Siz 18-25 yaş arasında neyi başardınız ve başarıdan mı sayıyorsunuz?

Bu sorumda hem sormak hem de tartışmak istediğim konu şu:

18–25 yaş aralığında bazı insanlar (aklı çalışan); yalnızca fikir üretmekle kalmayıp teknik derinlik, mühendislik becerisi ve sistem kurma yeteneğiyle iui teknolojiler ortaya koydu. Aynı yaş grubundaki çoğu kişi ise hâlâ tüketici sadece izliyorlar izliyorsunuzz

Genç yaşta büyük başarılara izlemeyip yapan bazı kişiler :

Alexandr Wang
25 yaşında milyarder oldu.
Kurucusu olduğu Scale AI, yapay zekâ sistemleri için kritik olan veri etiketleme ve veri doğrulama problemini çözdü. Görüntü, video ve metin gibi ham verileri; insan + otomasyon destekli süreçlerle yüksek doğruluklu, modele hazır veri hâline getirdi. Bugün büyük yapay zekâ modellerinin eğitilebilmesinin arkasındaki altyapılardan biri doğrudan onun kurduğu sistemdir.

Ilya Sutskever
OpenAI’nin (chat c
Gpt) kurucu ortaklarından ve baş bilim insanıdır.
Derin öğrenme alanında yaptığı çalışmalarla, büyük ölçekli sinir ağlarının ölçeklendikçe yetenek kazandığını bilimsel olarak gösterdi. Bu yaklaşım, GPT türü modellerin ortaya çıkmasını sağladı. Onun başarısı bir ürün yazmak değil; yapay zekânın nasıl büyütülmesi gerektiğine dair temel bilimsel çerçeveyi kurmaktır.

Austin Russell
20’li yaşlarının başında Luminar’ı kurdu.
Otonom araçlar için kritik olan LiDAR sensörlerini, daha uzun menzil, daha yüksek çözünürlük ve otomotive uygun maliyetle üreterek bu teknolojiyi laboratuvar seviyesinden gerçek dünya kullanımına taşıdı. Buradaki başarı, yazılım değil; donanım, optik, fizik ve sistem mühendisliğinin birlikte çözülmesidir.

Şimdi soru net ve rahatsız edici:
Aynı yaşlardayken siz ne yaptınız?
Hangi teknik problemi çözdünüz?
Hangi sistemi kurdunuz?
Hangi teknolojiyi gerçekten ürettiniz?
Ve ne yapıyorsunuzzz?
Siz 18-25 yaş arasında neyi başardınız ve başarıdan mı sayıyorsunuz?
Cevapla