Merhaba değerli arkadaşlar. Kainatta, evrende milyonlarca gezegen, asteroit, uydu var ama neden net olarak hiçbirinde canlı yaşamı yok hiç düşündünüz mü? Akla ilk gelen oksijen eksikliği ama bunlardan daha farklı sebepler de var. Şimdi onlara değineceğiz. Neden diğer gezegenlere henüz canlıya rastlanmadı?

Oksijen gazı yetersizliği

İnsan ve canlıların ilk doğuş ve yaşam hikayelerine bakıldığında canlıların oksijensiz yapamadığına rastladık. Bu başta insanlar için en büyük sorun olurken, oksijene bağlı olmayan diğer canlıların da oksijenden sağladığı fayda veya oksijenden dönüşmüş bir gaz ile yaşam bulduğunu ortaya atınca biraz daha aydınlanıyoruz. Yani oksijen dengesi en uygun olduğu yer şu ana kadar dünyamızdır.
Gezegenlerin ısı dengesi

Tüm canlıların belirli ısı dengesi ile hayatta kalabildiğini biliyor olmalıyız. Aşırı soğuk havada kanımız donar dolaşım durur ve yaşamımız sona erer, aşırı sıcak havada da vücuttaki kan dahil tüm sıvılar kurur yine can kaybı olmuş olur.

Mantığı anladık varsayalım. En yakın küre olan Ay'da bile sıcaklık ve soğukluk arasında ciddi bir tutarsızlık var. Mesela gündüzleri sıcaklık 78-90 derece arası farz edersek gece olduğunda -80 gibi dondurucu soğukluğa hangimiz dayanabilir? Diğer gezegenlerde Dünya gibi belirgin bir ısı dengesi bulunmadığından herhangi bir canlı bulgusu söz konusu olmamıştır.
Anında öldüren zehirli gazlar

Diğer gezegenlere baktığımızda neden tuhaf renklerde olduğu sorusunu sorarız muhakkak kendimize. Dünyamız gibi yeşil ve mavi hafif kahverengi şeklinde olan bir gezegen bizim güneş sistemimizde henüz yok. Çünkü diğer gezegenler son derece tehlikeli ve öldürücü gaz bulutlarından oluşmaktadır. O gazlar ile temas etme halinde muhtemelen ciğerlerimiz paramparça olacaktır.
Gezegenlerin çekirdek, kütle ve hacim problemi

En büyük gezegen olan Jüpiter'in ağırlığı sizce nasıldır. Güneş sistemimizdeki en büyük gezegen olan Jüpiter'in koca bir gaz topu olduğunu ve üzerinde duracak sert bir zemini olmadığını söylesem :) Evet Jüpiter o kadar büyük ki dünyayı yüzlerce binlerce kez içine alıyor ama o kadar ağır değil. Çoğunluğu helyum gazı ve hidrojenden oluşan biraz metan gazı bulunan bu gezegen koca bir okyanusa düşse batmazdı :) Hal böyle olunca herhangi bir canlı yaşamı için sabit ve uygun bir mekan da yok :)
İnanılmaz derece de kuvvetli kasırgalar

Diğer gezegenlerde en çok üzerinde durulan konu ise aşırı şiddetli kasırgalar. Dünya'da bile hortum çıktığında nasılda kasabalar şehirler darmaduman oluyor :( Dünyamızdaki fırtınaların aksine saatte 500 km/h ile esen rüzgarların olduğunu düşünün. Bu da canlı yaşamına uygun bir ortam yaratmayacaktır.
Dünyamızdan başka diğer gezegenlerin hiçbiri bana misafirperver gelmiyor nedense. Dünya'ya şekil olarak ne kadar benzer olursa olsun diğer gezegenlerde henüz bir canlı bulgu veya mikrobik canlıya rastlanmadı. Bilim adamlarının bazıları diğer gezegenlerde bulunan gazların hatta bulunduğu yörüngenin bile dünyadaki yaşama hizmet ettiklerini ifade ediyor. Bir bakıma dünyamızı tamamlar nitelikte :) Zamanla belki teknoloji bize başka gezegenlerdeki canlıları gösterir :)

#Subarusti
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar