Ya Bizim Dünyamız Bir Halkalı Gezegen Olsaydı?

Satürn gezegeninin etrafındaki büyüleyici halkayı görünce diğer gezegenlere göre ne kadar da havalı diyorum kendi kendime. Ya bizim gezegenimizde bir halkaya sahip olsaydı, nasıl olurdu sizce? Sadece görsel açıdan değil dünyamızdaki etkileri ile birlikte bir göz atmaya ne dersiniz?

Gezegenlerin halkaları nasıl oluşur?

Ya Bizim Dünyamız Bir Halkalı Gezegen Olsaydı?

Gezegenlerin etrafında bulunan daha doğrusu halkalı gezegenlerin etrafında bulunan büyüleyici çember donmuş su buzları ve uzayda başı boş dolanan kaya parçacıklarından oluşmuştur. Bulunduğu gezegenin çekim gücüne kapılan bu parçacıklar yeterli ısı dengesi sağlandıkça gezegenin çevresinde bulunurlar.

Dünyamız bir halkalı gezegen olabilir mi?

Ya Bizim Dünyamız Bir Halkalı Gezegen Olsaydı?

Halkalı gezegen olmak için gezegende bolca helyum ve sülfür bulunması gerekiyor. Yani gezegenin büyük kısmı gazdan oluşması gerekiyor. Bunun devamında gezegenin çekirdeğinde büyük bir ısı merkezi de bulunması gerekiyor. Şu an gezegenimizin bu tarz bir halkaya sahip olması zor. Bizim atmosferimiz zaten bu duruma elverişli değildir.

Peki halkalı dünya olsaydı neler değişirdi?

Ya Bizim Dünyamız Bir Halkalı Gezegen Olsaydı?

Gezegenimiz çok hassas bir yörüngede ilerliyor. Satürn gibi bir halkaya sahip olsaydık bu halkalar diğer gök cisimleri ve uydumuz olan Ay ile aramızda ki manyetik alanı, kütle çekim gücü dengesini bozacak ve gezegenimiz biraz daha yavaş dönecekti.

Halkaların iz düşümünde kalan alanlar günün belirli saatlerinde güneşsiz kalacak ve yeterli ısı ve ışı kaynağını alamayacaktı.

İklim dengelerimiz değişecek, buna bağlı olarak yağış oranları, meyve ve sebze yetiştiriciliği, doğal bitkiler bu olaydan olumsuz etkilenecekti.

Bu halkalar dünyamızdan nasıl gözükürdü?

Ya Bizim Dünyamız Bir Halkalı Gezegen Olsaydı?
Ya Bizim Dünyamız Bir Halkalı Gezegen Olsaydı?

Evet görsellik bambaşka bir durum arkadaşlar. Herkes merak eder diye düşünüyorum. Halkalı gezegen olsaydık halkamız nasıl gözükürdü? :)

Hep Satürn gezegeninin halkalarına hayran kalmışımdır. Bu halkalar zamanla kaybolacakmış. Bir gün bizim gezegenimiz de halkalı gezegen olur mu? Bunu şu an bilemiyoruz tabii uzayla yazılı anlaşma yapmıyoruz ama bize zararı olmayacaksa ben olmasını isterdim :D

Ya Bizim Dünyamız Bir Halkalı Gezegen Olsaydı?

#Subarusti

Ya Bizim Dünyamız Bir Halkalı Gezegen Olsaydı?
Cevapla