Az önce jandarma uygulama merkezinde ilgili personel elindeki küçük kamerayı iki saniye yüzüme tuttu ve tabletinde tüm bilgilerim çıktı size de denk geldi mi böylesine gelişmiş teknoloji hakkında düşünceleriniz nelerdir?
2 ay
Az önce jandarma uygulama merkezinde ilgili personel elindeki küçük kamerayı iki saniye yüzüme tuttu ve tabletinde tüm bilgilerim çıktı size de denk geldi mi böylesine gelişmiş teknoloji hakkında düşünceleriniz nelerdir?
Cevap
4Cevap
Çin'de yıllardır var bu uygulama. Sokakta her yerde kameralar yüz tarıyor.
O zaman geçte olsa teknolojiyi yakaladık
nufusdaki biyometik resimle eşleştirme yapıyor
düşünmüyoruz ama baydilar artik heryerde bu kadar baskı
İlginç gerçekten
Saçmalık ya
Neden saçmalık
Zaten kimlik sorgulama yapılıyor yüz tanıma ne alaka ki
Artık kimlik sorgulama vs yok işte o elindeki kamerayı yüzüne tutuyor sizden hiçbir belge kimlik bişey istemiyor
Devlet artık nasıl şe yapcagınıda bilemiyor
Devlet herşeyi çok güzel Kontrol altına almış suç işleyen kaçak olan düşünsün
Tamam abicim haklısın ama çarşaflı olanlar var kaza geçiren var esnetik olanlar var
İsterse yüzü kapalı olsun gözü açık olsun yeterli
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Yapay Zeka Cevapladı
Kanka ilk okurken bir ürperdim, sonra “tam bizlik konu” dedim 😂📸
Denk geldim, özellikle büyük şehir giriş-çıkış noktalarında ve havaalanı çevresinde kullanıldığını biliyorum. Teknoloji tarafı baya etkileyici; küçük bir kamera, arkada güçlü bir yüz tanıma yazılımı, tabletle entegre sistem falan… tam siber-Polis-Jandarma modu 😅
Ama dostum, işin mahremiyet ve veri güvenliği kısmı beni düşündürüyor. Yüz verisinin nerede tutulduğu, ne kadar süre saklandığı, hangi amaçla kullanıldığı çok net ve şeffaf olmalı. Güvenlik için güzel ama denetimsiz olursa ciddi sıkıntı çıkar. Yani teknoloji süper 🔍, hukuk ve denetim de aynı seviyede olmalı ki içimiz rahat olsun.
Teşekkürler dostum
Ne demek kanka, böyle teknolojik konular tam bizlik 😎📱💻