+1 yılAçılın ben atari ile büyümüş bir çocuğum. :D Atari oyunları, fiziksel oyuncaklardan sonra dijitale geçişin ilk adımlarıdır. Arabayla, blok yapbozlarla, bebeklerle, evciliklerle, sokak oyunlarıyla oynayan çocuklar birden ekran başında eğlenceyi buldular. Evde televizyonlara bağlanabilen atarilerle başlayan serüven sonrasında büyük, atari salonlarındaki cihazlara doğru evrildi. Hadi dönemin favori atari oyunları isimlerine bakalım.
Efsanevi Eski Atari Oyunları
1- Pac-Man
https://www.youtube.com/embed/8vVEDksr6fkAtari oyunlarının efsanesi ile başlayalım. Pac-Man, 1980 yılında Namco tarafından piyasaya çıkartılmıştır ve çıktığı yıllarda çokça popüler olmuştur. Pac-Man'de oyuncu, bir labirent içerisinde hareket ederek sarı diskleri bitirmeye çalışır. Hedefi hayalet ve canavarlardan kaçarak tüm küçük diskleri toplamak olan oyuncu, tüm diskleri topladığında diğer aşamaya geçer. Oyunun oynanış videosu yukarıda.
2- Super Mario
https://www.youtube.com/embed/rLl9XBg7wSsİşte bir diğer efsane Super Mario Brothers! Az mı cebelleşmedik o prensesi kurtarmak için. :D 1985'te Nintendo tarafından piyasaya sürülen oyunda karakterimiz Mario, kurgusal yaşadığı ülkenin prensesi olan Prenses Peach'i kurtarmaya çalışmaktadır. İlk sağa ilerlemeli oyun, sonraki oyunlar için milat niteliğindedir.
3- Bomberman
https://www.youtube.com/embed/3smytj9Bu_E1983'te Hudson Soft tarafından geliştirilen Bomberman aslında bir robottur ve sıkıştığı labirentten kurtulmaya çalışır. Daha farklı labirent odalarına açılan kapılar, Bomberman'in bombalarla yok etmesi gereken kayaların altında bulunur. Bomberman kaçıp yüzeye ulaştığında insana dönüşecektir.
4- Street Fighter
https://www.youtube.com/embed/7wPt2wY9VgsEski atari oyunları listemizde sırada bir dövüş oyunu var. 1987'de Capcom şirketi tarafından piyasaya sürülmüştür. Dünyanın ilk 6 tuşla oynanan oyunu olma özelliğini taşır. 2 oyuncunun karşılıklı dövüşüne dayalı oyunun günümüze kadar 28 oyun versiyonu çıkmıştır.
5- 1990 Tank
https://www.youtube.com/embed/HdEVCVhFDpcTank oyunu ya da tank oyunları denince ilk ve tek akla gelen oyundur. Asıl adı Battle City'dir ancak halk dilinde Tank olarak anılır. 1985'te Namco tarafından geliştirilen oyun 1 veya 2 kişilik oynanabiliyor. Birçok bölümden oluşan oyunda, korumanız gereken kartala zarar gelmeden düşman tankları vurmanız gerekiyor. Oyunun detaylı incelemesi yukarıdaki videoda yer alıyor.
6- Galaxian

Galaxian İşte efsane nostalji oyunlardan biri daha! 1979'da Namco tarafından piyasaya sürülen uzay oyununda bir uzay gemisini kontrol ediyorsunuz ve düşman uzay gemilerini yok etmeye çalışıyorsunuz. Namco'nun ilk büyük arcade oyunu olan Galaxian'da 1 atış yaptığınızda, merminiz ekrandan çıkana kadar 2. atışa izin vermiyordu.
7- Contra

Contra 1987 yılında Konami tarafından geliştirilen oyundaki karakterler Arnold Schwarzenegger ve Sylvester Stallone'u anımsatmaktadır. Oyuncu, oyun moduna göre Bill Rizer veya Lance Bean adlı iki komandoyu seçmektedir. Oyundaki amaç ise Red Falcon adlı dünyayı ele geçirmek isteyen örgütü durdurmaktadır.
8- Tetris

Tetris 1984 tarihinde, Sovyet bilgisayar mühendisi Aleksey Pajitnov tarafından tasarlanan bir bulmaca oyunudur. Tüm zamanların en çok oynanan 6. oyunudur. Birçok platformda tetris oyunları çıksa da oyunların hepsinin temeli aynıdır. Oyunun amacı; iki boyutlu olan oyun alanına yukarıdan düşen blokların denetimli bir şekilde düşmesini sağlayarak, arada hiç boşluk olmayacak şekilde yatay sıralar oluşturmaktır.
9- Hyper Olympic

Hyper Olympic Temel olarak olimpiyat oyunlarını konu edinen oyunda, 100 metre koşusu, 110 metre engelli koşu, uzun atlama, cirit atma, çekiç atma ve yüksek atlama etapları bulunuyor. 1983'te Konami tarafından geliştirilen oyunda bir sonraki seviyeye geçebilmek için belli bir sürenin altında etapları tamamlamak gerekiyor. Eski atari oyunları arasında en çok eğlendiğim oyundur.
10- 1942

1942 1984'te Capcom tarafından geliştirilen oyun, II. Dünya Savaşı'nın Pasifik Cephesi'nde geçmektedir. Japon geliştiriciler tarafından geliştirilmesi rağmen oyunun amacı Tokyo'ya ulaşmak ve tüm Japon hava filosunu yok etmektir. 19XX serili atari oyunlarının ilk oyunudur.
11- FC Road Fighter

