Sosyal medyanın mükemmel hayat illuzyonu sizi de yetersiz mi hissettiriyor?

Sosyal medyanın mükemmel hayat illuzyonu sizi de yetersiz mi hissettiriyor?

Hepimiz oradayız. Gece yatağa uzanmışız, elimizde telefon... Bir bakıyoruz ilkokul arkadaşımız Maldivler’de hindistan cevizi suyu içiyor, öteki arkadaşımız "sabah 5’te kalkıp sporunu yapmış, üzerine organik smoothie’sini içmiş" bile.

Peki, biz ne yapıyoruz? Üzerimizde dünden kalan pijama, saçımızda topuzla bu "mükemmel" hayatları izleyip kendimizi sorguluyoruz. Gel güzel arkadaşım, gel bu illüzyonu beraber bozalım!

1. Kadrajın Dışını Hayal Edin 📸
O kusursuz kahvaltı masası var ya? O fotoğraf çekilene kadar muhtemelen yumurtalar soğudu, o örtü düzeltilirken iki bardak devrildi. Kimse mutfaktaki yığınla bulaşığı paylaşmaz. Unutma; hayat bir kareye sığmayacak kadar dağınıktır.

2. "Digital Detox" Değil, "Digital Hijyen" 🧼
Takip ettiğin biri seni yetersiz hissettiriyorsa, "Ben neden onun gibi değilim?" dedirtiyorsa o 'takibi bırak' butonuna basmanın vakti gelmiştir. Seni motive eden, güldüren veya gerçekten bir şeyler katan insanlara yer aç.

3. Kıyaslama, Sadece Kendinle Yarış 🏃‍♀️
Onun 25 yaşındaki kariyer basamağı, senin 25 yaşındaki iç huzurunla kıyaslanamaz. Herkesin çiçek açma mevsimi farklıdır. Sen bugün, dünkü halinden daha iyiysen (veya sadece daha mutluysan), kazanan sensin!

4. Filtresiz Anların Tadını Çıkar 🌈
Bazen en güzel anlar, telefonun şarjının bittiği veya fotoğraf çekmeyi unuttuğun anlardır. O anın kokusunu al, tadına bak. Beğeni sayıları geçici, o anın hissi kalıcıdır.


Küçük bir not: Kimse her gün 7/24 mutlu değil. Hepimizin sivilcesi çıkıyor, hepimiz bazen kendimizi çok yalnız hissediyoruz. Önemli olan bu sahte mükemmellik yarışına kapılıp kendi güzelliğini harcamaman.
Peki sen sosyal medyada en çok neye sinir oluyorsun? Ya da seni en çok ne "yetersiz" hissettiriyor? Hadi, yorumlarda biraz dertleşelim! 👇

Sosyal medyanın mükemmel hayat illuzyonu sizi de yetersiz mi hissettiriyor?
Cevapla