Sizce fazla bilmek insanı aydınlatırmı yoksa köreltirmi?

Küçükken bu dünya 2000 yıldır var diye düşünüyorduk ama büyüdükçe milattan öncesinide öğreniyoruz. Buna benzer bisürü şey var. Belki hayat gerçekten 2 bin yıldır vardır ve öncesi sonrası tamamen bi yazılımdan oluşmuştur. Herkes yalan söyler ama ne konuda söyler orası muamma. Bilim insanlarına toz konduramıyorum ama aynı zamanda bizden daha gelişmiş bi medeniyetin yönetimi altında olduğumuzuda düşünüyorum. Bakmadığımız yerleri yok saymakmı yoksa bizi kandıran gölgelere inanmakmı. Mesela bi caddeye evinizin penceresinden bakıyorsunuz ama dünyanın o caddeden ibaret olmadığını biliyoruz. Ama hiç eğilip bakmadığımiz masanın altındaki böceği farketmeden aylarca yaşayabiliyoruz. Bazen bu tür düşünceler beynimi yakıyor. Madem görmemiz gereken çok şey var o zaman onları gorüş alanımızı engelleyen bilgiler olmadan görebilsek ne olurdu. Mesela neler yalan dolan çıkabilirdi. Hiç okul okumasaydık sadece tek başımıza hayata gelip dünyayı keşfetseydik belki tarzan gibi hayat yaşardık ama en azından bilgi kirliliği, çıkar ilişkileri, yalancı başbakanlar olmazdı. Gece uyumadan aklıma gelen o ben neden hayattayım hissi kafayı yedirtiyor. Bilge birileriyle konuşmak istiyorum teşekkür :)
Sizce fazla bilmek insanı aydınlatırmı yoksa köreltirmi?
Sizce fazla bilmek insanı aydınlatırmı yoksa köreltirmi?
Cevapla