Ayna mı, Ben mi? - Fotoğraflarda Güzel Çıkmanın Yolları

Son zamanlarda bu konu ile ilgili soru sayısı oldukça arttı...
"Yüzüm fotoğraflarda belediye kaldırımı gibi yamuk çıkıyor!."
"Çenem gece yatarken yer çekiminden mi etkilendi?" gibi sorularla sıkça karşılaşmaya başladım ve bu olaya bir açıklık getirmek adına; bilgilerimden, deneyim ve testlerimden yola çıkarak, bu konuyu düzgün ve anlaşılır bir dil ile anlatmaya çalışacağım.

Hadi başlayalım!


Altın Oran Nedir?


Ayna mı, Ben mi?



Altın oran, matematik ve sanatta, bir bütünün parçaları arasında gözlemlenen, uyum açısından en yetkin boyutları verdiği sanılan geometrik ve sayısal bir oran bağıntısıdır. Eski Mısırlılar ve Yunanlar tarafından keşfedilmiş, mimaride ve sanatta kullanılmıştır.
Ayrıca;
Yaradılışın en büyük mucizelerinden olan ve fi sayısı olarak bilinen 1,618 sayısı, doğanın her alanında olduğu gibi insan yüzünde de milimetrik olarak mevcuttur. Yüz uzuvlarının birbirine olan oranlarındaki farklılıklar, insanın daha güzel veya daha çirkin görünmesine neden olan değer olduğu var sayılır.

Yani yüzdeki bütün organlar, çizgiler "Altın Orana" uyuyorsa insanlar tarafından ve özellikle kameralar tarafından güzel kabul edilirsiniz.

bir çok insan bu "Altın orana" sahip değil ve bu yüzden kameraların görüntü çekme anlayışından dolayı, intihara sebebiyet verecek fotoğraflarla karşılaşırlar.
Mesela şu fotoğrafa baktığınızda bir uyumsuzluk hemen göze çarpar;


Ayna mı, Ben mi? - Fotoğraflarda Güzel Çıkmanın Yolları



->Evde kolayca uygulayıp, doğruyu bulacağınız testler!


1-)Ön Kamera Testi


Telefonunuzun ön kamerasını açıp kendinize bakın. Yüzünüz aynada nasıl görünüyorsa öyle görünecek. Yani en sevdiğiniz ve olmasını istediğiniz halinizle :) Sonra sağ elinizi havaya kaldırıp en rahat olduğunuz anda fotoğrafınızı çekin. Ve bam... Sağ eliniz sol tarafa ve yüzünüz eriyik dondurmaya döndü. Kimse sağ elini kaldırdığında, o eli sol tarafında görmezsiniz. Her ne kadar göz, görüntüyü tersten alıp işlesede, sağ el kalktıysa, sağ el görünür. Ama iş kameraya gelince, bir nevi Allah belamızı veriyo. Şimdiye kadar aldığımız bütün "ah" lar ve belalar o fotoğraf karesine işlenip, bizlere sunulmuş gibi oluyor. :/
Kameranın görüntüyü işleme mantığı, gözün gördüğüyle aynı olabilir ama çıktısını yanlış veriyor diye düşünüyorum.



2-)Ayna Testi


Önce arkadaşınızla yüzünüzü bir inceleyin. (Komik değil, yapın ^^)
Daha sonra aynanın karşısına denek olarak seçtiğiniz arkadaşınızla geçin. Bir birinize aynadan baktığınızda; daha önce yüzü düzgün gelen arkadaşınızın tabiri caizse, Allah belasını vermişçesine yamulduğunu farkedeceksiniz. Bunun sebebi yine işleme mantığından kaynaklı. 2 kez tersine çevrilmiş görüntüyle, ön kameranın çektiği görüntüyü görürsünüz. Yani arkadaşınız daha önce sizin ön kamerayla çektiğiniz fotoğrafta ne gördüyse, onu görecek bu testin sonunda.


Kapanış:


Ayna mı, Ben mi? - Fotoğraflarda Güzel Çıkmanın Yolları



Dünya üzerindeki hiç bir teknolojik alet, lens, kamera, ıvır kıvır; gözün yakalayabildiği görüntüyü verecek düzeye gelemez. Zaten fotoğraflarda hiç bir zaman asıl yüzümüz ortaya çıkmaz. Işığın açısı, gölgeler, efekt derken, farklı bir yüz ortaya çıkıyor. Eğer fotoğraflarda güzel çıkmak istiyorsanız, size uyan pozu bulup ona göre fotoğraflarınızı çekin. A pozunda hipopotama benzerken, B pozunda Megan Fox'a benzzerayfdautSD(Çarpıldı) Tabikide benze(ye)mezsiniz. Ama yinede güzel çıktığınız bir poz bulmuş olursunuz.
Retrica ayna görüntüsü verir ve hepimiz onu severiz. Cınım retricam <3



Ara ara bilgi içerikli, eğlendirici benceler yazmayı düşünüyorum. Okuduğunuz için teşekkürler. ^^
Önceki Bence'm: Neden uyuyamıyoruz? https://www.kizlarsoruyor.com/saglik/a41019-neden-uyuyamiyoruz

Ayna mı, Ben mi? - Fotoğraflarda Güzel Çıkmanın Yolları
Cevapla