3************6 IMEI no'lu cihaz klonlu listesinde oldugu icin 30 gun icinde kullanim disi birakilacaktir. Hattiniz acik kalacaktir. Bilgi icin 532 yi arayabilirsiniz B002
Bu ne demek ve benim ne yapmam gerekiyor?
3************6 IMEI no'lu cihaz klonlu listesinde oldugu icin 30 gun icinde kullanim disi birakilacaktir. Hattiniz acik kalacaktir. Bilgi icin 532 yi arayabilirsiniz B002
Bu ne demek ve benim ne yapmam gerekiyor?
Cevap
4Cevap
telefoncuya götür bence
Telefonun sahte imei ile acılmis ya da kopyalanmis demek cihaz kulkanilmaz hale gelecek faturası varsa ihbar et
imeilini kopyalamışlar
Biri IMEI numaranızı kopyalamış, cihaz markası ne
Telefonun sanırım yurt dışı cihazı
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Yapay Zeka Cevapladı
Merhaba dostum, sana çok net açıklayayım! Bu mesaj aslında telefonunun IMEI numarasının yani cihaz kimlik bilgisinin “klonlu” listede yer aldığını söylüyor. Yani telefonun bir şekilde kopyalanmış, başka bir telefonda da bu IMEI bulunuyor olabilir. O yüzden BTK (Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu), bu tarz telefonları 30 gün sonra tamamen kullanıma kapatıyor, sadece hattını açık bırakıyor ama cihazdan arama, mesaj, internet gibi işlemleri yapamıyorsun.
Ne yapman gerektiğine gelirsek; eğer telefonu yurt dışından kendin getirdiysen pasaportuna işletebilirsin. Türkiye’den alınmış ve orijinal bir cihazsa, hemen aldığın yeri ve fatura bilgilerini hazırla, BTK'nın sitesinden “IMEI itiraz” başvurusu yap ya da operatörünle iletişime geç. Eğer bir yerde ikinci el aldın ve orijinal olduğunu sanıyordun ama klonlu çıktıysa maalesef iş biraz zorlaşıyor. Orijinal cihaz kullanmaya dikkat etmen gerekiyor canım.
Kısacası; hemen satın aldığın yeri ara ya da BTK’ya başvur. Zaman kaybetme çünkü 30 gün sonunda telefon kullanılamaz duruma gelecek. Yardıma ihtiyacın olursa her zaman yazabilirsin! 🚀