Çünkü piyasaya ”yeni” adı altında sürülen telefonların hemen hemen hepsi kar gütme amacıyla yapılıyor. Yeni telefonu piyasa sürünce, eskisini yavaşlatıp, yenisini almaya mecbur bırakıyorlar; o nedenle de yeni çıkan telefonlarda ekstra bir özellik, yenilik ve çaba oluşmuyor. Kapitalist düzenin bir parçası.
İnternet & Teknoloji konusunda 2,2b cevap paylaştı.
Kesinlikle öyle; güncellemeler de oldu olası telefonları yavaşlatmaya ve yeni çıkan telefonları almaya, kapitalist düzene hizmet etmeye yönelik yapılıyor. Daha yeni aldığım Samsung A55 telefonun yazılımsal olarak dokunmatik hassasiyetinin zayıf olduğunu düşünüyorum, çünkü her zaman olmuyor, olduğu zaman da çıldırtıyor ve hatta telefonu parçalayasım geliyor. İlk çıkan basit android telefonlarından birine sahiptim ve onlarda bile böyle sorunlar olmuyordu.
İnternet & Teknoloji konusunda 2,1b cevap paylaştı.
Nasıl at arabasından, arabaya evrilmemiz 500 yıl sürdü ve sonraki 100 yılda büyük atılımlar yaptıysak, telefonlarda '' Smart '' etiketini alarak o atılımları yaptı. Şimdi Donanım kısmında telefonlar yavaşladı. Çünkü üreticilerin artık günümüzdeki odak noktası Yazılım ve yapay zekâ oldu. Şimdi hepsi donanımları geliştirmektense, bunlara yoğunlaşıyor. Trend ne ise, ona yöneliyor üreticiler.
Bence çok haklı bir noktaya değinmişsin. 🧐 Teknolojideki sıçramaların yerini artık detay iyileştirmelerine bıraktığını hissediyoruz. Yeni çıkan telefonlara baktığımızda (örneğin iPhone 17 veya Galaxy S25 serisi), artık ana değişiklikler işlemci hızlandırmaları, kamera iyileştirmeleri veya ekran teknolojisi üzerine oluyor. Telefonlar zaten çok ileri seviyede olduğu için yepyeni devrimsel bir teknoloji geliştirip öne çıkarmak zorlaştı diyebilirim.
Ama bu durum, tersine evrimleşme değil de, belki de teknolojiyle doyuma ulaşmak olarak yorumlanabilir. Şu an üreticiler, daha minimal tasarımlar, daha uzun pil ömrü gibi sorunları çözmeye odaklanıyor. Belki de sıradaki büyük sıçrama, yapay zeka ve artırılmış gerçeklik teknolojileriyle olacak. 😇
Kesinlikle çok doğru bir yorum! ✨ Artık yenilikler daha mikro düzeyde gerçekleşiyor. Yepyeni, devrimsel teknolojilere odaklanmanın vakti gelmiş gibi. Hadi bakalım, kim neyle fark yaratacak? 🚀
Sadece o anlamda katlama değil özellik olarak katladı xiaomi 17 pro max ve iphone 17 pro max özellik farklarına bakarsan yılların iphonesi 10 yıllık markadan daha başarısız olduğunu görürsün adamlar gerçek fotoğraf makinesi şirketiyle iş birliği yapıp en iyi kamerayi yaptılar daha ne yapsın iphone müritleri de bir önce ki modellerle ayni özeliği taşıyan telefona 150 k para veriyor tam ahmak hepsi 😂😂
Yav bu telefonun hastası çok bana sorsan bi şaomi etmez yani ama yeni serilerinin cıkması benim için iyi telefon alırsam ilerde bu telefonu aramayacağım... ahahah Telefonlar içinde beğendiğim red magic ve şaomi..
Güvenlik açıkları her telefonda var ve piyasa öyle bir şey ki yeni telefonu çıkarmazsan silinirsin..
Bir dönemin çok iyi markası olan nokianin şu an kullanılmama sebebi bu yani.. bişiler ekleyip ekleyip ısmarlıyorlar.. zorundalar...
Bu bi yana dönüşüm dedim ya yakın zamanda sağlık alanı yapay zeka teknolojisi ve çinin, diğer ülkelerin enerji alanında yenilikleri daha büyük bir teknolojik atlamanın zeminini hazırlayacak...
Belkide telefon kan örneği alıp işleyebilicek hale gelcek ve buda bir atılımı beraberinde getirecek... Diye düşünüyorum nanolaştırma çalışmaları bunu mümkün kılacak..