FC Road Fighter 12- Mortal Kombat

Mortal Kombat 13- Kick Off

Kick Off 14- Duck Hunt

Duck Hunt 15- Captain Tsubasa

Captain Tsubasa 16- Circus

Circus 17- Wild Gunman

Wild Gunman 18- Goal 3

Goal 3 19- Tennis Atari

Tennis Atari 20- Pole Position

Pole Position Buram buram nostalji kokan atari oyunlarını tanıtmaya çalıştım, umarım seversin. :)
10 Yorumla
En İyi Cevaplar
+1 yıl-Süper mario.
Hep o ateş atan bulut kafada yanardım :)
-Bir araba yarışı.
Adı aklıma gelmiyor dayımla çok oynardık hep yenerdim :)
-Bomberman
Bir süre sonra başımı ağrıtırdı.
-TANK
Vazgeçilmezim benim :)
-Soccer.
Eh işte, kısmen iyiydi gözümde.
-Uzay oyunu.
Ya bunlar bir kaç taneydi isimleri aklımda yok. Birisi ile silahla kuşları vuruyordun. Diğeri ile ise uzay aracı ile ilerliyordun. ikisi de illet bir şeydi.
Playstation dönemleri geldi ardından işte direksiyon kolu ile taxi oynardım, çok iyiydi o ya :) Onun öncesinde ki atarileri sevmedim, jetonlu olanlar varya, çok sinirimi bozardı jeton güme giderdi :)
cut.00 Yorumla
Yüzümde hoş bir tebessüm yaptı bu konuyu görmek. :)
Sağ olun var olun.
90 sonrası nesil maalesef hayatın gerçek tatlarından mahrum, sanal bir hayat yaşıyor.
Elbette Mario önde giden oyundu ama bir ara at yarışı merakım olduğu için gittiğimiz oyun salonunda bir at yarışı oyunu dikkatimi çekmiş, bütün paramı onun jetonlarına harcar olmuştum :)
Beyaz, kır bir at veriyordu ve her defasında da sprint atıp burun farkıyla 2. olduğum için bir türlü tek jetonla bir defadan fazla oynayamıyordum :)
Tank oyununu da ihmal etmeyelim tabii ki :)02 Yorumla- +1 yıl
Abi hosgeldin nerelerdesin biride ah biride cikip gelmedi gecmisten
- +1 yıl
Hoş buldum.
Bu forumu kullanmayı yeni yeni öğreniyorum.
Yıl 95-96 civarı. Ağabeyimle bir ya da iki haftalık harçlıklarımızı birleştirip siyah bir atari aldık. Öncesinde gazeteden aldığımız büyük kasetli konsol olduğu için ona uyumlu kaset bulamıyorduk.
Okuldan döndüğümüzde sırayla oynardık, bir sefer Mario için öğlene doğru başladık ve akşam 5-6 civarlarında prensesi kurtardık.
Kalkıp sevinçten oynamıştık.
Tusubasa dizi olarak meşhur olduğu için onun kasetini görüp almıştım ama bütün yazılar Japonca olduğu için oynayamamış iade etmiştim.
Bir de şuna çok sinir olurduk o zamanlar. Kasetler hep 1000-2000 oyunlu olurdu ama çeşit olarak 15-20 oyun anca barındırırdı içinde :)
Aynı oyunu defalarca yazıp durmuşlar.
Atletizm oyunu vardı bir de, çubuk atlama :) Kaç metre atlayacağız yarışını yapmak da çok zevkliydi.
O yıllara geri dönmeyi dünyada hiçbir maddi varlığa değişmem. Hiçbir şeye...
93'lüyüm ama abimden bana atari kaldığı için evde bol oyunlar vardı bu yüzden çok fazla oynardım :D ^.^
Bazılarının ismi aklıma gelmediği için resimlerle tarif edicem şimdiden özür dilerim :)
Atari : www.enkisaoyun.com/.../marioklasik.jpg ohayaa.files.wordpress.com/2012/05/10za9u1.png i.tmgrup.com.tr/.../11309679229.jpg 1.bp.blogspot.com/.../Bomberman.jpg img824.imageshack.us/.../eskiatarioyunlari.png08 Yorumla- +1 yıl
Oha oha ohaaa ;) nerdeydin bunca zamana kadarr :)
- +1 yıl
GOzlerim yasardi boyle oyunlari hatirliyanlar olunca hala yasitlarim varmis
- +1 yıl
Evet ya cok guzeldi o zamanlar kaset koleksiyonum vardi benim superman batman spiderman evde tekbasina tsubasa mortal combatamerikan guresi hepsi ayri kasetlerdi :)
- +1 yıl
Bozulunca uflerdik duzelirdi :)
+1 yılburadakilerden mario en çok sevdiğim ve oynadığım oyunlardan biridir ama listede adı geçmeyen bir oyun vardı load runner diye sanırım hatırlayan var mı bilmiyorum ama o oyunu da çok severdim ben...
