımı akılla isteyen kulansın ceremesini çeker
Her yerde olduğum gibi oldum :d Mevlana ne demiş ya göründüğün gibi ol ya da olduğun gibi görün. Hem böyle olmanıza çok yararı olacak. durum şöyle ki sosyal medyadan çok arkadaş edinip çoğuyla buluştum, hepsinin de görüşü başlarda böyle olup olmadığım arasındaymış ve sizde buna göre davranmalısınız hele ki sosyal medyadan arkadaşlık kuruyorsanız
başkası olup beğenileceğime kendim olurum yalnız olurum daha iyi profil fotom kendime ait . face debile kendi fotom yok ama onuda yeni değiştim. mesleğimle örtüşen bir foto var. zaten sosyal hayatta kimse burada birbirine sorduğu soruları vs sormaz. çünki kimse yoldan geçen tanımadığı insana herhangi bir soru sormaz ve sohbet etmez onun dışında zaten bayanlarla fazla sohbet durumum olmaz. sorduğum sorular vs karatkteristik özellikler aynı.
Eskiden farklı davrandığımı düşünürdüm ama öyle değilmiş. Sosyal medyada da gerçek hayatta da ben aynı benim. Meğer gerçek hayattaki değişimim etkisini önce sosyal medyada gösteriyormuş :) Kısaca nasıl bir insan olduğunu düşünüyorsan ona dönüşürsün.
Günlük hayatta daha kaliteli biriyim açık konuşmak gerekirse. Burda sanal alemin verdiği rahatlıkla değişik davranabiliyorum. Normalde burda olduğumdan çok daha iyiyim sanırım. Ha bu, insanlara kötülük ediyorum anlamında değil. Daha rahat konuşuyorum daha ukalayım daha ağzım bozuk vs anlaminda
Ben günlük hayatımda ne isem üç aşağı beş yukarı bu sitede aynısıyım. Gizlim saklım, ya da ne bilim birşeylerden korkum olsa zaten ne kendi adımı soyadımı kullanırım nede fotoğraflarımı. Buradan bile anlaşılabilir aslında.
Nickname e bayıldım 😀😀 kişiliklerine göre değişiyor davranışlarım ama tabiki de herkese karşı saygım mevcut ve azda olsa sevgim var yanı haksızlığa da karşıyım gelen mantıklı mesajlara da cevaplar veriyorum 😀😄 öyle ışte
ben her yerde aynıyım değişmiyorum değişik davranmakta oldukça saçma geliyo zaten ajan mıyız biz farklı kimlik oluşturalım ve buna gereksinimimiz olsun gerçekte neysen sanalda da o olursun en azından ben öyle oluyorum diyelim :) :) :)
aslında insanlar farklı davranmıyorlar bu durumu şu şekilde açıklayabilirim gerçek hayatta olmak istedikleri davranmak istedikleri gibi reelde yaşıyorlar kendileri de gerçekte reelde oldukları gibi yaşadıklarını sanıyorlar
tamamen örtüşüyorum ama herkes ya lord ya da piremsesken bize bir b. k düşmüyo. mecbur bir revizyon yapacağız. bir fotoşok öğreneyim bir de "sosyal medyada nasıl feyk atılır for dummies" kitabını okusam tamamdır.
Bu soruya şöyle cevap vereyim. Sanal alemde ya da sosyal medyada daha önce yüzyüze gelmediğimiz olaylar karşısında gerçek bir davranış göstermek zordur. Bu sebeple genelde laf cambazlığıyla geçer. Ama 100% dürüst olmaya çalışıyorum.
Tam tersine, sosyal medya daha bile kendim gibi olabilirim. Emin değilim. Ama ne gerçek hayatta ne de sosyal medyada olduğum kişiden daha farklı olmadığımı biliyorum. -Gecen bol olsun.-
ne demiş mevlana: ya olduğun gibi görün ya da göründüğün gibi ol. zaten olduğun gibi davranmadıkça gittikçe davrandığın gibi oluyorsun. ben her yerde aynıyım çok şükür :))
Özellikle kendimden farklı davranmıyorum ama tamamende örtüşemez. Sosyal medyanın getirdiği bir rahatlık var sonuç olarak. Ortam aynı değil ki ben tamamen aynı olayım
bütün mesele gerçek hayatta yaşayamadığın ego duygusunu sosyal medya üzerinden tatmin etmek ya da etmemek... beğenilme ve ilgi manyağı biri değilsen sosyal medya da kendin gibi olursun...
Hepsi yalan söylüyor. Herkes muhakkak farklıdır. En basitinden bir kız meslek sorunca tüm erkekler hakim savcı kurmay albay😊erkek soruncada kızlar fit prenses oluyor. O kadar yalanı benimsemişlerki artık yalan oldugunun farkında değiller
sosyal hayattakine göre daha rahat daha şakacıyım selfielerimde neşeli halimde çıkıyor ama normalde bu kadar cesur değilim elimde olmayan bişi kendimi ifade edemiyorum ama olmak istediğim beni sanalda ediyorum
nasıl olmaz zirveye ulaşmış biri olarak, herkese örnek teşkil ediyorsunuz. geçmişten bugune heep bu sitede baştacı oldunuz.. ve şimdi şaşırtan bir gerçek: "Çünkü günlük hayatım yok. Ama varmış gibi davranıyorum." oldukça beklenmeyen bir açıklama
Tabiki farklıyım. Gerçekte az konuşan, duygusuz, ifadesiz, utangaç biriyim. Burada ise konuşkan, neşeli, sürekli emoji kullanan, hiç utangaç olmayan biriyim. 😏😂
İnternet & Teknoloji konusunda 1,1b cevap paylaştı.
hayır neysem oyum. farklı davranmama gerek yok. sonuçta farklı olsam bana kimse mirasını bırakmicak :D
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(36-45)
+1 yıl
Sosyal medya üzerinden tanışılan kişi aynı rolde izlenim vermeye devam eder belli bir zaman sonra sıkılır soğur ve sonrada alışır Alıştıkça tanır ve vaz geçmekte okadar güç olur zaten oyüzden oluyor böyleydi nedem böyle oldu soruları
En İyi Cevaplar