Dünya Şu An Olduğundan 2 Kat Büyük Olsaydı Neler Yaşardık?

Şu yuvarlak ve renkli gezegenimiz şaşırtıcı olaylarla, felaketlerle dolu. Ama onca şeye rağmen boyutu hep aynı kalıyor ve değişmiyor.

Ya değişseydi?

Farz edin ki Dünya aniden iki kat büyüdü. Üzerindeki yaşama ne olurdu?

Ağırlığımız artardı!

Dünya Şu An Olduğundan 2 Kat Büyük Olsaydı Neler Yaşardık?

Dünya'nın çapı iki katına çıksaydı, ancak yoğunluğu değişmeseydi, gezegenin kitlesi yükselirdi ve yer çekimi iki kat daha güçlü hale gelirdi. Bu hepimizin kilosunu anında iki katına çıkarırdı. Bundan en çok diyet yapan kadınlar etkilenirdi sanırım. :):

Boyumuz da kısalacaktı!

Dünya Şu An Olduğundan 2 Kat Büyük Olsaydı Neler Yaşardık?

Yer çekimi yükselince omurgalarımız, sürekli aşağıya çekilmek suretiyle her tür canlının kısalmasına neden olacaktı. Kelimenin tam anlamıyla sıcak suda çeken yün kazağa dönecektik. Astronotlar uzaydayken yaklaşık 6 cm büyür. Nedeni ise düşük yer çekimiyle omurdaki sıvının genişlemesidir. Bu yüzden astronot kıyafetleri vücutlarına göre geniştir.

Spor hayatımız biterdi!

Dünya Şu An Olduğundan 2 Kat Büyük Olsaydı Neler Yaşardık?

Yine yükselen yer çekimi yüzünden daha yavaş olacaktık. Sporu bırakın yürümek, adım atmak bile işkence olacaktı bizler için. Daha hızlı ve fazla yorulacaktık. Tabi ki geniş zamanda vücut buna adapte olmayı başaracaktı.

Hayvanlar da acayipleşirdi!

Dünya Şu An Olduğundan 2 Kat Büyük Olsaydı Neler Yaşardık?

Evrim hızlanacak ve doğal seleksiyon gerçekleşecekti. Genel olarak, hayvanlar da daha kısa ve dayanıklı olurdu. Küçük hayvanlar, hareket etmeleri için gereken enerji gereksinimleri az olduğu için bundan daha az etkilenecekti.

Ağaçlar da etkilenecekti!

Dünya Şu An Olduğundan 2 Kat Büyük Olsaydı Neler Yaşardık?

Bir ağacın ne kadar büyüyebileceği konusunda bir sınırı vardır ve bu da aslında yer çekimi tarafından düzenlenmiştir. Basitçe belirtmek gerekirse, bir ağaç, fotosentezden elde ettiği enerji miktarını, suyu üste taşımak için harcadığı için artan yer çekimi bu dengeyi bozabilir, çünkü suyu ağaç gövdesine taşımak için daha fazla enerji gerekecektir. Uzun boylu ağaçlar muhtemelen devrilecek, çürüyecek ve yeni ağaçlar da eskisi kadar uzamayacaktı.

Volkanlar da çoşacaktı!

Dünya Şu An Olduğundan 2 Kat Büyük Olsaydı Neler Yaşardık?

Dünya'nın dört bir yanındaki ölü volkanlar binlerce yıl sonra uyanabilirdi. Dünya'nın yüzey şekli, volkanik aktiviteyle şeklini değiştirebileceği için yeni arazi şekilleri ortaya çıkabilirdi. Patlamalar ve gazlar atmosferi etkiler ve bunu iklim değişikliği de takip edebilirdi.

Bonus bilgi:

Dünya Şu An Olduğundan 2 Kat Büyük Olsaydı Neler Yaşardık?

Evrenin sadece en ufak kısmı araştırılmıştır. Bu nedenle NASA, Kepler misyonunu, gezegen sistemlerinin çeşitliliğini keşfetmeye adamıştır. Son zamanlarda, yıldız sisteminin yaşanabilir bölgesinde bulunan Kepler-22b'yi keşfettiler. Çapının Dünya'dan 2.4 kat daha büyük olduğu tahmin ediliyor. Basitçe söylemek gerekirse, gelecekti insan yaşamı için oradan umutlular. Çünkü yapısı gezegenimizin yapısına benziyor. Ama biraz sıkı çalışılmalı. Çünkü bu gezegen dünyamıza 600 ışık yılı uzaklıkta!

Kaynak

Dünya Şu An Olduğundan 2 Kat Büyük Olsaydı Neler Yaşardık?
Cevapla