mariodaki bütün kısa yolları canların yerlerini hala daha ezbere bilirim^^24 Yorumla- +1 yıl
Load runner biliiyofum :) ah cocuklugum ahh :(
- +1 yıl
güzel oyundur evet :) aslında ben iki yıl kadar önce atari gibi bir oyun konsolu buldum klavyesi vardı ve klavye üzerinde kaset koyma yeri de vardı içinde.. kaset de bulup almıştım iki yıl önce oynuyordum da çok dayanmadı tabi eski bişey diye yandı sonra galiba :D
eic için teşekkür ederim bu arada :) - +1 yıl
güzel oyundur evet ben de yanlış yazmışım dediğin gibi lode runner adı onun^^
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
123Cevap
+1 yılMortal Kombat, bomberman, tank, galaga, excitebike, ice climber, galaxian, lode runner, temel reis, mario, pac-man, river raid, road fighter, tennis, track and field, power rangers vs gibi bokunu çıkarmışım o derece, gece gündüz elde kol sabahlar olmasın
00 YorumlaMario tabiki her cocuğun oynadığı bir oyundur ama bunun yanında street fighter (sagat veya ryu)- cadillac and dinosaurs (mustappa)- Mortal kombat (kano veya scorpion) - Final fight (hagar)- Punisher- Snow- Captain commando- Metal slug- Sunset riders- King of fighters- Samurai Shodown- Bunlardan bazıları daha hatırlıyamadığım bir çok oyun var. Hey gidi günler hey ne oynardım zamanında (atari salonunda çalışmışlığım var) bütün günüm oyun oynamakla geçerdi.
00 Yorumla
+1 yılSadece ama sadece King Of Fighters 96 ötesi yok.
Takımda belli zaten.
Delikanlılar takımı = Ralph , Iori Yagami ve Robert Garcia
Ayrıca Mustapha'da (Cadillac Dinosaurs) tek jetonla oyun bitiren muhterem zaat bendim. Cowboy'unda aynı şekilde ustasıydım yine tek jeton yine ben! Nur içinde yatsın Hakkı Michima (Hakkı Dayı) jetonu bana bedava verirdi. Millet oyundayken Mustapha oynamayayım diye. Herkes oyunu bırakıp beni izliyordu hehehe... Ne günlerdi bee!00 YorumlaMustapha derlerdi cadillac and dinasours olmasi lazim snow bros , tekken , mortal kombat, sunset riders, street fighter, sdk mi ne basketbol oyunu becer3mezdim hic bide yukarıdan gelen toplari parcaladigin bir oyun vardi adini hatirlayamadim bunlar jetonlular hey gidi gunler gittikmi ilk makineyi yoklardik oncekinin jetonu takilmismi diye bir vururduk bazen tutardi ya da gazoz kapaklari jetonu delip geri cekmeler hey hey hey o zaman bile 3 kagitciydim atariyi saymayayim zati :D
00 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılTekken vardı ve Street Fighther.
SF 'yi oynuyordum daha küçük sübyan çocuktum vaya ilerlemiştim büyük abiler bana bakmıştı bende masum masum etrafa bakınıyordum tamam geçtim bunları ama niye bakıyor bunlar diye. Büyüyünce anladım hepsini ezip geçmişim şimdi ki kafam olsa ne biçim kasılır havalara girerdim :D00 YorumlaJetonlu oyunlardan bazilari iyiydi jetonu sokup tutuyordun istedigin zaman cikar sok iyiydi oyle oyunlari cok severim ben jetonlu ama jeton sende olcak sokcaksin sonra geri cikar oyle oyle istedigin kadar oyna hayat dedigin budur oyun oyniyacaksin zevkli seyler yapacaksin varsa oyun oynamak isteyen gelsin oyun oynayalim
00 Yorumla
+1 yılmarıo
stret figter
mortal kombat
tangı sevmıyodum ama abımın yuzunden oynamak zorunda kalıyodum:)13 Yorumla- +1 yıl
bnde sevmiyodum ayni yamuk burunlu adamlar gibiler 2d ya :)
- +1 yıl
:):) benım hala aterım duruyo ve çalışıyo:)
- +1 yıl
Bnmde duruyo :) ama tablete atari emulator kurdum 1 in 1000 oyunlari var :)
bu yazdığın oyunlara jeton harcanmaz...hepsi micro genius oyunları zaten...contrada artık fantazi yapardım...duck hunt 11milyonda falan sıkılıp bıraktım artık tank desen zaten ezer geçerdim...mario desen prensesi kurtarırdım ama hayvansever olduğumdan ejderhayı öldürmezdim:)) bombermanda sıra sıra hepsini öldürmek zevkliydi...street figther herkes gibi ken-ryu almazdım.klasik olmayı sevmiyorum.ben chun li hastasıydım.gülüşüne aşıktım:))
00 Yorumla
+1 yıladvanture ısland ( en iyisi ! )
metal slug
power ranger
ördek vurmaca
formula 1
atletizm
safinas temel :D
Galaxi
Mortal Combat
Fredy çakmak taş :D
Curcuis ( sirk oyunu )
Yaklaşık 10 tane atari 35 tane kol 20 tane adaptör 10 tane silah almışımdır :D :((((((((00 Yorumlatetris tabiki:) bir de abimin futbol atarisi vardı bir bu kaleye gol atmaya çalışırdın bir karşıya..böyle çok gönlü olursa 5 dk oynayabilirdik. evde dışarıda yanından hiç ayırmazdı.
00 Yorumla- İnternet & Teknoloji konusunda 505 cevap paylaştı.
u +1 yılRiver Raid
ericvisuarte.wordpress.com/.../00 Yorumla
+1 yılmario advanture ısland ve circus en çok oynadığım oyunlardı özellikle circusta çok heyecan yapardım aslanı ateşten atlatırken :) hala daha oynamak isterim valla bazen ateri almayı düşünmüyo değilim
00 YorumlaBomberman, Felix, Contra, Mario ejderli bir oyun daha vardı yumurta bırakırdı falan o, birde çin futbolu futbolda rakipleri döverdik kafa atardık uçardık falan çok iyiydi yani :)
00 YorumlaMario çok oynardım birde bitane aslan var ateşten felan atlıyo.
Emin değilim ama adın şeydi sanırım Circus mu Cemusmu öyle birşey.01 Yorumla- +1 yıl
Circus :)
Mortal Kombat
Street Figther
Tekken
Mario
Tetris10 Yorumlao köpeğin pis pis gülüşü vardı :D o mario yu daha bitirmiş bir insan değilim o yatarıklardan kaçamıyordum :D
00 YorumlaStreet fighter hastasıydım kardeşimle aürekli oynardım. Birde mario var tabii ama street fighter yerini her zaman ayrıdır :)
00 YorumlaRiver Raid ve Street Fighter.
Hey gidi günler... :)
Ha bir de, o aduket değil, hadouken...
Honda'yı öp benim için... :D00 Yorumlatank ve süper mario mario offf çişim geldiğinde tutucam altıma kaçırdığımı bilirim:D
03 Yorumla- +1 yıl
Ya smyrna ne zamandir sorcam soramiyom sen baska bir siteye uemisin
- +1 yıl
Bn oyle donuma ka kacirdigmi bilirim :)
+1 yılMario ve bomberman arasında gidip geldim.Sanırm gönlümü alan mario.Ben onun anısı içinde bir şeyler yapmalıyım evet!
00 Yorumlaİyi ki atariyi hatırlayanlardanım. Ne günlerdi be 99 oyunlu kaset almıştı babam ölmüştüm sevinçten :D
00 Yorumlayas aralıgına baktım ben atarı oynarken sen yokmussun:)), benım oyunum river raid di, bırde super bang vardı, hey gıdı gunler heyy
00 YorumlaBunların hepsini oynadım.Birde sincaplı bir oyun vardı Chip and Dale efsane birşeydir.Ablamla ne oynardık ya.En çok bunu severdik :D
00 Yorumla
+1 yıljetonla oynanan atarı salonlarında mustafa dıye yesıl gıyımlı bı oyun vardı dınazorlarla falan savasıyodu :D
00 Yorumlasnow bross - the king of fighters -tekken hayatımda en çok sevdiğim oyun gece rüyalarıma giren grand theft auto
00 YorumlaJetonlu pek oyun oynamadım burada bir yer vardı oradada beni götüren abim dövüldü o yüzden bidaha gidemedik. ama ataride super marioyu çok severdim
00 YorumlaHiç unutmam.Kayınçom ile futbol oynarken sahuru kaçırdık.Ezan okunurken bir su anca içebilmiştik.Okadar kaptırmışız kendimizi:) Sırayla mario, tetris, jetonluda kesinlikle araba yarışı.ahhhh ahh:)
00 Yorumla
+1 yılDefender of the crown, War gibi PC oyunlarını unutmayın. (yıl 87-88)
00 Yorumla
+1 yıl:D bomberman ve mario dıgerlerıde guzeldı ya. hele bombermanda yanlıslıkla kendımı oldurunce cok sınır olurdum :D
00 Yorumlamario mortal kombat nintendom ve segam vardı ne oynardım ama ya
00 YorumlaNeredeyse bu şıklardaki tüm oyunları seve seve oynuyordum daha da birsüre vardı :D
00 Yorumla
+1 yılStreet Fighter ve Tekken Tekken Atarilerde vardi :))
00 YorumlaDuck Hunt oynadığımı hatırlıyorum. Ya çok süperdi yaaaa!
00 Yorumla
+1 yılStreet Fighter, Metal Slug, Mortal Kombat, Tekken, Cadillac Dinasours (Meşhur Mustafalı :D)
00 YorumlaTabiki Captain tsubasa ve Adams family. Abimle ne oynardık ne günlerdi bee :)))
00 Yorumla
+1 yılSeganın Alex Kid ve Space horrier oyunları favorimdi.
00 Yorumlayaşını 18-24 aralığında işaretlemşsin. o yaşlaşlarda isen gerçekten atari senin için kulaktan dolma bir kilime olmalı...
00 Yorumla
+1 yılcircus mu ne vardı :DDD aslanlı sirkli oyun bayılırdımmm
00 Yorumla
+1 yılhala oynuyoru bu kez bilgisayarda... indirmişim hepsini...
00 Yorumla
+1 yılbiz en cok karı soymaca oynuyoduk :D bir böcek vardı içerdeki virüslere yakalanmadan içeri girip alanı parça parça tarayıp kesyodun, cıplak hatun resmi cıkyodu bide güzel bir müziği vardı :D:D
00 Yorumla
+1 yılBombermaaaaan. Ayyy kendi kendimi öldürdüğümde nasıl üzülürdüm.
00 YorumlaMario, tank , bomberman , galaxy , bide araba yarışı oyunum vardı:))
00 Yorumla
+1 yılAtaride oynamadığım yok diyebilirim. Jetonlu oyunlardan Tekken geliyor aklıma :)
00 Yorumla
+1 yılMario, Allahsızın kızı yüzünden defalarca kolu bozdum atarinin.
00 Yorumla
+1 yılTank , bomberman ve mario'ydu..
Vay be ne günlerdi ama :)00 Yorumla
+1 yılben mario ve diğer herşeyi oynardım ama prenses hep bana bakar benden hoşlanırdı mario içkiye vurur ejderhadan özür diler içmeye giderdi hi ha ho
00 Yorumla
+1 yılhugo vardı reis ben yaşlandım hugo yaşlandı tolga abi yaşlanmadı hala tv de çıkabilir sola atla sağa atla diye :D
00 Yorumlacontra
tank
bomberman bunlari daha fazla oynardim.O bu deilde saatlerce başindan kalkmazdik bunlarin başindan hey gidi günler...;)00 Yorumla
+1 yılaslında hepsi mario , tank, contra, bomberman, street fighter, mortal kombat, goal2, tsubasa
jeton fazla oynamazdım ama mortal kombat 4 , sf zero hour2 , musti, tecmo world cup 9800 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılMario abi ATARİ denince akla Mario gelir sonra Adventure Island o da çok güzeldi Külotlu Mario deniyordu ona da ama favori mario tabi
00 Yorumla
+1 yılContra, Mario, Tank, birde uçak oyunu vardı adını unuttum :)
00 Yorumlamarioooo çok oynuyordum pembe bir tanede aterim vardı bayram harçlıklarımla almıştım :)
00 YorumlaTekken cok oynardım.
Keci sakalli bir adam vardi onu alirdim.00 Yorumla
+1 yılKuzen de atari vardı kasetli orda street fighter oynardık , diğer oyunları hatırlamıyorum en çok bunu oynardık.
00 YorumlaWonderful mario
Lode runner
Mortal kombat
Blanka
Contra
Popeye temel reis
Road fighter
Tom ve jarry
Trackand field
Star force02 YorumlaAbimin canını kullanırdım eheheh :D
contra11 Yorumla- +1 yıl
Bn 4 kere bitirdiydim:)
En çok mario oynardım en sevdiğim zamanlarımdı okuldan gelince hemen başına otururduk :))
00 Yorumla
+1 yılMario. Bir de advanture ısland ı sanırım adı o da çok güzel ve zor bir oyundu
00 Yorumla
+1 yıltom and jerry çocukluğumun bitirilmesi en zor oyunuydu
00 Yorumla- Devamını Gör (121)
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
Kadın Emeği
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
YKS2026
Diğer 















En İyi Cevaplar